2012-06-11, 00:40
Bannlyst
Tror det blir denna elva imorgon.

Isaksson
Lustig Granqvist Mellberg M.Olsson
Svensson Källström
Seb Ibra Elm
Elmander

Elm är för svag defensivt för att starta i mitten och får flytta ut på kanten. Granqvist tar plats bredvid Mellberg. Tror Hamrén vill att Sverige ska äga mycket boll i uppspelsfasen.
Citera
2012-06-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Tror det blir denna elva imorgon.

Isaksson
Lustig Granqvist Mellberg M.Olsson
Svensson Källström
Seb Ibra Elm
Elmander

Elm är för svag defensivt för att starta i mitten och får flytta ut på kanten. Granqvist tar plats bredvid Mellberg. Tror Hamrén vill att Sverige ska äga mycket boll i uppspelsfasen.

Jess den elvan tror jag med på, dessutom är elm bättre defensivt än toivonen och det spelar nog in med. Skulle bli väldigt väldigt förvånad om det inte blir den här elvan imorn.
Citera
2012-06-11, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Jess den elvan tror jag med på, dessutom är elm bättre defensivt än toivonen och det spelar nog in med. Skulle bli väldigt väldigt förvånad om det inte blir den här elvan imorn.

Enligt Lundh och Ekwall som har följt svenskarna på träningarna så kan det bli så att Svensson petas för att Toivonen ska komma med i elvan. Sett till Svensson senaste insats och att hans form kan ha dippat sen kvalet så tror jag det är rätt beslut. Synd bara att Wernbloom inte får plats, tror vi skulle ett fint defensivt mittfält då.
Citera
2012-06-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Enligt Lundh och Ekwall som har följt svenskarna på träningarna så kan det bli så att Svensson petas för att Toivonen ska komma med i elvan. Sett till Svensson senaste insats och att hans form kan ha dippat sen kvalet så tror jag det är rätt beslut. Synd bara att Wernbloom inte får plats, tror vi skulle ett fint defensivt mittfält då.

Jo Lundh brukar ha rätt men tror han har fel i det här fallet. Ukraina har rätt bra kanter tror hamren hellre har elm än toivonen till vänster defensivt så att säga. Men vi får se, elvan läcks väl ut vid lunchtid som vanligt .
Citera
2012-06-11, 07:09
Medlem
serbers avatar
Hade varit nått med Safari och Olsson på vänsterkanten, speed att utmana framåt och Olsson är defensiv i grunden.

Det kommer iaf att bli:

Isaksson
Granen - Mellis - Olsson - Olsson
Elm - Källström
Seb - Zlatan - Toivonen
Elmander
Citera
2012-06-11, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Hade varit nått med Safari och Olsson på vänsterkanten, speed att utmana framåt och Olsson är defensiv i grunden.

Det kommer iaf att bli:

Isaksson
Elm - Källström
Seb - Zlatan - Toivonen
Elmander

Jag tror faktiskt att chippen får förtroende från start...
Citera
2012-06-11, 08:39
Medlem
Min elva om inget onormalt inträffar.

Isak
Lustig. Mellberg. Granen. M.Olsson

Elm. Källström

Seb. Zlatan. Toivonen

Elmander

Ursäkta den sneda "grafiken". Vad tros?
Citera
2012-06-11, 09:05
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnusmas92

Isak

Elm. Källström

Seb. Zlatan. Toivonen

Elmander

Jag har exakt samma elva.
Enligt mig borde Bajrami ligga bra till för inhopp. Tror han kan göra mycket skada i motståndarens backlinje med sin snabbhet och dessutom har han en bra inläggsfot, iaf jämfört med Chippen.
Citera
2012-06-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber

Det kommer iaf att bli:

Isaksson
Elm - Källström
Seb - Zlatan - Toivonen
Elmander

Du kan ha rätt. Uppställningen är mycket offensiv och tilltalande och backlinjen ser stark ut.
Dock kan Elm hamna på en kant i stället för Toivonen och att Svensson går in i mitten.
Detta p.g.a. att Svensson är bättre defensivt än Elm.

Med din uppställning är det viktigt att alla tar sitt jobb hemåt då det inte är någon "naturlig" defensiv mittfältare som t.ex. Svensson eller Wernbloom.
Citera
2012-06-11, 09:26
Medlem
Någon som vet hur Hamréns kramövning går till? Skall man fånga motståndare eller hur fungerar den?
Citera
2012-06-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnusmas92

Isak

Elm. Källström

Seb. Zlatan. Toivonen

Elmander

Jag tror den är för offensiv då Ukraina har bra kanter, Hamren vill nog ha Elm till vänster och Taco i mitten.
Citera
2012-06-11, 11:22
Medlem
dullabos avatar
Här är Sveriges startelva:

1 Andreas Isaksson

- 2 Mikael Lustig, 3 Olof Mellberg, 4 Andreas Granqvist, 5 Martin Olsson

- 6 Rasmus Elm, 9 Kim Källström - 7 Sebastian Larsson, 20 Ola Toivonen -

- 10 Zlatan Ibrahimovic

- 22 Markus Rosenberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera