Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Var på plats på Råsunda igår och kan väl komma med några tankar om hur det såg ut.
Utropstecken
- Mikael Lustig rätade ut frågetecknet om vem som ska vara högerback igår. Var ingen fråga om ringrostighet alls och gjorde det riktigt bra ifrån sig. Bra samarbete med Sebbe Larsson.
Håller med dig till fullo!
Citat:
- Och just Sebbe Larsson visade att han blir viktig för Sverige i EM. Bra disciplin, hög arbetskapacitet samt en god blick för spelet. Såg honom dirigera självaste Zlatan några gånger under matchen. Han måste vara med i startelvan och blir en otrolig tillgång!
Återigen, klockren analys! Sebbe är utan tvekan en av våra absolut bästa spelare. En favorit för mig.
Citat:
- Isaksson ska stå i mål, inget snack om saken. Har mest/bäst rutin och kan ändå göra bra ifrån sig trots få antal matcher under året.
Ja. Där är det mer tveksamt, men jag håller med dig om att han bör stå.
Citat:
- Johan Elmander måste spela i premiären. Må det vara halvskadad men han behövs så otroligt mycket då ingen kan axla hans roll.
Om man bortser från det du säger om halvskadad har du helt rätt. Han är enormt viktig för laget. Det finns ju dock en gräns för hur skadad han kan vara.
Citat:
Frågetecken
- Vem spelar bredvid Mellberg? Varken Granen eller Olsson har tagit chansen när de väl fått den. Håller Granen högst pga att han är en smartare spelare samt bättre bollkontroll. Dock kan det vara bra med Olsson mot England då han känner laget väl och möter dom varje vecka i WB.
Bra fråga. Vem spelar bredvid Mellberg... Det känns som om vi inte har någon bra spelare här och det kan mycket väl bli vårat fall. Granen är inte alls bra och om Hamrén värderar honom högst på denna plats är det riktigt illa. Oerhört långsam.
Citat:
- Vem lirar framför Zlatan? Tycker Toivonen visade att han inte kan spela som spjutspets i det svenska landslaget. Har gjort 2 mål i dessa landskamper men båda målen har han fått serverat på ett silverfat. Dålig kyla också i hans friläge borde ha avslutat distinkt tidigare, men fick straff med sig ändå. Tycker Hysén var vassare de 20-25 minuter han fick. Toivonen kan helt enkelt inte spela i den rollen, för dålig löpkapacitet och är ingen riktig forward.
Som sagt, Elmander är väldigt viktig... Rosenberg är alternativet för mig, men hamnar en bit efter. Hysén är inte heller helt otänkbar om Elmander är för skadad.
Citat:
- Vart sätter vi Toivonen och Elm? Ganska tydligt att Hamrén gärna vill ha med dessa spelare i startelvan men det finns helt enkelt ingen plats för dom. Elm är iskall på vänsterkanten i första halvlek, fick flytta in i banan mer i andra för att bli mer bekväm. Ska verkligen inte spela som vänstermittfältare. Toivonen som jag nämnde tidigare är ingen "nia" som kan ta rollen framför Zlatan. Han spelar själv helst som "tia" men det finns ju en Zlatan där så det får väl bli bänken för honom helt enkelt.
Elm bör nog passa rätt bra som innermittfältare mot Ukraina. Hur han är emot spelförande lag är tveksamt. Har han en lite mer defensivt nyttig Taco eller Wernblom bredvid sig kan det gå bra, men det innebär att Kongo bänkas eller flyttas till vänsterytterposition, vilket är mycket tveksamt. Toivonen kan användas som vänsterytter, annars är han lite överflödig om alla spelare är spelbara.
Citat:
Tyckte dock Sverige får godkänt betyg för matchen igår. De vinner och det är det viktigaste. Många av spelarna tog det lugnt och gick inte in för fullt och det märktes. Spelarna kommer gasa på ännu mer i EM det kan jag lova.
Ja det finns helt klart någon växel till att ta till för många av spelarna.