Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Är det någon som är insatt, på riktigt, och kan redogöra för hur Martin Olsson står sig mot Wendt och Safari? Någon som har sett samtliga vid mer än några enstaka tillfällen under det senaste året.
Martin är ordinarie i Blackburn och har varit det länge nu, åtminstone 2-3 år. Det är delvis för att han både kan spela ytter och ytterback utan problem, men också för att han är en bra spelare. Jag tycker han är grym som yttermittfältare men klart godkänd som ytterback, han är bättre än både Wendt och Safari som ytterback. Förmodligen bättre än Bajrami som vänsterytter. Jag tycker det är sjukt märkligt att han är på läktaren. Gjorde han inte två mål i sin debut mot ett hyfsat respektabelt motstånd som Bosnien? Han är dessutom yngst av dom alla (född 88) så jag tycker han borde få chansen som ytterback nu mot San Marino.
Förstår inte hur Granqvist kan få spela före Jonas Olsson. Vad har Granqvist nånsin presterat, förutom att ha gjort bort sig totalt i PL? Man är ingen bra försvarare för att man gör sju mål per säsong i Eredvise.