2011-09-06, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Är det någon som är insatt, på riktigt, och kan redogöra för hur Martin Olsson står sig mot Wendt och Safari? Någon som har sett samtliga vid mer än några enstaka tillfällen under det senaste året.

Martin är ordinarie i Blackburn och har varit det länge nu, åtminstone 2-3 år. Det är delvis för att han både kan spela ytter och ytterback utan problem, men också för att han är en bra spelare. Jag tycker han är grym som yttermittfältare men klart godkänd som ytterback, han är bättre än både Wendt och Safari som ytterback. Förmodligen bättre än Bajrami som vänsterytter. Jag tycker det är sjukt märkligt att han är på läktaren. Gjorde han inte två mål i sin debut mot ett hyfsat respektabelt motstånd som Bosnien? Han är dessutom yngst av dom alla (född 88) så jag tycker han borde få chansen som ytterback nu mot San Marino.

Förstår inte hur Granqvist kan få spela före Jonas Olsson. Vad har Granqvist nånsin presterat, förutom att ha gjort bort sig totalt i PL? Man är ingen bra försvarare för att man gör sju mål per säsong i Eredvise.
Citera
2011-09-06, 13:37
Medlem
Spinnakers avatar
Vem tar på sig ansvaret att kapa Granqvist till kvällens match?
Citera
2011-09-06, 13:38
Medlem
FabioAugustos avatar
Martin Olsson har väl visat rätt taskig attityd, så det är nog därför Hamrén inte spelat honom.
Citera
2011-09-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Martin är ordinarie i Blackburn och har varit det länge nu, åtminstone 2-3 år. Det är delvis för att han både kan spela ytter och ytterback utan problem, men också för att han är en bra spelare. Jag tycker han är grym som yttermittfältare men klart godkänd som ytterback, han är bättre än både Wendt och Safari som ytterback. Förmodligen bättre än Bajrami som vänsterytter. Jag tycker det är sjukt märkligt att han är på läktaren. Gjorde han inte två mål i sin debut mot ett hyfsat respektabelt motstånd som Bosnien? Han är dessutom yngst av dom alla (född 88) så jag tycker han borde få chansen som ytterback nu mot San Marino.

Förstår inte hur Granqvist kan få spela före Jonas Olsson. Vad har Granqvist nånsin presterat, förutom att ha gjort bort sig totalt i PL? Man är ingen bra försvarare för att man gör sju mål per säsong i Eredvise.
Jag tycker också det är märkligt, men jag har som sagt aldrig sett Safari spela annat än i landslaget, så det är möjligt att jag missat något. Men hur är Martin Olssons defensiva kvaliteter då?
Citera
2011-09-06, 14:47
Bannlyst
Citat:
Jag tycker också det är märkligt, men jag har som sagt aldrig sett Safari spela annat än i landslaget, så det är möjligt att jag missat något. Men hur är Martin Olssons defensiva kvaliteter då?

Kan bli bättre och kommer bli bättre, men han klarar sig i Premier League så han kommer klara sig mot Ungern utan att göra bort sig, vilket uppenbarligen vissa inte klarar av...

Han startar idag så då får du se lite. Men han lär inte ha mycket att göra defensivt.
Citera
2011-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Kan bli bättre och kommer bli bättre, men han klarar sig i Premier League så han kommer klara sig mot Ungern utan att göra bort sig, vilket uppenbarligen vissa inte klarar av...

Han startar idag så då får du se lite. Men han lär inte ha mycket att göra defensivt.
Nej, det är svårt att visa upp sina defensiva skills mot San Marino. Tack så mycket för utläggningen btw!
Citera
2011-09-06, 15:11
Medlem
Hyfsat nöjd med startelvan. Skulle hellre sett Olsson istället för Granqvist, men men.
Citera
2011-09-06, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Martin Olsson har väl visat rätt taskig attityd, så det är nog därför Hamrén inte spelat honom.

MO sket i en landslagssamling och träningsmatch för att se NBA finalen (dom kör väl bäst av 7 matcher så en av NBA finalerna) och Hamrén fick reda på detta.

Den stora frågan är vad Jonas Olsson har gjort för att aldrig få chansen.
Senast redigerad av Vapendragare 2011-09-06 kl. 16:14.
Citera
2011-09-06, 16:11
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Men är du 12 år eller? Du är troligtvis en sån som ”vill ha in yngre spelare” på varje position, i alla lägen, och tror att U-21 landslaget allt skulle slå A-landslaget.

Om du gillar att bli kissad i munnen kan du väl börja heja på San Marino, jag saknar den tiden då det svenska landslaget kunde hävda sig mot Spanien, England och Argentina osv. Att vi sedan vann mot tattarlagen med 2-0 istället för 5-0 är det bara småbarn och okunniga idioter som bryr sig om.

Hur tyckte du Sveriges frejdiga anfallsspel fungerade mot Holland?
Å nej, jag har en åsikt som avviker från din. Jag måste vara 12 år!!11

Om du nu tar och skärper till dig lite istället så kanske till och med du kan diskutera som en vuxen människa.
Citera
2011-09-06, 18:25
Medlem
styrres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
MO sket i en landslagssamling och träningsmatch för att se NBA finalen (dom kör väl bäst av 7 matcher så en av NBA finalerna) och Hamrén fick reda på detta.

Den stora frågan är vad Jonas Olsson har gjort för att aldrig få chansen.

Haha, hade aldrig hört. Med all rätt isåfall.

Hans syrras kille var för övrigt finals MVP
Citera
2011-09-06, 18:30
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Serravalle. Sverige startar med tre nya spelare i EM-kvalet mot San Marino. Förutom Olsson går Rasmus Elm och Ola Toivonen in från start.
Martin Olsson blir vänsterback i stället för Oscar Wendt som får finna sig i att sitta på läktaren under kvällens match. Rasmus Elm och Ola Toivonen, inhoppare mot Ungern sist, får också förtroendet från start.

Anders Svensson inleder därmed på bänken.

Finns det mot förmodan någon som kommer att sakna Anders Svensson i dagens startelva mot San Marino?.

Länk.
Citera
2011-09-06, 18:41
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Finns det mot förmodan någon som kommer att sakna Anders Svensson i dagens startelva mot San Marino?.

Länk.

Ja, det är en av landets bästa spelare. Det blir nog ingen större skillnad med Elm, men bäst vore naturligtvis att ha båda på planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in