2010-09-04, 04:20
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Näe, inte så mycket mer...

Det torde väl stå klart efter dagens match och de tidigare träningsmatcherna att Wernbloom har mer än "bara" bra inställning och en hög arbetsförmåga. Det kan väl till och med du se?

/feldgrau

Med tanke på vilka luffare han konkurrerar med så ska Wernbloom ha en självskriven plats. Han hade inte behövt göra en träningsmatch för att vara aktuell för startelvan. Nu hoppas jag det är godnatt för Kongo.
Citera
2010-09-04, 09:11
Bannlyst
Såg TV4s kollage från matchen. Det var inte dåligt spelat av Sverige. Ser bra ut.
Citera
2010-09-04, 09:33
Medlem
Tycker dock inte det var en slump att matchen "vände" när Elmander gick ut och Seb Larsson gick in.

Hoppas Hamren drar lärdom av detta till kommande matcher.
Citera
2010-09-04, 10:22
Medlem
Manomarens avatar
Tyckte det såg väldigt bra ut, dock var det lite slarv i försvarsspelet och avslutena men det var bara nog ett undantag igår, blir bättre match för match nog...
Citera
2010-09-04, 11:56
Bannlyst
Hur tror ni uppställning mot San Marino kommer att se ut?

--------------Wiland-----------------------------

Lustig--Mellberg--Majstorovic--Wendt--------------

----Weernbloom------A.Svensson------------------

S.Larsson----Zlatan(fri roll)--------Bajrami------------

--------------Berg----------------------------

Lite ändringar i startelvan, tycker att man kan "chansa" lite mot San Marino och försöka göra bättre ifrån sig med det man misslyckades mot Ungern. Man kan ju även testa sina ess, Berg, Wiland och Wendt är inte så dåliga heller. Även Granqvist bör matchas inför kvalet för att göra sig redo ifall det möjligen skulle bli skador på Mellberg eller Majstorovic.

Safari var möjligen sämst igår även om en match inte kan ändra på en hel formation, så Wendt är en smaksak för mig. Berg är en intressant målskytt och kan göra bättre ifrån sig på den biten än Toivonen och Zlatan om han bara växer in i rollen.
Senast redigerad av adnanisH 2010-09-04 kl. 12:00.
Citera
2010-09-04, 12:43
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Hur tror ni uppställning mot San Marino kommer att se ut?

--------------Wiland-----------------------------

Lustig--Mellberg--Majstorovic--Wendt--------------

----Weernbloom------A.Svensson------------------

S.Larsson----Zlatan(fri roll)--------Bajrami------------

--------------Berg----------------------------

Lite ändringar i startelvan, tycker att man kan "chansa" lite mot San Marino och försöka göra bättre ifrån sig med det man misslyckades mot Ungern. Man kan ju även testa sina ess, Berg, Wiland och Wendt är inte så dåliga heller. Även Granqvist bör matchas inför kvalet för att göra sig redo ifall det möjligen skulle bli skador på Mellberg eller Majstorovic.

Safari var möjligen sämst igår även om en match inte kan ändra på en hel formation, så Wendt är en smaksak för mig. Berg är en intressant målskytt och kan göra bättre ifrån sig på den biten än Toivonen och Zlatan om han bara växer in i rollen.

Ja det ser inte så dumt ut. Kan Zlatte prestera det passningsspel han stundtals fick fram mot Ungern så gör han sig ju inte alls dumt i den lite släpande rollen.

Man får ju baka lite med de ingredienser som finns och även om han är allra bäst längst upp så är det nog viktigare att ha en riktigt vass spelare på tian. Känns inte som vi har någon annan som gör det riktigt bra, medan vi har spelare som kan spela längst upp.
Citera
2010-09-04, 13:28
Medlem
Känns som att Källström är allt längre ifrån en startplats nu, speciellt efter igår. Hoppas han får förtroende från start mot San Marino. Hoppas även att Larsson får starta, förstår inte varför han får starta. Såg inte hela matchen men det var väl från hans inlägg som Wernbloom nickade in 1-0?
En känslig höger behövs.

Fast det som störde mig mest under hela matchen var att Toivonen hade nr 6
Citera
2010-09-04, 14:06
Medlem
Kesslers avatar
Suck, var på matchen igår. Så idag ska jag kolla lite artiklar och det står i stort sett enbart om Zlatan. På väg hem kom det fram folk och frågade "hur gick det?-2-0- aha ok var Zlatan bra?" Jag tycker Zlatan är grym men hör för fan hans namn mer ofta än mitt eget. Börjar tröttna på media.

Vad stod det på banderollerna som Camp Sweden höll upp?
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Känns som att Källström är allt längre ifrån en startplats nu, speciellt efter igår. Hoppas han får förtroende från start mot San Marino. Hoppas även att Larsson får starta, förstår inte varför han får starta. Såg inte hela matchen men det var väl från hans inlägg som Wernbloom nickade in 1-0?
En känslig höger behövs.

Fast det som störde mig mest under hela matchen var att Toivonen hade nr 6
Källström var dock väldigt bra när han kom in. Men Wernbloms "plats" är väl just Wernbloms just nu. Ja det var Larssons inlägg.
Citera
2010-09-04, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Suck, var på matchen igår. Så idag ska jag kolla lite artiklar och det står i stort sett enbart om Zlatan. På väg hem kom det fram folk och frågade "hur gick det?-2-0- aha ok var Zlatan bra?" Jag tycker Zlatan är grym men hör för fan hans namn mer ofta än mitt eget. Börjar tröttna på media.

Vad stod det på banderollerna som Camp Sweden höll upp?

Källström var dock väldigt bra när han kom in. Men Wernbloms "plats" är väl just Wernbloms just nu. Ja det var Larssons inlägg.

Det stod Zlatan på den
Citera
2010-09-04, 14:09
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker dock inte det var en slump att matchen "vände" när Elmander gick ut och Seb Larsson gick in.

Hoppas Hamren drar lärdom av detta till kommande matcher.

Elmander måste vara en av de sämsta svenska spelarna genom tiderna med långvarig startelvastatus. Sorgligt att det ska till en hjärnskakning för att någon ska släpa det träbenta spelförståelsehavererade helvetet av planen.
Citera
2010-09-04, 14:10
Medlem
NirvanAs avatar
Vem ska slå passningarna från mittfält till anfallare om svensson är borta..dessutom håller inte inte så länge till, vem är nästa svenska spelare att axla den kreativa spelfördelande mittfältsrollen? Denna albin ekdal såg ut att lira någon liknande roll för U-21 när jag tittade lite igår.. fast han är väl för dålig än antar jag?
Citera
2010-09-04, 14:15
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det stod Zlatan på den
Nej, stod något om "skäms SvFF"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto