2009-10-10, 22:40
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Kroatien med 4 miljoner inv ger England en sådan snyting på deras hemmaplan så att dom fortfarande har trauma än idag från den matchen.
Visst Lagerbäck är säkert bra för Superettan eller Division två fotboll knappast för landslaget.

Och vart vill du komma med det? Att Kroatien bara slog England pga deras tränare och att dom hade uselt spelarmaterial att tillgå?
Citera
2009-10-10, 22:43
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Hiddink har aldrig tränat Japan, Syd Korea däremot.
ja flåt fel av mig
Citera
2009-10-10, 22:46
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
George Raynor hade inte en likadan roll som en förbundskapten har idag. Han tog bland annat inte ut trupperna. Och sen kan du väl på allvar inte tycka att situationen är likadan nu som på 50-talet för det svenska landslaget.

Sen verkar du inte ha någon aning om att Lars Lagerbäck skötte taktiken även under samarbetet med Tommy Söderberg. Söderberg var den som skötte "gruppen" och har beskrivits mer som psykolog än fotbollstränare.

Du ska nog skaffa dig lite kunskap innan du kritiserar.

Därmed inta sagt att jag är nöjd med Lagerbäck för tillfället. Han har suttit en längre tid och ska bytas ut. Förmodligen blir det Roland Andersson eller Jörgen Lennartsson. Jag hoppas mer på den senare och det vore väldigt roligt om även Söderberg vill hänga med också, han är en härlig personlighet och är en rätt unik ledare.
Han tog väl ut truppen i samråd med söderberg? Enligt citat så ska Söderberg sagt att lagerbäck var bra att ha som bollplank. Så lite skillnad var det allt, min skräck är Göran Göransson som tränare. mannen som visst scoutade Ryssland under EM 2008 samt inte visste vem Bojan Djordic var?
Citera
2009-10-10, 22:46
Bannlyst
Lagerbäck har fantastiska resultat för ett land i storleksklassen som Sverige och detta är egentligen hans första misslyckande, ge killen en chans till.
Citera
2009-10-10, 22:49
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Lagerbäck har fantastiska resultat för ett land i storleksklassen som Sverige och detta är egentligen hans första misslyckande, ge killen en chans till.
Är du riktigt frisk?
Han har fått chansen i två kval och ett slutspel nu. Bara iden att ta ut Henke ända sedan 2006 års VM visar på Tommy svensson sjukan grasserar.

* Tommy Svensson sjukan
En kronisk åkomma vilket innebär att en tränare har svårt för att låta bli ta ut sina favoriter trots att både ålder och form är långt ifrån vad den en gång var*
Citera
2009-10-10, 22:50
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:

Håller med om att han gjort suveräna resultat men nu är väl perfekt läge att slänga in något nytt fräscht ansikte som kan röra om i grytan. Det känns som vår enda chans om vi ska kunna vara med i leken i framtiden. Jag tror, eller är övertygad, om att Zlatan tackar nej till landslaget efter denna kvalmiss och då står vi där utan en enda stjärna i truppen och måste tänka nytt och genomföra en definitiv generationsväxling.
Citera
2009-10-10, 22:50
Medlem
Thebabblarns avatar
snälla,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jag vill INTE ha svennis i landslaget. eller ge han EN chans. nästa match mot albanien. jag vill inte se lagerbäck igen som förbundskapten.
jag har egentligen velat ha hasse backe heller, men han har nog lärt sig som expertkommentator hur vi svenskar vill se matcher. mera mål! jag röstar för backe nu
Citera
2009-10-10, 22:51
Medlem
Kupsans avatar
Citat:

Han har varit i A-landslaget sedan 1998, knappast som han behövet något "läroår".
Han har bevisat vad han går för och med det spelarmaterial som det lilla landet Sverige har så kan man kräva mer.
Speciellt då Lagerbäcks taktiska förmåga är lika med noll.
Citera
2009-10-10, 22:53
Medlem
Man borde Sparka Lagerbäck innan Albanien matchen och spela den matchen med Fredrik Ljungberg som coach. Detta som en sorts protest mot hela fotbollsledningen och Lagerbäcks jävla tafflighet
Citera
2009-10-10, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Man borde Sparka Lagerbäck innan Albanien matchen och spela den matchen med Fredrik Ljungberg som coach. Detta som en sorts protest mot hela fotbollsledningen och Lagerbäcks jävla tafflighet

Ja, för fotbollsledningen lär vilja protestera mot sig självt.
Citera
2009-10-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ja, för fotbollsledningen lär vilja protestera mot sig självt.

Ja just det, jag drömde kom jag på... måtte denna dröm bli verklighet någon gång
Citera
2009-10-10, 22:56
Medlem
En sidonotering är just den att det är nästan klart att Roland Andersson kommer ta över landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in