Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Absurt nog känner jag mig lite optimistisk inför de återstående kvalmatcherna.
Laget kan om allt går vägen gneta ner både Ungern och Danmark borta, det är ju inga märkvärdiga nationer i dagsläget, och mycket kommer att vara givet i svenska startelvan mot Ungern 5:e september. Om Danmark och Portugal den kvällen spelar oavgjort och Sverige spelar stabilt och vinner med ett mål ser det genast ljusare ut. Rimligen bör laget komma att formeras på detta sätt:
Isaksson - Safari, Mellberg, Majstorovic, Nilsson - Holmén, Svensson, Källström, R.Elm - Elmander, Ibrahimovic
Hoppet finns där, helt klart. Men det är ju väldigt osäkert... På nåt sätt måste man ställa in sig på det ena eller andra och jag är, vanskligt nog, lite inställd på att det går vägen för Sverige. Kan tyvärr resultera i ett rejält ursinne i höst...

Om Sverige kommer med i VM eller inte avgör verkligen om sommaren 2010 blir askul oberoende av väder eller tja, kul ändå men inte lika...
Startelvan som du föreslår skriver jag under på, men tyvärr känns bara vissa av dessa spelare bra: Mellberg, Majstorovic, Safari (om han tar fullt ansvar för defensiven), Källström, Elm, Elmander (om målskyttet lossnar vilket jag tror att det gör snart) och Ibrahimovic. Sen är det ganska tunnt med bra avbytare också. Bara S Larsson och Berg känns helgjutna.