2009-08-13, 16:09
  #6253
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Absurt nog känner jag mig lite optimistisk inför de återstående kvalmatcherna.
Laget kan om allt går vägen gneta ner både Ungern och Danmark borta, det är ju inga märkvärdiga nationer i dagsläget, och mycket kommer att vara givet i svenska startelvan mot Ungern 5:e september. Om Danmark och Portugal den kvällen spelar oavgjort och Sverige spelar stabilt och vinner med ett mål ser det genast ljusare ut. Rimligen bör laget komma att formeras på detta sätt:

Isaksson - Safari, Mellberg, Majstorovic, Nilsson - Holmén, Svensson, Källström, R.Elm - Elmander, Ibrahimovic

Nja, jag tycker att en vinst för Danmark mot Portgual vore bättre. Att Portugal får poäng oavsett hur så blir våra chanser ännu mindre. Men jag tror tyvärr på Portugal i våran grupp som åker till Playoff.
Citera
2009-08-13, 16:50
  #6254
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Absurt nog känner jag mig lite optimistisk inför de återstående kvalmatcherna.
Laget kan om allt går vägen gneta ner både Ungern och Danmark borta, det är ju inga märkvärdiga nationer i dagsläget, och mycket kommer att vara givet i svenska startelvan mot Ungern 5:e september. Om Danmark och Portugal den kvällen spelar oavgjort och Sverige spelar stabilt och vinner med ett mål ser det genast ljusare ut. Rimligen bör laget komma att formeras på detta sätt:

Isaksson - Safari, Mellberg, Majstorovic, Nilsson - Holmén, Svensson, Källström, R.Elm - Elmander, Ibrahimovic

Jag håller med, man slits lite mellan att tro att det är helt kört för att i nästa sekund vända och tycka chanserna ser helt OK ut.

Positivt är att motstånd som Danmark och Ungern borta inte är direkt skräckinjagande. Går andra resultat i Sveriges riktning kan det kanske t o m räcka med att kryssa mot danskarna.

Negativt är att som landslaget spelat hittills vinner vi inte borta mot både Danmark och Ungern.
Citera
2009-08-13, 17:08
  #6255
Medlem
Masingas avatar
Jag tycker inte Sverige förtjänar att gå vidare om man ser hur spelet sett ut hitills, helt enkelt för dåligt.
Citera
2009-08-13, 17:11
  #6256
Bannlyst
Isaksson är skadad och lär få barn när Ungern matchen spelas. Och Eddie är ersättaren enligt flera källor. Nu är det är ju upp till bevis nu för Eddie att visa hur bra han är och att han kan ta en plats i Startelvan i det landslaget.
Citera
2009-08-13, 17:12
  #6257
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Isaksson är skadad och lär få barn när Ungern matchen spelas. Och Eddie är ersättaren enligt flera källor. Nu är det är ju upp till bevis nu för Eddie att visa hur bra han är och att han kan ta en plats i Startelvan i det landslaget.
Snubben har väntat på sin chans och så får han de i en sådan viktig match, kan bli katastrof.
Citera
2009-08-13, 17:17
  #6258
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Absurt nog känner jag mig lite optimistisk inför de återstående kvalmatcherna.
Laget kan om allt går vägen gneta ner både Ungern och Danmark borta, det är ju inga märkvärdiga nationer i dagsläget, och mycket kommer att vara givet i svenska startelvan mot Ungern 5:e september. Om Danmark och Portugal den kvällen spelar oavgjort och Sverige spelar stabilt och vinner med ett mål ser det genast ljusare ut. Rimligen bör laget komma att formeras på detta sätt:

Isaksson - Safari, Mellberg, Majstorovic, Nilsson - Holmén, Svensson, Källström, R.Elm - Elmander, Ibrahimovic
Hoppet finns där, helt klart. Men det är ju väldigt osäkert... På nåt sätt måste man ställa in sig på det ena eller andra och jag är, vanskligt nog, lite inställd på att det går vägen för Sverige. Kan tyvärr resultera i ett rejält ursinne i höst... Om Sverige kommer med i VM eller inte avgör verkligen om sommaren 2010 blir askul oberoende av väder eller tja, kul ändå men inte lika...

Startelvan som du föreslår skriver jag under på, men tyvärr känns bara vissa av dessa spelare bra: Mellberg, Majstorovic, Safari (om han tar fullt ansvar för defensiven), Källström, Elm, Elmander (om målskyttet lossnar vilket jag tror att det gör snart) och Ibrahimovic. Sen är det ganska tunnt med bra avbytare också. Bara S Larsson och Berg känns helgjutna.
Citera
2009-08-13, 18:13
  #6259
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Snubben har väntat på sin chans och så får han de i en sådan viktig match, kan bli katastrof.


Viktig match, ja. Men matchbilden kommer säkerligen bli densamma som mot Finland, och då gjorde ju inte Eddie bort sig direkt.
Citera
2009-08-13, 19:17
  #6260
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Viktig match, ja. Men matchbilden kommer säkerligen bli densamma som mot Finland, och då gjorde ju inte Eddie bort sig direkt.

Samspelet med backlinjen är väldigt viktigt och han har knappt lirat med backarna förut så det kan gå illa, men behöver inte göra det.
Citera
2009-08-13, 19:22
  #6261
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Viktig match, ja. Men matchbilden kommer säkerligen bli densamma som mot Finland, och då gjorde ju inte Eddie bort sig direkt.

Den svarte i målet är ju rutinerad och såg stensäker ut. Om de fyra i backlinjen kan spela oroar jag mig inte över dem heller (Nilsson, Majstorovic, Mellberg, Safari). Det är kreativiteten framåt och centrala mittfältets förmåga att bestämma på planen som hänger lite i luften...
Citera
2009-08-13, 19:25
  #6262
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den svarte i målet är ju rutinerad och såg stensäker ut. Om de fyra i backlinjen kan spela oroar jag mig inte över dem heller (Nilsson, Majstorovic, Mellberg, Safari). Det är kreativiteten framåt och centrala mittfältets förmåga att bestämma på planen som hänger lite i luften...


Safari kommer nog inte få spela, han fick inte chansen i en viktig match tidigare fastän han gjort bra ifrån sig matchen innan. Jag blir förvånad om Lagerbäck kör med offensiva ytterbackar.
Citera
2009-08-13, 19:28
  #6263
Bannlyst
Vem spelaar Sverige mot?
Citera
2009-08-13, 19:43
  #6264
Bannlyst
Sen måste vi få in en bättre högerback också. Micke Nilsson är inte mer än funktionell. Det har roterats ganska mkt på den platsen egentligen. Sen 2006 har man väl på allvar kört med Östlund, Alexandersson, Nilsson, Concha, Adam Johansson (fått spela vänsterback också) mm. Vet inte vem av Adam och Nilsson som ligger närmast en plats när båda e skadefria. Lustig e väl en coming-man hoppas jag. Trodde faktiskt på Emil Salomonsson från HBK väldigt mkt, men han har väl gått och blivit forward nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in