2006-04-22, 13:59
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Det handlar väl inte om att de anser sig för bra för att skriva autografer utan om att de vill ha en ostörd uppladdning, det finns väl hundra andra tillfällen att skriva autografer på. Typisk aftonbladet-chock-artikel att blåsa upp en icke-nyhet så stort.
Citera
2006-04-22, 19:01
Medlem
Saltets avatar
Backkrisen

Jag vill se Mattias Jonsson som högerback.
Han gjorde en halv match på den positionen i EM-04. Snabb som en vessla, ingen kom förbi.

Bättre att låta dom bästa spela i st för att låta Jonsson nöta bänk.
Citera
2006-04-23, 18:07
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Han gjorde en halv match på den positionen i EM-04. Snabb som en vessla, ingen kom förbi.

Intressant förslag, men ingenting jag tror på. Även om Jonson är löpstark och har arbetskapaciteten etc etc så känns han lite väl het för att komma på fråga som försvarare, titta bara på exempelvis argentinas straff 2002, eller varför inte senaste matchen med DIF.

Jag gillar Jonson, och tycker att han är ett användbar att kasta in i sjuttionde minuten för att ändra matchbilden, men inte känns det som någon jag vill ha som högerback när det gäller att försvara en ettmålsledning i slutminuterna.
Citera
2006-04-23, 18:11
Medlem
Skönt att Mellberg är tillbaka så att han hinner få några Premier-matcher innan laddningen inför VM startar.
Citera
2006-04-24, 00:56
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jonson känns lite väl het för att komma på fråga
Har du rätt i, men vad ska vi hitta på?

Schlebrügge, som SVT pushar för, är nog ingen lösning.

Vi kan ju inte ha en vidöppen högersida där motståndarna tar sig fram helt obehindrat, som det sett ut de senaste matcherna

Då återstår bara att flytta ut Mellberg på högerbacken.

Synd att det barkat utför med Mikael Nilsson. Han skulle ha stannat i HBK på tillväxt ett par år till.
Citera
2006-04-24, 02:00
Medlem
Morientess avatar
Mellberg är iochförsig om möjligt ännu mer kantfotad än Östlund, men visst är han bättre defensivt.

Teddy Lucic skulle ju kunna vara ett alternativ och isåfall flytta in en annan mittback, Marcus Jarlegren tycker jag har imponerat i Häcken, Alexandersson kan ta steget ner, Thorsten Flinck kanske skulle kunna vara ett alternativ (dock osäker på hans fotbollskunskaper, Rolle Nilssom gör comeback?...

Samtliga alternativ är iallafall bättre än Alexander "Sopan" Östlund på plan.
Citera
2006-04-24, 02:32
Medlem
ReNus avatar
Tycker det är märkligt att så få propagerar för att Stenman ska in på vänsterkanten.
Östlund platsar inte ens i engelska div1 numera, medan Stenman är ordinarie i Bundesliga, Europas fjärde bästa liga.

Men visst, den ena tar inte ut den andra, eftersom de lirar på olika kanter i backlinjen, men jag förstår inte riktigt hur man resonerar. I dagsläget när vi har så ont om landslagsspelare som spelar varje vecka i europeiska topplag borde Stenman vara given, eller?

.
Citera
2006-04-24, 05:43
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Alexandersson kan ta steget ner
Ja, det är det bästa förslaget hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Stenman är ordinarie i Bundesliga
Stenman spelar hyfsat, men hur är det ställt med förståndet egentligen?
Aggressiva obscena gester mot publiken ... sånt passar sig inte för en landslagsspelare.
Skulle tro att Lagerbäck är mycket försiktig i ett sånt här fall.
Citera
2006-04-24, 11:37
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Synd att det barkat utför med Mikael Nilsson. Han skulle ha stannat i HBK på tillväxt ett par år till.
Vad är senaste statusen på honom? Om han är hel och frisk känns han som det självklara högerbacksvalet. Lagerbäck provade väl honom där redan under EM 04?
Citera
2006-04-24, 12:16
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Vad är senaste statusen på honom? Om han är hel och frisk känns han som det självklara högerbacksvalet. Lagerbäck provade väl honom där redan under EM 04?
Han började turneringen som högermittfältare, men fick omgående gå ner på högerbacken efter att Lucic gick sönder.
Citera
2006-04-24, 13:33
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Han började turneringen som högermittfältare, men fick omgående gå ner på högerbacken efter att Lucic gick sönder.
Kommer ihåg att jag blev skitglad när Lucic skadades i EM för jag ville ha in Wilhelmsson i startelvan.
Citera
2006-04-27, 12:47
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:

Jonsson på högerbacken låter livsfarligt, han är nog den som ligger närmast Östlund vad beträffar taskig tajming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in