Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du jämför mina tankar för mkt med Haglunds och Elfsborg. Det är inte relevant om Haglund spelar den sorts fotboll jag förespråkar, jag kan uppskatta deras hans spelide ändå.
För att förtydliga mittt citat så skrev jag att jag "kanske" vill se han som kapten eftersom jag gillar hans spelsätt och att det behövs lite ungt blod och nytänkande.
Du skrev " Lagets ensamma anfallare " då undrade jag om du syftade till samtliga eller bara 1 anfallare, vad är det som är konstigt med det?
Att jag ville ha in Hysen i truppen, varför är det konstigt?
Det var ju när vi diskuterade förbundskapten och du helt klart ville sparka Lagerbäck men inte kunde säga vem som skulle ersätta som du skrev det där med Haglund till slut. Och eftersom det fortfarande är det enda namn du nämnt antar jag att det är din huvudkandidat? Vill man sparka en förbundskapten måste det väl vara för att man har ett namn man tror skulle lyckas bättre och inte bara sparka för sparkandets skull?
Är det inte då rent logiskt att man vill ha en förbundskapten som använder sig av den spelstil man själv förespråkar?
Det konstiga med att du vill ha in Hysén är att han spelar i en liga som du själv inte följer! Som jag har sagt tidigare läser vissa fans lite för mycket av Sportbladets rubriker som "Fortsatt tungt för Elmander" eller "Hysén nya succé". Dom kanske trots allt inte ger rätt helhetsbild?
Du får gärna utveckla dina tankar kring Haglund med lite mer än orden "ungt blod" om det går bra?