2009-06-02, 19:15
Medlem
Masingas avatar
Du jämför mina tankar för mkt med Haglunds och Elfsborg. Det är inte relevant om Haglund spelar den sorts fotboll jag förespråkar, jag kan uppskatta deras hans spelide ändå.

För att förtydliga mittt citat så skrev jag att jag "kanske" vill se han som kapten eftersom jag gillar hans spelsätt och att det behövs lite ungt blod och nytänkande.

Du skrev " Lagets ensamma anfallare " då undrade jag om du syftade till samtliga eller bara 1 anfallare, vad är det som är konstigt med det?

Att jag ville ha in Hysen i truppen, varför är det konstigt?
Citera
2009-06-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du jämför mina tankar för mkt med Haglunds och Elfsborg. Det är inte relevant om Haglund spelar den sorts fotboll jag förespråkar, jag kan uppskatta deras hans spelide ändå.

För att förtydliga mittt citat så skrev jag att jag "kanske" vill se han som kapten eftersom jag gillar hans spelsätt och att det behövs lite ungt blod och nytänkande.

Du skrev " Lagets ensamma anfallare " då undrade jag om du syftade till samtliga eller bara 1 anfallare, vad är det som är konstigt med det?

Att jag ville ha in Hysen i truppen, varför är det konstigt?

Det var ju när vi diskuterade förbundskapten och du helt klart ville sparka Lagerbäck men inte kunde säga vem som skulle ersätta som du skrev det där med Haglund till slut. Och eftersom det fortfarande är det enda namn du nämnt antar jag att det är din huvudkandidat? Vill man sparka en förbundskapten måste det väl vara för att man har ett namn man tror skulle lyckas bättre och inte bara sparka för sparkandets skull?

Är det inte då rent logiskt att man vill ha en förbundskapten som använder sig av den spelstil man själv förespråkar?

Det konstiga med att du vill ha in Hysén är att han spelar i en liga som du själv inte följer! Som jag har sagt tidigare läser vissa fans lite för mycket av Sportbladets rubriker som "Fortsatt tungt för Elmander" eller "Hysén nya succé". Dom kanske trots allt inte ger rätt helhetsbild?

Du får gärna utveckla dina tankar kring Haglund med lite mer än orden "ungt blod" om det går bra?
Citera
2009-06-02, 20:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
På träningen idag körde dom visst en övning med Zlatan som anfallare med Viktor Elm bakom honom. Han har ju dessutom en förkärlek för att spela Elmander på mittfälltet. Kan det vara så att vi ser lite nytänkande från Lagerbäck? Det är kanske inte en helt dum idé att försöka sig på en 4-2-3-1 uppställning med 2 Elmar och Elmander på det offensiva mittfältet...

Fast inte nu såklart. Så dum är jag inte.
Citera
2009-06-02, 20:53
Medlem
Svenska landslag träning

Kan man gå på någon av deras träningar nu i veckan?
Kostar det? finns det något schema på internet???
Var och när kan man gå om det går?
Citera
2009-06-02, 21:20
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrc001
Kan man gå på någon av deras träningar nu i veckan?
Kostar det? finns det något schema på internet???
Var och när kan man gå om det går?
Dom hade öppen träning idag, imorgon är det stängd träning, på torsdag är den öppen igen (alla dessa på Råsunda) och på fredag är det stängd träning på Söderstadion. Givetvis är det gratis att kolla på en träning.
Citera
2009-06-02, 22:38
Medlem
Ari.Golds avatar
Varför tränar de på Söderstadion? Med tanke på att de bor vid Humlan så borde ju Stadion vara smartare?
Citera
2009-06-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Varför tränar de på Söderstadion? Med tanke på att de bor vid Humlan så borde ju Stadion vara smartare?

Bruce Springsteen ska spela där tre kvällar i rad så det var lite trångt även om man får bra träning för pass på liten yta.
Citera
2009-06-03, 16:34
Medlem
Kan man kolla på deras träning? när var och hur mycket kostar det isåfall?
Citera
2009-06-03, 17:28
Medlem
Önskar svenska landslaget för en gångs skull på jävligt länge få in en riktigt tung mittfältsgeneral typ som Steven Gerrard eller Frank Lampard, nog det jag tror sverige saknat mest dom senaste 10-15 åren.
Citera
2009-06-03, 18:35
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Önskar svenska landslaget för en gångs skull på jävligt länge få in en riktigt tung mittfältsgeneral typ som Steven Gerrard eller Frank Lampard, nog det jag tror sverige saknat mest dom senaste 10-15 åren.
Hur skulle dom få in en sån spelare? Eller var det önsketänkande?
Citera
2009-06-03, 19:11
Medlem
Önsketänkande

Skulle byta Zlatan och Elmander mot Steven Gerrard alla dagar i veckan.
Citera
2009-06-03, 21:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Önsketänkande

Skulle byta Zlatan och Elmander mot Steven Gerrard alla dagar i veckan.
Haha ja Elmander har i vilket fall inte så mycket att sätta emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in