2026-03-30, 17:41
Medlem
Det kommer skrivas romaner, filmmanus och doktorsavhandlingar om Eric Smiths landslagskarriär.

Nu har han till slut fått sitta på bänken en landskamp iaf. Ett steg närmare debuten!
Citera
2026-03-30, 17:55
Medlem
Perfabs avatar
Spännande match imorgon. Även om Sverige skulle kämpa heroiskt och förlora finns det något att bygga på. Vinsten mot Ukraina betyder mycket. Känns dock lite tveksamt att sätta spinkige Starfelt mot Lewandowsky. Hoppas att Starfelt inte darrar utan gör sitt livs match. Heja Sverige!
Citera
2026-03-30, 18:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker det varit lite väl positiva tongångar nu efter Ukraina för ja vi var absolut det bättre laget mot ett lag som var mer skadedrabbat än oss och det säger mycket. Polen är en helt annan motståndare och vid förlust imorgon känns det som vi är tillbaka på ruta 1 och ytterligare ett mästerskap missat.
Citera
2026-03-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker det varit lite väl positiva tongångar nu efter Ukraina för ja vi var absolut det bättre laget mot ett lag som var mer skadedrabbat än oss och det säger mycket. Polen är en helt annan motståndare och vid förlust imorgon känns det som vi är tillbaka på ruta 1 och ytterligare ett mästerskap missat.
Det är kanske det första mästerskapet som man VILL missa. Känns lite som när vi gick med i NATO när organisationen redan var på sin dödsbädd och nu är mer eller mindre död.

Jag kan mycket väl tänka mig att flera länder skiter i att delta, inklusive viktiga fotbollsnationer som Spanien och Brasilien.
Citera
2026-03-30, 20:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det är kanske det första mästerskapet som man VILL missa. Känns lite som när vi gick med i NATO när organisationen redan var på sin dödsbädd och nu är mer eller mindre död.
Aldrig i livet. Vad arrangörerna har för politik har ingenting med fotbollsintresse att göra å den här debatten var all time high 2022 med Qatar och oj vad vi inte håller med om deras inrikespolitik och hur man behandlar människor där bla bla bla.. I sak håller jag med, men jag är inte där för att peka finger å moralisera. Jag är där för fotbollens skull.

Maja Lindelöf var ju så jävla skön när hon gick runt med prideflagga i Ryssland och ville visa sig duktig och moralisk överlägsen men det blir bara tramsigt när syftet är att mestadels tjäna godhetspoäng.
Citera
2026-03-30, 20:37
Medlem
Citat:

Ja, en bra match efter ett-två bedrövliga år är inget att hänga i granen. Förhoppningsvis kan vi göra en till bra match men Polen har ett bra lag och bör vara ganska klara favoriter.
Citera
2026-03-30, 20:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Det beror lite på hur det kommer se ut. Men jag tycker inte vi hänga läpp om det inte går vägen imorgon. Ser VM som en bonus efter allt som varit. Precis som med Potters förlängning så tycker jag man bör se detta på längre sikt att successivt få landslaget på rätt köl och främst sikta mot EM2028.
Citera
2026-03-30, 20:51
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det beror lite på hur det kommer se ut. Men jag tycker inte vi hänga läpp om det inte går vägen imorgon. Ser VM som en bonus efter allt som varit. Precis som med Potters förlängning så tycker jag man bör se detta på längre sikt att successivt få landslaget på rätt köl och främst sikta mot EM2028.
Det deppigaste vore om Sverige blir helt utklassat. Då kommer allt känns hopplöst igen.

Om Sverige förlorar trots att de spelar bra, kommer jag åtminstone glädja mig över framstegen.
Citera
2026-03-30, 21:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag såg notisen om det där och tänkte direkt: Ja men vad fan, han fick ju inte ens spela mot Ukraina. Hur fan har han kunnat skada sig då? Så visar det sig att det var på träningen. Synnerligen ljum snubbe. Vem är han egentligen, och vad motiverade hans plats i truppen från början?

Smith ska vara fit for fight på söndag påstås det.
Citera
2026-03-30, 21:18
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Smith ska vara fit for fight på söndag påstås det.

Var påstås det det? Enligt Fotbolls(k)analen har han lämnat samlingen.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/beskedet-smith-missar-playoff-finalen
Citera
2026-03-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailwalker
Ja, en bra match efter ett-två bedrövliga år är inget att hänga i granen. Förhoppningsvis kan vi göra en till bra match men Polen har ett bra lag och bör vara ganska klara favoriter.

1-2 bedrövliga år känns väldigt generöst att säga, jag vill snarare säga 4. Ända sen Tjeckien-vinsten i play-off semifinalen 2022 har man knappt läst en enda positiv nyhet om landslaget, det är väl att dem vann gruppen i C-divisionen, men sen tar det stopp.

Sammanhållningen har varit bräcklig ända sen -85 och -86 generationen slutade, visade sig vara alldeles för mycket rutin som försvann samtidigt
Citera
2026-03-30, 21:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
1-2 bedrövliga år känns väldigt generöst att säga, jag vill snarare säga 4. Ända sen Tjeckien-vinsten i play-off semifinalen 2022 har man knappt läst en enda positiv nyhet om landslaget, det är väl att dem vann gruppen i C-divisionen, men sen tar det stopp.

Sammanhållningen har varit bräcklig ända sen -85 och -86 generationen slutade, visade sig vara alldeles för mycket rutin som försvann samtidigt
Ja. Det är väl det enda man får tacka JDT för att vi vann gruppen i C-divisionen(som iofs var närmast förväntat eller ett minimikrav med tanke på motståndet där och då). Annars hade vi inte stått här nu med denna extrachansen. Men nu tror jag att alla som fnyst och aldrig satt sig in i Nations League har insett vad det är och att det är viktigt att prestera där också så man slipper höra det i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in