2025-11-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Strålande artikel av Croneman.

https://www.dn.se/sport/johan-croneman-haller-ni-ocksa-pa-att-tappa-intresset-for-svensk-landslagsfotboll/
Jo han har ju vissa poänger, spelarna har kommit undan billigt pga. JDT, men att börja anse att vi ska ha samma kravbild på vårat landslag som de allra största landslagen i världen känns lite naivt, ja vi kan bänka alla som inte presterar men då är det Gais och Elfsborg lirare som spelar. I ett Engelskt landslag tex kan det ju bli en Foden eller en Palmer som får chansen, lite skillnad där. Med det sagt ska vi ju ha kravet att åtminstone utmana Schweize om första platsen i den här gruppen.
Citera
2025-11-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Det där med Janne kan jag hålla med om. Jannes karriär var egentligen väldigt märklig. Länge en framgångssaga, men sen en bedrövlig avslutning, som i och för sig gav oss en plats i C-gruppen i NL, och därmed en extrachans till VM.
Jo, Janne hade en stomme av spelare som i stort sätt skulle dö för varandra på plan, när dessa blev lite för gamla, i kombination med kravet på mer "attraktiv" fotboll började det gå utför och då kändes inte Janne riktigt som någon som hanterade pressen på bästa sätt, men med facit i handen skulle vi kanske förlängt med Janne.
Citera
2025-11-22, 21:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Vilken jävla drömlottning Martin Dahlin Management löste åt oss. Utan jinxa något så hoppas jag ni övriga också förstår det? Nu är det upp till Graham Harry Potter och hans mannar att inte sjabbla bort detta. Till och med ukrainsk media kallar det mardrömslottning och skakar i skorna. Med otur hade man åkt direkt i semin men nu väntar alltså hemmaplan mot likvärdigt motstånd vid vinst.

Verkligen en fantastisk chans som man har blivit serverad av Mr Språngnick!

Svåra, men lagom svåra lag att möta om man får ihop det.

Martin tog oss till VM i USA 1994 med mycket liten marginal. Nu är han på väg att ta oss till VM i USA igen.

Men måste man inte bygga en ny backlinje och defensiv? Det som en gång var ett svenskt adelsmärke ...
Citera
2025-11-22, 21:56
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Martin tog oss till VM i USA 1994 med mycket liten marginal. Nu är han på väg att ta oss till USA igen.

Men måste man inte bygga en ny backlinje och defensiv? Det som en gång var ett svenskt adelsmärke ...

Han hade ett jobb och han löste det. Bästa Mr Språngnick. FIFA vet att det inte är ett lyckat VM i USA utan svenskt deltagande.
Citera
2025-11-22, 22:02
Medlem
Citat:
Vilken jävla drömlottning Martin Dahlin Management löste åt oss. Utan jinxa något så hoppas jag ni övriga också förstår det? Nu är det upp till Graham Harry Potter och hans mannar att inte sjabbla bort detta. Till och med ukrainsk media kallar det mardrömslottning och skakar i skorna. Med otur hade man åkt direkt i semin men nu väntar alltså hemmaplan mot likvärdigt motstånd vid vinst.
Jo, på pappret är Sverige överlägsna de andra lagen från pott 4, men Ukraina får möta ett landslag som gått blytungt i 4 års tid, ett lag som inte hunnit spela ihop sig alls under sin nya tränare. om Sverige spelar som i kvalet är jag inte säker på att vi är den svåraste motståndaren i slutändan.
Senast redigerad av Amelito 2025-11-22 kl. 22:11.
Citera
2025-11-22, 22:09
Medlem
Citat:

Martin tog oss till VM i USA 1994 med mycket liten marginal. Nu är han på väg att ta oss till VM i USA igen.

Det hade vi kunnat göra om inte Kim Källström anställt JDT att leka Marcelo Bielsa i 18 månader, nu vet jag inte riktigt hur en nykomponerad backlinje ska testas när vi varken spelar matcher eller ses innan Mars.
Citera
2025-11-22, 22:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Det hade vi kunnat göra om inte Kim Källström anställt JDT att leka Marcelo Bielsa i 18 månader, nu vet jag inte riktigt hur en nykomponerad backlinje ska testas när vi varken spelar matcher eller ses innan Mars.

Är det inga träningslandskamper längre?
Citera
2025-11-22, 23:04
Medlem
Citat:
Är det inga träningslandskamper längre?
Nej tyvärr, nästa gång landslaget träffas är det skarpt läge
Citera
2025-11-23, 01:05
Medlem
Citat:

Ja, men som sverige har spelat i detta kval så lär vi förlorar ändå. Jag tror inte sverige har gjort ett sämre kval.
Citera
2025-11-23, 01:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Nej tyvärr, nästa gång landslaget träffas är det skarpt läge

Kanske bäst att ta in Mjällbys backlinje då, kryddat med VNL.
Citera
2025-11-23, 02:26
Medlem
Citat:
Kanske bäst att ta in Mjällbys backlinje då, kryddat med VNL.
Har jag sagt länge nu men jag vill ha in Victor Eriksson istället för VNL där eftersom alla allsvenska spelare är lediga nu och då skulle man kunna anordna ett träningsläger med Potter där den nya backlinjen får spela ihop sig i några matcher mot olika division ett-lag.

Vi måste ta till den här typen av drastiska åtgärder för med den nuvarande backlinjen så kan vi förlora mot vilket lag som helst. Jag har aldrig sett något sämre.
Citera
2025-11-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Har jag sagt länge nu men jag vill ha in Victor Eriksson istället för VNL där eftersom alla allsvenska spelare är lediga nu och då skulle man kunna anordna ett träningsläger med Potter där den nya backlinjen får spela ihop sig i några matcher mot olika division ett-lag.

Vi måste ta till den här typen av drastiska åtgärder för med den nuvarande backlinjen så kan vi förlora mot vilket lag som helst. Jag har aldrig sett något sämre.
Ser några problem med detta, dels kommer matchen i ett läge där Allsvenska spelare inte kommer vara i marchform, Allsvenska spelare är även när de är i matchform vana vid ett mycket lägre tempo. Sedan är det ju så att indviduellt är Mjällbys backar inte lika bra som våra nuvarande backar, men absolut skulle de säkerligen ha ett mer fungerande samarbete med varandra. Problemet är ju inte enbart backlinjen, försvarsspelet börjar mycket högre upp i plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in