2025-05-25, 15:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
När han lirar spelare efter kompetens. Går igenom hur 352 fungerar systematiskt även kanterna samt försöker applicera detta och låta formationen formatera så att säga.

Antar vi behöver åka på något bakslag innan folk väcks till liv att den här dansken är faktiskt inte är kompentent för jobbet och AIK-spelare är premierade som om dom tillhörde något högre kast här inom svenska landslaget när dom är ett gäng råttor som ska hållas kort snarare i många fall. Dansken hade Ayari i England också så därför är dom knutna som en fläta och det är problematiskt när det sker på bekostnad av City & Real-scoutade profiler som Larsson som seriöst blev kölhalad i media och mongos undrar varför han inte gjorde mål när han punktmarkerade Napoli Scudetto-vinnare 2025 Stanislav Lobotka helt i sin ordning.
Du måste också varit en av dom som skrek efter Kim Källström när det var Kim/Taco debatten för x antal år sedan. Eller kommer du ihåg Azerbaijan borta för några månader sen när Elanga var urusel och byttes in där Ken Sema gjorde det bra och cementera sin plats.

"MeN HaN SpeLAr ju i CYpriotisKa LigAn och dEn Är Inte LiKa BRa SoM den BriTTiska.. Öh öh Avgå JDT!"

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Något som är jävligt tröttsamt är AIKares tystnad kring landslagsuttagningarna. Hela fotbollssverige reagerar när en snart 30-årig allsvensk mittfältare, som på sin absoluta höjd representerat Hannover, konkurrerar ut två av sveriges största mittfältstalanger någonsin. Varvid båda har fångat Real Madrids intresse. Det är pinsamt hur tysta ni är när landsgnaget representeras av era spelare. Tydligare än så kan det inte bli att ni bryr er mer än klubbmärket än landslaget.

JDT har gjort det man absolut kan begära att en förbundskapten med det spelarmaterialet ska göra. Alltså vinna NL's C-grupp. Utöver det, vad har han gjort som är så solskensbländande enligt dig? Vi förlorade för första gången mot Luxemburg under JDT och han har inte mött något av storlagen förutom Portugal än.

Janne fick så mycket hat trots vinst i NL's B-grupp, gruppetta i VM, gruppetta i EM osv så varför ska JDT vara immun mot kritik när han helt ärligt inte uträttat något som är särskilt storartat än?

Jag är dock beredd att spara på kritiken till höst, fortsätter han med samma fasoner då kommer det låta annorlunda. Jag är försiktigt optimistisk.
Men din jävla foliehatt.

Har Saletros gjort bort sig när han fått chansen? Nej.
Har eller hade Hugo Larsson en beef med JDT och kan det va ett skäl till att han blev petad? Ja.

Men du är så jävla inne på att det är spel bakom kulisserna och att folk med AIK förflutet ska prioriteras framför andra spelare. Helt jävla bisarrt. Och ska jag va ärlig är min kärlek till landslaget absolut jämförbart med min kärlek till AIK och jag skiter fullständigt i spelares förflutna när det är landskamp. Jag ser gärna en bra spelare som Emil Holm trots att han är en fitta.
Citera
2025-05-25, 17:10
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Men din jävla foliehatt.

Har Saletros gjort bort sig när han fått chansen? Nej.
Har eller hade Hugo Larsson en beef med JDT och kan det va ett skäl till att han blev petad? Ja.

Men du är så jävla inne på att det är spel bakom kulisserna och att folk med AIK förflutet ska prioriteras framför andra spelare. Helt jävla bisarrt. Och ska jag va ärlig är min kärlek till landslaget absolut jämförbart med min kärlek till AIK och jag skiter fullständigt i spelares förflutna när det är landskamp. Jag ser gärna en bra spelare som Emil Holm trots att han är en fitta.

Tyckte det framgick ganska tydligt i mitt inlägg att poängen var att spelarna som hittills fått chansen under JDT, som t.ex. Saletros, knappast mött något högkvalitativt motstånd att tala om. Inte för att förringa Slovakien som är bra, men de är inte toppskiktet. Därför blir det svårt för någon spelare att direkt göra bort sig om man nu inte är jävligt dålig.

Du klarar alltså inte av att svara på en enda fråga eller se helheten. Ett VM ligger runt hörnet. Tycker du det är seriöst att en förbundskapten då lägger alla korten på en allsvensk mittfältare som är 30 år och dissar två av våra just nu största talanger? Det är inte seriöst överhuvudtaget.

Jag har inte ens pratat något om vad som händer bakom kulisserna, utan försöker bara nå fram till er tjockskalliga AIKare som inte verkar förstå varför övriga Sverige reagerar. Ni håller fortfarande käften trots att det är ren skadeskjutning, det som dansken hållit på med.

Som att en svensk tar över Danmarks landslag och startar Cornelius i varje match istället för Höjlund på anfallet.

Är övertygad om att, ifall du hade satt någon av bröderna Gustafson på mitten istället för Saletros skulle de gjort det minst lika bra i de matcherna som Saletros spelat mot Estland, Azerbajdzjan osv. Betyder det att de är en gåva till fotbollen och bör peta våra största talanger? Nej.

Dina argument om Saletros är därför löjliga då han knappt blivit testad på riktigt.
Citera
2025-05-25, 20:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tyckte det framgick ganska tydligt i mitt inlägg att poängen var att spelarna som hittills fått chansen under JDT, som t.ex. Saletros, knappast mött något högkvalitativt motstånd att tala om. Inte för att förringa Slovakien som är bra, men de är inte toppskiktet. Därför blir det svårt för någon spelare att direkt göra bort sig om man nu inte är jävligt dålig.

Du klarar alltså inte av att svara på en enda fråga eller se helheten. Ett VM ligger runt hörnet. Tycker du det är seriöst att en förbundskapten då lägger alla korten på en allsvensk mittfältare som är 30 år och dissar två av våra just nu största talanger? Det är inte seriöst överhuvudtaget.

Jag har inte ens pratat något om vad som händer bakom kulisserna, utan försöker bara nå fram till er tjockskalliga AIKare som inte verkar förstå varför övriga Sverige reagerar. Ni håller fortfarande käften trots att det är ren skadeskjutning, det som dansken hållit på med.

Som att en svensk tar över Danmarks landslag och startar Cornelius i varje match istället för Höjlund på anfallet.

Är övertygad om att, ifall du hade satt någon av bröderna Gustafson på mitten istället för Saletros skulle de gjort det minst lika bra i de matcherna som Saletros spelat mot Estland, Azerbajdzjan osv. Betyder det att de är en gåva till fotbollen och bör peta våra största talanger? Nej.

Dina argument om Saletros är därför löjliga då han knappt blivit testad på riktigt.
Får bemöta dessa argument när man sitter vid en dator och har mer tid för det är mycket att bemöta.
Citera
2025-05-25, 23:14
Medlem
Swedberg lämnar återbud till U21-landslaget av en för tillfället okänd anledning. Ska man tolka det som att han ska flyttas upp till A-landslaget?
Citera
2025-05-25, 23:24
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du måste också varit en av dom som skrek efter Kim Källström när det var Kim/Taco debatten för x antal år sedan. Eller kommer du ihåg Azerbaijan borta för några månader sen när Elanga var urusel och byttes in där Ken Sema gjorde det bra och cementera sin plats.

"MeN HaN SpeLAr ju i CYpriotisKa LigAn och dEn Är Inte LiKa BRa SoM den BriTTiska.. Öh öh Avgå JDT!"
Jobba med riktiga argument åtminstone just nu du bygger halmgubbar i din fantasi.

Du letar med ljus och lykta för att försvara din älskade KENZEMA en match mot Azerbaijan säger inte mycket. Han är inte Karlsson direkt där heller. Sedan är Elanga en spelare jag ej faktiskt är ett fan av om du visste något jag bedömer honom som fel man på rätt plats i sitt Nottingham där siffrorna och succérubrikerna inte speglar matchbilden vilken gigant till spelare han är och oj vad dom säger.

Saknar lite teknik, usel gällande slutprodukt en ok passningsförmåga jag har kallat honom Bolt ett antal gånger därav han är ingen baller på planen och det visade han åter när han fick chansen igen. Adama Traore i nutid är bättre. Nottingham borde sälja Elanga och hämta honom han har fler förmågor som spelare.

Cypern säger en del om nivån KENZEMA håller folk verkar tro att det är en ok liga för att den ligger i Medelhavet och han blir sedd som "utlandsproffs" fortfarande men jag påminner om att allsvenskan håller högre klass har ett högre värde som liga googla det är bara skattelättnader som gör Cypern attraktivt.

Gällande KENZEMA säger jag bara kill your darling allas vår Eddie Murphy för han blir inte bättre med åldern och han är ingen profil för oss heller. Jag menar på allvar att han borde varit med 2018 gällande prestation men absolut inte längre och det är absurt att vi ska ha en vinge i försvaret som är bättre offensivt än KENZEMA. Prestationer från Gudmundsson i CL talar för sig själv i sitt klubblag där dom handskas med honom korrekt. Han är en offensiv spelare som får vikariera i backlinjen medans KENZEMA helt medioker lyfts fram som någon jävla talang nu sicket skämt suck släpp honom stäng honom.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-05-25 kl. 23:31.
Citera
2025-05-27, 16:12
Medlem
Alexander Isak ute ur truppen pga skadekänning.

In istället kommer Jordan Larsson och Gustaf Nilsson.

Känns som att en till i truppen är osäker inför samlingen när man tar in 2 ersättare till 1 spelare
Citera
2025-05-28, 21:46
Medlem
CasualCapybaras avatar
Så Jordan har vaknat till liv i FCK?
Citera
2025-05-29, 22:09
Medlem
buisnismannens avatar
Hur var det med Filip Jörgensen var det omöjligt att få över han till Sverige igen?
Citera
2025-05-29, 22:34
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hur var det med Filip Jörgensen var det omöjligt att få över han till Sverige igen?

Det är en regel som säger att man bara får byta en gång och eftersom han redan gjort sitt byte så är han fast I Danmark.
Det betyder också att exempelvis Besfort Zeneli (som någon menade ändå skulle byta bort Sverige) är fast i Sverige.
Senast redigerad av Kalikamar 2025-05-29 kl. 22:56.
Citera
2025-05-29, 22:36
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Det är en regel som säger att man bara får byta en gång och eftersom han redan gjort sitt byte så är han fast I Danmark.
Det betyder också att exempelvis Besfort Zeneli (som någon mebade ändå skulle byta bort Sverige) är fast i Sverige.

Ok vilken tratt. B Zeneli var genuint stolt efter debuten så det där är bara skitsnack.
Citera
2025-05-30, 01:00
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Det betyder också att exempelvis Besfort Zeneli (som någon menade ändå skulle byta bort Sverige) är fast i Sverige.
Han försa sig mer eller mindre att han är svensk för ett tag sedan vilken lek detta med Danmark är och han vinner den inte som sitter som tredjemålvakt med unge Mads Hermansen som främste motståndare framför sig. Han kunde varit vår målvakt om han var lojal antar det blev hans karma. Ormen.

https://fotbolltransfers.com/nyheter...chelsea/192605

Citat:
"Som en pojke från Sverige som tittade mycket på fotboll har jag alltid känt till Chelsea och vilken stor klubb det är."
Citera
2025-05-30, 18:08
Medlem
Jeppe950s avatar
John Mellberg lyfts upp till herrlandslaget.

https://www.svenskfotboll.se/nyheter...LU-WxRfRt8wMfA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in