2008-06-08, 01:27
  #4153
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Naturligtvis står och faller mitt resonemang med att vi pratar om modern fotboll och nutidens förutsättningar. Vill du diskutera Åby Ericsson får du göra det med någon annan.

Påstår du på fullaste allvar att det inte var någon sensation att vi missade EM 96 efter att ha tagit brons i VM 94 så kommer vi nog inte längre än hit vilket i och för sig är uppfriskande, vi kan ju vara överens om att vi inte är överens...

Att vi missade EM 96 beror nog väldigt mycket på Brolins skada, vilket ledde till att luften gick ur landslaget. :/
Citera
2008-06-08, 09:17
  #4154
Bannlyst
Svenska landslaget kommer förmodligen göra ett rejält bottennapp detta EM.
Jag tror inte på Lagerbäck som coach, han har ingen känsla för coaching, detta har han visat en längre tid då han inte lyckas utnyttja Zlatan riktigt. Lagerbäcks kommunisttänkande med att laget skall jobba som ett kollektiv och inte alls utnyttja speciella egenskaper hos vissa spelare är beklagligt.
Lagerbäck har bra spelarmaterial, men kan inte omsätta det bra.
Det blir gruppspelsmatcher, men sen är det färdigt för Sveriges del.
Citera
2008-06-08, 09:47
  #4155
Medlem
suocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Svenska landslaget kommer förmodligen göra ett rejält bottennapp detta EM.
Jag tror inte på Lagerbäck som coach, han har ingen känsla för coaching, detta har han visat en längre tid då han inte lyckas utnyttja Zlatan riktigt. Lagerbäcks kommunisttänkande med att laget skall jobba som ett kollektiv och inte alls utnyttja speciella egenskaper hos vissa spelare är beklagligt.
Lagerbäck har bra spelarmaterial, men kan inte omsätta det bra.
Det blir gruppspelsmatcher, men sen är det färdigt för Sveriges del.

han har ju nyligen sagt att han vill utnyttja Zlatan mer och få in honom mer i spelet.

För övrigt är det riktigt larvigt att det blir sån turbulens för att Zlatan sagt att han gillar två spelare. De kan lika gärna ställa in presskonferenser eftersom de ändå inte får säga nåt. Vuxna människor som beter sig som småbarn, de har väl haft det för bra i sin fotbollsbubbla så de har väl inte blivit vuxna mentalt än.
Citera
2008-06-08, 10:17
  #4156
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Svenska landslaget kommer förmodligen göra ett rejält bottennapp detta EM.
Jag tror inte på Lagerbäck som coach, han har ingen känsla för coaching, detta har han visat en längre tid då han inte lyckas utnyttja Zlatan riktigt. Lagerbäcks kommunisttänkande med att laget skall jobba som ett kollektiv och inte alls utnyttja speciella egenskaper hos vissa spelare är beklagligt.
Lagerbäck har bra spelarmaterial, men kan inte omsätta det bra.
Det blir gruppspelsmatcher, men sen är det färdigt för Sveriges del.

Helt riktigt, det kommer att bli en flopp! Svenska landslaget måste vara det enda fotbollslaget i världen som föredrar defensivt kontringsspel med långa bollar trots att spelarmaterialet lämpar sig bättre att föra matcherna. Våra försvarsspelare är undermåliga, medelmåttiga när de är som bäst, så denna självföraktande inställning gentemot det egna lagets kvaliteter är följaktligen en misslyckad taktik! Träige Lagerbäck saknar även känslan som krävs för att lyckas i slutspelssammanhang.
Citera
2008-06-08, 10:19
  #4157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Alltså, behöver vi verkligen S. Larsson mot Grekland? Han är inte speciellt teknisk, inte speciellt snabb. Däremot har han en gudomlig högerfot. Men vad ska vi med den till? Grekerna är ju äckligt bra på skallen, så det känns bättre om vi försöker hålla nere bollarna. Därför ser jag hellre Chippen från start. Han kan springa sönder det långsamma grekiska försvaret. Är också ganska övertygad om att Chippen får starta.

Vad har "Chippen" gjort som rosat marknaden sista tiden i landslaget? Varit kompis med Zlatan.

Ser helst Larsson som högerytter, Chippen kan hålla till på bänken och vara inhoppare. Chippen springa sönder, det räcker ju med en tackling på honom för att det ska ta slut.
Citera
2008-06-08, 12:33
  #4158
Bannlyst
Ser presskonferensen från landslaget nu. Lars Lagerbäck snackar. Jag hade lågt förtroende för honom innan. Men nu har jag fanimej ännu lägre förtroende!
Vilken skitsnackare.
AVGÅ DIN JÄVLA MUPP!!!!!!!
Citera
2008-06-08, 13:36
  #4159
Medlem
Trillskes avatar
Lagerbäck är cool.
Och Svenska Spels reklam är redan en klassiker.

Däremot består truppen till en stor del av gnälliga småbarn. På papperet har vi faktiskt ett riktigt bra lag i år, som borde kunna åtminstone utmana dom stora, men frågan är hur bra det går när vi har så många känsliga småbarn som gnäller så fort någon öppnar käften..

Har tänkt på det där med Zlatan tex. Landslaget tappar ju ofta sin stabilitet när han är med, och jag tror inte det beror på att han har dåligt humör, utan snarare på att medspelarna springer runt och irriterar sig på honom.
Citera
2008-06-08, 13:43
  #4160
Medlem
Cabrons avatar
Linderoth startar låter det som

http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.492122&renderingdepartment=2.12 478
Citera
2008-06-10, 12:16
  #4161
Bannlyst
Jag förstår inte varför det plötsligt glöms bort vilken tillhörighet spelarna har i landslaget och plötsligt är alla älskade. Jag menar det är ju skandalöst att vi har en apa i kassen exempelvis. Tillsammans med apan Källström och apan Elmander är dessa jag hatar mest i landslaget till och med mer än sidleds-Daniel. När jag går på Råsunda buar jag alltid åt Isaksson bara för att han är en apa. Jag förstår inte varför fler gör det. Blir en spelare "neutral" bara för att den spelar i landslaget. Idag är det bara Mellberg som är den ende vettige spelaren i landslaget enligt min mening.

Fram för mer hat mot aporna Isaksson, Shaaban, Källström och Elmander!
Citera
2008-06-10, 12:20
  #4162
Medlem
liarsenics avatar
Varför kastar du inte bananer på honom då?
Citera
2008-06-10, 12:20
  #4163
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag förstår inte varför det plötsligt glöms bort vilken tillhörighet spelarna har i landslaget och plötsligt är alla älskade. Jag menar det är ju skandalöst att vi har en apa i kassen exempelvis. Tillsammans med apan Källström och apan Elmander är dessa jag hatar mest i landslaget till och med mer än sidleds-Daniel. När jag går på Råsunda buar jag alltid åt Isaksson bara för att han är en apa. Jag förstår inte varför fler gör det. Blir en spelare "neutral" bara för att den spelar i landslaget. Idag är det bara Mellberg som är den ende vettige spelaren i landslaget enligt min mening.

Fram för mer hat mot aporna Isaksson, Shaaban, Källström och Elmander!

Det märks att du är AIK'are och troll iaf.
Citera
2008-06-10, 12:21
  #4164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag förstår inte varför det plötsligt glöms bort vilken tillhörighet spelarna har i landslaget och plötsligt är alla älskade. Jag menar det är ju skandalöst att vi har en apa i kassen exempelvis. Tillsammans med apan Källström och apan Elmander är dessa jag hatar mest i landslaget till och med mer än sidleds-Daniel. När jag går på Råsunda buar jag alltid åt Isaksson bara för att han är en apa. Jag förstår inte varför fler gör det. Blir en spelare "neutral" bara för att den spelar i landslaget. Idag är det bara Mellberg som är den ende vettige spelaren i landslaget enligt min mening.

Fram för mer hat mot aporna Isaksson, Shaaban, Källström och Elmander!
För min del så spelar inte mitt lokala lag i allsvenska ännu så jag hatar inte dessa spelare ännu. Men om det känns bra för dig så ta för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in