Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Svenska landslaget kommer förmodligen göra ett rejält bottennapp detta EM.
Jag tror inte på Lagerbäck som coach, han har ingen känsla för coaching, detta har han visat en längre tid då han inte lyckas utnyttja Zlatan riktigt. Lagerbäcks kommunisttänkande med att laget skall jobba som ett kollektiv och inte alls utnyttja speciella egenskaper hos vissa spelare är beklagligt.
Lagerbäck har bra spelarmaterial, men kan inte omsätta det bra.
Det blir gruppspelsmatcher, men sen är det färdigt för Sveriges del.
Helt riktigt, det kommer att bli en flopp! Svenska landslaget måste vara det enda fotbollslaget i världen som föredrar defensivt kontringsspel med långa bollar trots att spelarmaterialet lämpar sig bättre att föra matcherna. Våra försvarsspelare är undermåliga, medelmåttiga när de är som bäst, så denna självföraktande inställning gentemot det egna lagets kvaliteter är följaktligen en misslyckad taktik! Träige Lagerbäck saknar även
känslan som krävs för att lyckas i slutspelssammanhang.