2006-06-02, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Våra värsta farhågor har inträffat.

Sportshopen

Den som frivilligt köper något därifrån förtjänar fan att skjutas. Ska svenska fans ha sånt får man skämmas

Betalar man för att göra reklam är man dum i huvudet. Betalar man för att göra reklam för Aftonbladet är man om möjligt ännu mer dum i huvudet.
Citera
2006-06-02, 14:00
Medlem
cecels avatar
Brasilien

Lyssna på det här!!
jag räknade just ut, att om Sverige skulle vinna gruppen, så kommer vi möta Brasilien i Semifinal om vi skulle komma så långt. (Då räknar jag såklart med att Brasilein kommer etta i gruppen, och vinner åttondels och kvartsfinalen)

detta betyder att det bästa för Sverige vore om vi kom 2a i gruppen, om man ska tänka lite längre fram på sikt. Om vi inte vill möta brasilien i semifinal dvs

Ber om ursäkt om jag tänkt fel
Citera
2006-06-02, 14:24
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Lyssna på det här!!
jag räknade just ut, att om Sverige skulle vinna gruppen, så kommer vi möta Brasilien i Semifinal om vi skulle komma så långt. (Då räknar jag såklart med att Brasilein kommer etta i gruppen, och vinner åttondels och kvartsfinalen)

detta betyder att det bästa för Sverige vore om vi kom 2a i gruppen, om man ska tänka lite längre fram på sikt. Om vi inte vill möta brasilien i semifinal dvs

Ber om ursäkt om jag tänkt fel

Kommer vi 2:a i gruppen så är risken stor att vi åker på Tyskland i åttondelen va??
Citera
2006-06-02, 14:26
Medlem
Ankdammsmans avatar
Vi ska nog vara glada om vi kommer tvåa i gruppen.

Jag får tyvärr lite dåliga vibbar inför VM. Det är alldeles för mycket snack om att England inte slagit Sverige sen trettioåriga kriget och att Paraguay (fyra i det sydamerikanska VM-kvalet, dessutom på samma poäng som trean) skulle vara någon sorts underdogs mot Sverige.

Hoppas det går bra ändå, men jag bedömer inte Sveriges chanser att gå vidare till mer än 50%.
Citera
2006-06-02, 14:28
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Kommer vi 2:a i gruppen så är risken stor att vi åker på Tyskland i åttondelen va??
ja! jag räknar väl att risken att tyskland vinner gruppen är 90% ungefär! varken polen eller equador har väl chansen att komma etta. Skulle isåfall vara costa rica!

Jag hoppas att sverige vinner gruppB, och costa rica vinner gruppA. Om det händer kan sverige gå riktigt långt!
Citera
2006-06-02, 14:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Ja det är grupp A:

Tyskland
Ecuador
Costa Rica
Polen

Mot,

Grupp ? (kommer inte ihåg)

Sverige
England
Paraguay
Trinidad & Tobago.
Citera
2006-06-02, 14:57
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Grupp ? (kommer inte ihåg)
B såklart
Shuyin du är AIKare va? håller du på Ghana då? jag rtor dom har ganska stor chans att gå vidare faktist.
Citera
2006-06-02, 15:18
Bannlyst
Citat:
B såklart
Shuyin du är AIKare va? håller du på Ghana då? jag rtor dom har ganska stor chans att gå vidare faktist.

Ja, Ghana har ju bara USA, Italien och Tjeckien i sin grupp.
Citera
2006-06-02, 15:20
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Ja, Ghana har ju bara USA, Italien och Tjeckien i sin grupp.
jag vet. men seriöst, när lyckades italien senast? Och hur många VM har tjeckien i sitt bagage?
Citera
2006-06-02, 15:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
B såklart

Jo, det är klart jag gör. Öppningsmatch mot Italien.

Tjeckien känns passé, vissa spelare är dock duktiga Cech, Nedved, Rosicky, Koller.

USA lär antingen flippa eller floppa, själv så tror jag att dom floppar. Förra upplagan 02' så hade man en enklare grupp, i år blir det respass i gruppspelet.

Italien tror jag vinner VM-guld så dom kommer förmodligen krossa allt.

Ghana då.., kan med lite tur gå vidare som tvåa, satsa på att plocka sex poäng mot USA och Tjeckien. Men det känns som att man är för svaga framåt, 4-5-1 skulle dock vara ett system att föredra.
Citera
2006-06-02, 15:54
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jo, det är klart jag gör. Öppningsmatch mot Italien.

Tjeckien känns passé, vissa spelare är dock duktiga Cech, Nedved, Rosicky, Koller.

USA lär antingen flippa eller floppa, själv så tror jag att dom floppar. Förra upplagan 02' så hade man en enklare grupp, i år blir det respass i gruppspelet.

Italien tror jag vinner VM-guld så dom kommer förmodligen krossa allt.

Ghana då.., kan med lite tur gå vidare som tvåa, satsa på att plocka sex poäng mot USA och Tjeckien. Men det känns som att man är för svaga framåt, 4-5-1 skulle dock vara ett system att föredra.
haha själv tror jag Ghana får möta Brasilien i åttondelsfinal. Där tar ju dock äventyret slut för dom.
Citera
2006-06-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Våra värsta farhågor har inträffat.

Sportshopen

Den som frivilligt köper något därifrån förtjänar fan att skjutas. Ska svenska fans ha sånt får man skämmas

Tack för en kanonsida.
Ett "Heja Sverige Kit" beställt och på väg hem till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in