Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Det verkar finnas en sorts vedertagen sanning att Kim varit sämre än någon annan de ggr han spelat. "Han har inte tagit chansen"-mantrat går för fullt här inne. Hysen floskler liksom.
Men han har ju varit sämre än någon annan. Och av dom som fortfarande finns med i diskussionen har han presterat absolut sämst. Asså, Micke Nillson bytte ju nästan lag mitt i matcherna ibland, vilket Källström också gjorde, med den vesäntliga skillnaden att Källström gjorde det fantastiskt bra. Han han ju varit så dålig att till och med största Pro-Källström-Ligan satt och skakade när han fick ta i bollen mot Lettland.
Samtidigt, om jag tog ut en EM trupp idag skulle han nog finnas med. Visserligen förmodligen med start på bänken, men det säger ju en del när man trotts allt - efter sisådär 4 år misär - tror att det finns någon potential i honom.
Angående målen så vettefan hur bra det där var egentligen. Trevliga studsar och en härlig snedträff som klonkade. Om det visar sig att det gömmer sig en måltjuv i Källström så är ju det skoj, men annars är det tyvärr tillfälligheter.
Men grejen är att han var så fruktansvärt dålig mot Lettland att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Detta understryks av att individuella skribenter på tidningar som AB eller Expressen verkligen sågade honom vid fotknölarna
trotts att hans mål avgjorde matchen. Vilket är ganska sällsynt.
Men dom som inte såg matchen kunde ju ändå läsa dessa headlines dagen efter och dra sin egen slutsats:
Citat:
Sverige kan tacka Kim Källströms högerfot för segern borta mot Lettland
Så jag vet inte. Kanske bättre om någon annan gjort mål, så diskussionen om Källströms Div4-spel kunde kommit upp på tapeten ordentligt. Om inte annat så han själv kunde förstå att han måste bli bättre, eftersom han uppenbarligen är en av få som tycker han har gjort det bra.
Citat:
Någon som har lust o tid får gärna gå tillbaka 2 år och kolla hans statistik i BG.
Heh, ja och så kan vi ju kolla Zlatans på senaste tiden. Killen som
ägde Danmark i kvalet. Nä, statistiken ljuger kortsiktigt. Och ibland långsiktigt också.