2008-03-26, 18:20
Medlem
pirates avatar
När i hela helvete ska lagerfett avgå som förbundskapten...?
Vad är det människan sysslar med..?
Borde han inte satsa på att spela laget som kommer att spela under EM och verkligen satsa på att de får spela tillsammans vid varje tillfälle som ges...varför bänka chippen när han är på så bra form....hela tiden är det rotationer som ogynnar laget...
Citera
2008-03-26, 18:37
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Det rapporteras i dagens SVT Text (http://svt.se/svttext/web/pages/305.html) att Linderoth har börjat löpträna och att man hoppas att han ska kunna börja spela lite i slutet på april. Alltid något i detta backmörker.
Citera
2008-03-26, 18:37
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Ok. Rättelse. Klart man vill se en match med landslaget, men inte längre samma sug. Jag gråter inte om jag missar lagerbäcks landslag längre och det känns inte bra. Landslaget känns väldigt förutsägbart och trist efter 12 år med lagerbäck.
Värst vad viktig en inte allt för betydlig individ har på ditt humör. Förövigt får du gärna dela med dig av alla bombsäkra och förutsägbara tips så man får expandera plånboken, kan ju börja med matchen ikväll. Nej, jag tror du är ganska ensam där.
Citera
2008-03-26, 18:49
Medlem
Jockegrillars avatar
Bara att hålla tummarna för att det går bra för Stoor och Larsson ikväll.
Citera
2008-03-26, 18:50
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Värst vad viktig en inte allt för betydlig individ har på ditt humör. Förövigt får du gärna dela med dig av alla bombsäkra och förutsägbara tips så man får expandera plånboken, kan ju börja med matchen ikväll. Nej, jag tror du är ganska ensam där.
Nej, BJB får medhåll av mig. 12 år räcker.
Skit samma om de missar nåt slutspel eller två. Lite fräscha ideer och en smula förnyelse skulle inte varit fel.
Förnyelse får sällan bli ett självändamål men i det här fallet kan jag inte se att det hade varit fel på något sätt.

Bör dock lägga till att en sådan förändring ter sig avlägsen så länge Lagrell & Co sitter där de sitter. Dessa herrars avgång är nog än mer akut egentligen.
Senast redigerad av someuse 2008-03-26 kl. 18:53.
Citera
2008-03-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
När i hela helvete ska lagerfett avgå som förbundskapten...?
Vad är det människan sysslar med..?
Borde han inte satsa på att spela laget som kommer att spela under EM och verkligen satsa på att de får spela tillsammans vid varje tillfälle som ges...varför bänka chippen när han är på så bra form....hela tiden är det rotationer som ogynnar laget...

Anfallet:
Johan Elmander - Markus Rosenberg

Zlatan är skadad, så någon måste ta platsen bredvid Elmander.

Backlinjen:
Mikael Nilsson - Daniel Majstorovic - Olof Mellberg - Fredrik Stoor

Edman är skada, så en ny ytterback måste in. Hansson är inte med i truppen Så Majstorovic tar platsen i mitten.

Mittfältet:
Fredrik Ljungberg - Anders Svensson - Kim Källström - Sebastian Larsson

Med Linderoth skadad så måste en ny defensiv mittfältare spelas in. Sen vill jag hellre se Larsson än Chippen ute på kanten. Det klagas oftast på att Lagerbäck aldrig släpper fram några unga spelare, nu när han gör det så får han ändå kritik?

Målvakt:
Andreas Isaksson

Rami har inte spelat en tävlingsmatch på länge.

Som jag ser det har Lagerbäck valt ut den bästa startelvan som var möjlig med alla skador. Rotationerna var ett måste.
Citera
2008-03-26, 18:56
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chayim
Anfallet:
Johan Elmander - Markus Rosenberg

Zlatan är skadad, så någon måste ta platsen bredvid Elmander.

Backlinjen:
Mikael Nilsson - Daniel Majstorovic - Olof Mellberg - Fredrik Stoor

Edman är skada, så en ny ytterback måste in. Hansson är inte med i truppen Så Majstorovic tar platsen i mitten.

Mittfältet:
Fredrik Ljungberg - Anders Svensson - Kim Källström - Sebastian Larsson

Med Linderoth skadad så måste en ny defensiv mittfältare spelas in. Sen vill jag hellre se Larsson än Chippen ute på kanten. Det klagas oftast på att Lagerbäck aldrig släpper fram några unga spelare, nu när han gör det så får han ändå kritik?

Målvakt:
Andreas Isaksson

Rami har inte spelat en tävlingsmatch på länge.

Som jag ser det har Lagerbäck valt ut den bästa startelvan som var möjlig med alla skador. Rotationerna var ett måste.

Nej med facit i hand så kanske det inte var många alternativ att välja mellan, men ändå så tycker jag att laget ska ta till alla chanser för att spela tillsammans som det laget tänkt för EM.
Citera
2008-03-26, 18:59
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Om han är skicklig defensivt så ser jag hellre att man skolar honom till ytterback. Om Sverige saknar lite spelskickligare sådana så...
Har man några visioner ang att spela det fina spelet så borde man satsa på lite mer offensiv kraft på yttern.
Som någon ovan påpekade så e det ju heller inte fel att anpassa sig lite mer efter motstånd.
Man måste inte köra överstegsfinter för att spela anfallspel.
Citera
2008-03-26, 19:14
Medlem
Nahibos avatar
fan det är ju galet hur många som trillar in när det är på tal om en träningsmatch! förväntade mig att alla experter skulle komma när cl började igen men icket..

att chippen är på bänken är ju underbart! larsson är en mycket mer intressant spelare att se i laget före em än chippen som vi har sett hur många gånger som helst
Citera
2008-03-26, 19:21
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
JO!
Citera
2008-03-26, 19:26
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Och understegsfinter åsså!
Citera
2008-03-26, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Ska bli kul att se hur Ljungberg/Nilsson klarar sig mot Dani Alves... Eller nej, förresten. Det blir nog inte så kul...

Dani Alves är ju inte direkt världens bästa i defensiven, så varför skulle det vara så omöjligt när Ljungberg spelare mot bättre backar ganska ofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in