Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag tycker defintivt att Larsson är en joker då ingen trodde på honom och han har inte spelat landskamp sedan VM 2006. Så om inte han är en joker vad är då en joker? Måste han vara ung? Nej, det tycker inte jag.
Joker och inte veta vem det är, är inte samma sak. Jag tror nog att försvararen darrar mer av att höra Henrik Larsson än Marcus Berg.
Joker för mig, är en spelare som motståndarna inte har en aning om vilka kvalitéer han besitter. Inte en joker ur ett trupp-perspektiv.
Citat:
Detta är varför vi har reserver till EM-truppen och de finns ju där, så om någon inte kan spela så är det bara skicka in någon annan, det är ju den 28: e maj som är sista dag för ändringar i truppen, så varför ta något förhastat beslut?
Nu blir jag förvirrad då du skrev tre spelare, D Andersson, N Alexandersson och T Linderoth. Eller hur? Och återigen, varför? Kennedy spelar uselt i Ajax och blir hånad av publiken, så jag förstår inte ens varför han är reserv. Men Alexandersson har en otroligt hög lägstanivå och D Andersson har mycket bra rutin och är duktig i defensiven och en frisk Linderoth vore ju kalasbra såklart.
Så, återigen. Varför förhasta med ett beslut när man kan vänta till den 28: e?
Som blåvit ser jag till egna intressen i fallet Alexandersson, han behövs till hösten i blåvitt och behöver läka (i den mån det går), och följdaktigen stanna hemma. En frisk och 100%-ig Alexandersson (samt Linderoth) skall vara med i en EM-trupp, där är vi överens (så länge vi är överens om att dessa spelare ej är helt kuranta atm), men D. Andersson platsar inte enligt mig.
Citat:
Nu vet jag inte om jag hänger med här riktigt. Du eftersökte yngre förmågor? Visste du att Andreas Granqvist och Sebastian Larsson är född samma år? 1985.
Eller ska de vara ännu yngre? Eller vad?
Skall erkänna att jag har inte riktig koll på Granqvist (förutom hans ålder), och kan därför inte göra någon vidare kommentar i det fallet, därimot skulle jag gärna sett Årets nykomling 2005, Bjärsmyr, istället för Granqvist

eller Risp..
Kanske blev lite färgat men..