2008-05-13, 21:00
Bannlyst
Och media verkar helt glömt bort Berg

Suger den holländska ligan så mycket?
Citera
2008-05-13, 21:02
Bannlyst
http://www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1160001/henke-jag-far-kampa-for-att-fa-hoppa-in

[quote]- Det är en del av det hela. Men jag är med och konkurrerar på samma villkor som de andra anfallarna. Alla vet att Zlatan och Elmander är anfallsparet och att jag konkurrerar om att få hoppa in.
Henke öppnar också för ett eventuellt kval till VM i Sydafrika 2010.
- Jag har tänkt vara med så länge det håller. Några garantier kan inte ges, men jag kommer att vara aktuell för VM-kvalet om det går bra./quote]

Vilket jävla slöseri för satsning på yngre förmågor
Citera
2008-05-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, vad har Berg gjort dom senaste 5minuterna det är vad vi alla undrar.

Nej
Citera
2008-05-13, 21:04
Medlem
Nina Hartleys avatar
Berg? Ja, det kan ju diskuteras.
Zlatan och Henke är ju orubbliga i landslaget, med all sin rätt.
Elmander har visat framfötterna rejält i kvalet med flera bra matcher.
Rosenberg har uträttat lika mycket som Berg i landslaget, ingenting. De har presterat liknande resultat i sina respektive klubblag, och där spelar Rosenberg på en helt annan nivå än Berg.
Allbäck är en outsider som förmodligen kommer spela max 10-15 minuter per match, och med hans målsnitt i landslaget är han en bättre inhoppare än just Berg.
Citera
2008-05-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Rosenberg har uträttat lika mycket som Berg i landslaget, ingenting. De har presterat liknande resultat i sina respektive klubblag, och där spelar Rosenberg på en helt annan nivå än Berg.
Allbäck är en outsider som förmodligen kommer spela max 10-15 minuter per match, och med hans målsnitt i landslaget är han en bättre inhoppare än just Berg.

Har Zlatan & Rosenberg spelat tillsammans i landslaget en hel match?
Citera
2008-05-13, 21:08
Medlem
-benito-s avatar
alexsandersson, daniel andersson å allbäck e jag jävligt skeptisk till... tycker också att Berg borde fått chansen annars inga större överraskningar väll? Kul att Henke sa jag men tycker nog att elmander å zlatan är dom som skall starta om dom e 100%... längtar tills det är dags EM e stort...
Senast redigerad av -benito- 2008-05-13 kl. 21:12.
Citera
2008-05-13, 21:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Ja men du vet att dagsform alltid väger mindre än rutin för Lagerbäck,
det spelar ingen roll om den rutinerade personen är
skade (se Mjällby EM 2004, han kunde knappt springa utan att få
ont men blev utagen iallafall).

Och just denna Lagerbäckska egenskap har vållat stora framgångar för det svenska landslaget.
Citera
2008-05-13, 21:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Och media verkar helt glömt bort Berg

Suger den holländska ligan så mycket?

Ibland känns det som en forward kan gå från Korpen till Holländska ligan och göra 20+ mål. kan inte vara mycket till försvarsspel i den ligan.
Citera
2008-05-13, 21:23
Medlem
pets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

berg har bara spelat en landskamp. hur fan kan du då jämnföra honom och rosenberg vad de har presterat i landslaget.
Citera
2008-05-13, 21:25
Medlem
C64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag tycker defintivt att Larsson är en joker då ingen trodde på honom och han har inte spelat landskamp sedan VM 2006. Så om inte han är en joker vad är då en joker? Måste han vara ung? Nej, det tycker inte jag.

Joker och inte veta vem det är, är inte samma sak. Jag tror nog att försvararen darrar mer av att höra Henrik Larsson än Marcus Berg.
Joker för mig, är en spelare som motståndarna inte har en aning om vilka kvalitéer han besitter. Inte en joker ur ett trupp-perspektiv.
Citat:

Detta är varför vi har reserver till EM-truppen och de finns ju där, så om någon inte kan spela så är det bara skicka in någon annan, det är ju den 28: e maj som är sista dag för ändringar i truppen, så varför ta något förhastat beslut?

Nu blir jag förvirrad då du skrev tre spelare, D Andersson, N Alexandersson och T Linderoth. Eller hur? Och återigen, varför? Kennedy spelar uselt i Ajax och blir hånad av publiken, så jag förstår inte ens varför han är reserv. Men Alexandersson har en otroligt hög lägstanivå och D Andersson har mycket bra rutin och är duktig i defensiven och en frisk Linderoth vore ju kalasbra såklart.

Så, återigen. Varför förhasta med ett beslut när man kan vänta till den 28: e?

Som blåvit ser jag till egna intressen i fallet Alexandersson, han behövs till hösten i blåvitt och behöver läka (i den mån det går), och följdaktigen stanna hemma. En frisk och 100%-ig Alexandersson (samt Linderoth) skall vara med i en EM-trupp, där är vi överens (så länge vi är överens om att dessa spelare ej är helt kuranta atm), men D. Andersson platsar inte enligt mig.
Citat:
Nu vet jag inte om jag hänger med här riktigt. Du eftersökte yngre förmågor? Visste du att Andreas Granqvist och Sebastian Larsson är född samma år? 1985.

Eller ska de vara ännu yngre? Eller vad?
Skall erkänna att jag har inte riktig koll på Granqvist (förutom hans ålder), och kan därför inte göra någon vidare kommentar i det fallet, därimot skulle jag gärna sett Årets nykomling 2005, Bjärsmyr, istället för Granqvist eller Risp..

Kanske blev lite färgat men..
Citera
2008-05-13, 21:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Joker för mig, är en spelare som motståndarna inte har en aning om vilka kvalitéer han besitter. Inte en joker ur ett trupp-perspektiv.
[/i]
Roger Milla där har du en joker och åldring, nuff said.
Citera
2008-05-13, 21:33
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Kul att Sulo Vaattovaara får chansen, det behövs lite erfarenhet i truppen med tanke på alla unga spelare...
Ja äntligen konstigt att Peter Berggren inte ens är tillfrågad!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in