2018-04-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Innan hans debutmatch var det många som tvivlade.
Det är det väl nu med? Jag däribland. Jag tvivlar inte på hans talang. Jag tvivlar på hans form, plats, roll,attityd och syfte för oss i VM.

Fanns inget i hans MLS debut som ändrade på det direkt. Han har alltid haft ett grymt tillslag och bra huvudspel.
Citera
2018-04-02, 21:57
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Tycker Janne har en helt rimlig inställning till Zlatan och de andra som slutat i landslaget. Zlatan, Isaksson, Wernbloom, Wendt, Rasmus Elm och Erik Johansson har de senaste åren alla tackat nej landslagsspel. Om någon av dem helt plötsligt skulle ändra sig och bli motiverade för spel får de ta kontakt med Janne och landslagsledningen, inte gå via media. Janne ska inte behöva övertyga spelare som har tackat nej till att representera Sverige. Gillade t.ex. aldrig att Hamrén försökte övertyga Mellberg om att komma tillbaka.

En annan grej: Bara jag som tycker Ken Sema är överskattad? Media lyfter honom till skyarna hela tiden, men han var inte särskilt bra mot Rumänien och övertygade inte alls i allsvenska premiären. Väldigt bra i EL-gruppspelet, men extremt ojämn. Tror att en sån som Sam Larsson, i form, har mer att bidra med i VM-trupp.

Sema är inte lika bra som t.ex. Ishizaki var i Elfsborg, eller Bärkroth 2015. De var aldrig nära landslaget, och det bör rimligtvis Sema inte vara heller. Hade hellre sett Sam eller Quaison.

Men det är samma fenomen som när Malmö var i Cl och varenda spelare helt plötsligt platsade i landslaget.
Citera
2018-04-04, 15:26
Medlem
twoeggss avatar
Hade landslaget varit i klass med det som spelade 1994 så tycker jag det hade klokt att lämna Zlatan utanför truppen. Men nu är känslan att laget håller för låg nivå, så varför inte chansa och plocka in Zlatan? Det kan inte bli sämre direkt, och oavsett hur det går så blir det Zlatans sista turnering.
Citera
2018-04-05, 13:28
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Tror ni J.A. ringer Wernblom ifall mittfältskrisen fortsätter? Medveten om att han tackat nej, och sedan stängd dörren igen vid senare intervjuer. Men han uppger att hans skäl för att han inte återvänder är för att han meddelade att han la av, och får helt enkelt stå för det.

Stoltheten eller ödmjukheten som kommer ivägen? Får hoppas att Janne gör ett undantag i sitt förhållningssätt mot spelare som lagt av och övertalar honom att komma tillbaka till VM. Tror Wernbloom är lite sugen trots allt!
Citera
2018-04-05, 14:34
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Tror ni J.A. ringer Wernblom ifall mittfältskrisen fortsätter? Medveten om att han tackat nej, och sedan stängd dörren igen vid senare intervjuer. Men han uppger att hans skäl för att han inte återvänder är för att han meddelade att han la av, och får helt enkelt stå för det.

Stoltheten eller ödmjukheten som kommer ivägen? Får hoppas att Janne gör ett undantag i sitt förhållningssätt mot spelare som lagt av och övertalar honom att komma tillbaka till VM. Tror Wernbloom är lite sugen trots allt!

Tror det är på tok för känsligt. Kommer det fram att han har försökt övertala Pontus men inte Zlatan kommer det att bli ett ramaskri av enorma proportioner, speciellt från svensk Zlatan-media.
Citera
2018-04-05, 16:22
Medlem
Citat:

Han borde inte ringa Wernbloom, sett till hans uttalanden om Zlatan, Wendt mfl.

Sen kan jag tycka att ett uttalande i media räcker, från samtliga spelare. Går Wernbloom eller Zlatan ut i en intervju och säger "Jag har ändrat mig - yadda yadda - vill Janne ha med mig ställer jag upp" räcker det.
Citera
2018-04-05, 17:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Är han rätt typ av mittfältare? Hans typ är det väl inget behov av.
Citera
2018-04-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är han rätt typ av mittfältare? Hans typ är det väl inget behov av.

Jaa säger det samma. Antingen spelar han fysisk anfallare eller benkapare CDM. Vi har Seb som gör det galant i det sistnämnda och i det första kan man diskutera.

Vill hellre hitta en bolltrygg centermitt
Citera
2018-04-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jaa säger det samma. Antingen spelar han fysisk anfallare eller benkapare CDM. Vi har Seb som gör det galant i det sistnämnda och i det första kan man diskutera.

Vill hellre hitta en bolltrygg centermitt

Har en bubblare här. Svanberg heter han så som vikarierade för lewicki i MFF:S premiär kommer gå från klarhet till klarhet nu under våren och kommer in som ett yrväder Minns var ni läste det först. Och Yes Janne spanade in MFF senast....
Citera
2018-04-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Har en bubblare här. Svanberg heter han så som vikarierade för lewicki i MFF:S premiär kommer gå från klarhet till klarhet nu under våren och kommer in som ett yrväder Minns var ni läste det först. Och Yes Janne spanade in MFF senast....

Svanberg är ett garanterat framtidsintresse men direkt in i VM, även som bubblare, känns lite för stort steg. Speciellt om han ska fylla rollen "Bolltrygg" med den pressen och spotlighten Då ser jag gärna Strandberg som ersättare till Guidetti som 3/4e anfallare.
Citera
2018-04-06, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Svanberg är ett garanterat framtidsintresse men direkt in i VM, även som bubblare, känns lite för stort steg. Speciellt om han ska fylla rollen "Bolltrygg" med den pressen och spotlighten Då ser jag gärna Strandberg som ersättare till Guidetti som 3/4e anfallare.

tyvärr får ju Strandberg ingen speltid ens i klubblaget
Citera
2018-04-06, 06:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
tyvärr får ju Strandberg ingen speltid ens i klubblaget

Jeremejeff till landslaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera