2017-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
jag tror att det kommer bli en riktigt tung match mot Nederländerna. När det gäller så tappar Sverige modet och motståndaren kan lätt peta in boll efter boll.

Sverige kanske får en kontring då och då där Berg eller Toivonen kan göra ett mål. Men Nederländerna kommer pressa på och mål kommer det bli.

Det gäller att passa sig för Robben när han kör på. Han kommer nog peta in några bollar. Nederländerna kommer vinna och kommer göra iaf flertalet mål. Svenskarna kommer vara skakiga och bara slå ifrån sig bollen uppåt och hoppas på en kontring som sagt och Nederländerna kan lugnt och fint spela och skapa chanser som inte går att missa.

Jag vet inte alltså. Holland har verkligen sett kassa ut på sistone och dom fick ett straffmål mot vitryssland samt ett frisparks mål. Inte vidare spelduktiga var som alls och ruggig tur att dom inte gick därifrån med 1-2 eller 2-2. Spelar vi till våran nivå kan vi styra matchen, men den är ju borta som sagt.
Citera
2017-10-10, 19:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag vet inte alltså. Holland har verkligen sett kassa ut på sistone och dom fick ett straffmål mot vitryssland samt ett frisparks mål. Inte vidare spelduktiga var som alls och ruggig tur att dom inte gick därifrån med 1-2 eller 2-2. Spelar vi till våran nivå kan vi styra matchen, men den är ju borta som sagt.

Jag hoppas du har rätt. Skulle bli glad om svenskarna spelar med bollen och äger matchen för spelar alla på sin högsta nivå så kan svenskarna helt klart slå Nederländerna. Dock är jag rädd att Sverige kommer vara lite fega och Skakiga så Nederländerna kan styra spelet.
Citera
2017-10-10, 20:06
Medlem
Hur kan Claesson få starta efter katastrofinsatsen i lördags?
Citera
2017-10-10, 20:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen

Katastrofinsats? Hur dålig kan han ha varit när man vinner med 8-0?

Jag såg alltså inte matchen, var inte hemma i lördags...
Citera
2017-10-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Han spelade upp sig. Hade dessutom flera avslut på mål och hotade mer och mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Katastrofinsats? Hur dålig kan han ha varit när man vinner med 8-0?

Jag såg alltså inte matchen, var inte hemma i lördags...
Han var klen i dueller i början och tappa lite onödig boll men spelade upp sig. Olikt honom då han är väldigt duktig. Men kan förstå om man vill ha en mer balanserad lirare som Sema idag. Dock är ju Sema ny så även det är en gamble.
Citera
2017-10-11, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
jag tror att det kommer bli en riktigt tung match mot Nederländerna. När det gäller så tappar Sverige modet och motståndaren kan lätt peta in boll efter boll.

Sverige kanske får en kontring då och då där Berg eller Toivonen kan göra ett mål. Men Nederländerna kommer pressa på och mål kommer det bli.

Det gäller att passa sig för Robben när han kör på. Han kommer nog peta in några bollar. Nederländerna kommer vinna och kommer göra iaf flertalet mål. Svenskarna kommer vara skakiga och bara slå ifrån sig bollen uppåt och hoppas på en kontring som sagt och Nederländerna kan lugnt och fint spela och skapa chanser som inte går att missa.

Snyggt!

Vi slapp Portugal. Tyvärr så känns Italien ungefär lika mordiska. Schweiz känns som en maskin som någon skrev. Kroatiens trupp kontra våran. Danmark känns som ett vassare Sverige med en sylvass Eriksen.

Pallar inte ett playoff till, vi är ju värda ett VM-slutspel nu...

Jag hoppas på... Danmark och att allt kan hända i derbyn.
Senast redigerad av akakajajj 2017-10-11 kl. 10:42.
Citera
2017-10-11, 11:17
Medlem
Italien vill man ju inte ha av uppenbara skäl. Danmark vill jag inte heller ha då deras revanschlusta skulle knäcka oss tillslut. Kroatien har som vanligt ett vasst lag på pappret men känns ojämna, har de en bra dag så är det tack och hej för vår det, har de en sämre dag kan nog snarare bli en ganska bekväm resa. Schweiz skulle väl vara favoriter(om än knappt) i ett möte med oss, men definitivt överkomligt motstånd. Angående Schweiz så ska man ju inte skoja bort 27 av 30 möjliga poäng, det är starkt, men det är faktiskt möjligt att även Sverige skulle klarat av detsamma i den gruppen.

Schweiz blir nog mitt förstaval, följt av Kroatien, Danmark och sist Italien.
Citera
2017-10-11, 13:19
Medlem
TimTebows avatar
Är det inte lite konstigt att man skall behöva vänta en hel vecka bara för att få playoff lottat?

Tror Sverige har följande chanser:

Kroatien 50%
Schweiz 40%
Italien 35%
Danmark 35%
Citera
2017-10-11, 17:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj
Snyggt!

Vi slapp Portugal. Tyvärr så känns Italien ungefär lika mordiska. Schweiz känns som en maskin som någon skrev. Kroatiens trupp kontra våran. Danmark känns som ett vassare Sverige med en sylvass Eriksen.

Pallar inte ett playoff till, vi är ju värda ett VM-slutspel nu...

Jag hoppas på... Danmark och att allt kan hända i derbyn.

Håller helt med, Sverige har fan förtjänat en plats i vm men vilka det än blir nu i playoff så är risken stor att Sverige åker ut med Bergs huvud före.

Tråkigt som fan att inte Bulgarien kunde bli slagna av Sverige.

Jaja hoppas på sämsta möjliga motstånd nu då i playoff. Danmark vore det bästa för vad jag minns dom senaste åren så har Sverige alltid slagit Danmark om än svåra matcher.

Schweiz kan nog bli ett svårt motstånd och känns som ett lag som maskinellt kommer slå Sverige rätt bekvämt.

Kroatien tror jag nog iofs vore det bästa motståndet för Sveriges del, visst är dom farliga men det är nog motståndet jag helst vill se.
Citera
2017-10-11, 18:39
Medlem
Hur tror folk anfallsuppsättningen kommer se ut efter VM? Förutsätter att Toivonen ryker, men Berg kanske har 2 år till i sig. Vilka ungtuppar ligger närmast, Asoro/Isak/Strandberg/etc.? Kastar Janne in Totte Nyman?
Citera
2017-10-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hur tror folk anfallsuppsättningen kommer se ut efter VM? Förutsätter att Toivonen ryker, men Berg kanske har 2 år till i sig. Vilka ungtuppar ligger närmast, Asoro/Isak/Strandberg/etc.? Kastar Janne in Totte Nyman?
Beror på. Tror Berg kommer tacka för sig runt samma tid med.

Men ponera att Toivonen inte håller/lämnar... då är Nyman given i hans roll. Har nog ingen annan som är bra i den rollen som Nyman är skulle jag säga.

Strandberg är mer av en ersättare till Guidetti. En stor stark kämpe som kämpar i 90m och har ett bra avslut samt kan vinna och framförallt hålla i boll för han är så stark. Isak är en renodlad 9a so far. Asoro är en pacey winger.

Dessa är dock unga och kan komma att skolas om osv. Men ja.. Nyman som ersättare till Toivonen är mest troligt.

Strandberg i övrigt är förjävla komisk att titta på i u21 t.e.x. Han får boll och sen springar han rakt igenom 3-4 pers som inte kan utmana honom alls fysiskt. Hans största problem är att kunna hitta form, och hålla formen sen. För han är en duktig lirare och har ett tungt avslut.
Citera
2017-10-11, 19:45
Medlem
Jag tror att det är bra att Lustig är avstängd. Han har en lång historia av att vika ner sig när det gäller. Ända ifrån det röda kortet mot Ljungskile i allsvenska kvalet 2007 till gårdagens gula mot Holland. Däremellan har det varit många avstängningar och "skador" när det vankas stormatcher. Killen pallar ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in