2017-06-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Snarare "beviserligen" bättre med Party-Janne än med Hamrén. Landslaget hade förstås varit ännu bättre med Ibra där. Den enda demografin du kommer hitta folk som tycker annorlunda i är i denna - bland oss soffexperter.

Grejjen är mer om Zlatan passar i Jannes filosofi & detta laget i det systemet.

Inget snack om saken att Zlatan är mångfaldigt bättre än våra alternativ där framme just nu och att han på pappret gör vårat lag väldigt bra.

Men frågan är hur Zlatan skulle passa in i detta vi har idag och hur de andra spelarna skulle spela om Zlatan helt plötsligt var med. Man har ju sett spelares beslutstagande ändras p.g.a sådant förr.

Att testa hade jag gärna men att plocka in Zlatan om detta gänget sliter till sig en direktkvalificering EFTER kvalet tycker jag mer handlar om rättvist eller ej. Då ser jag nog hellre gänget som vi har nu lira i VM utan Zlatan. Låter kanske lite barnsligt men endå.
Citera
2017-06-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obzy
Tur att han inte fullföljde för hade det uppstått minsta lilla kontakt med Lloris, hade domaren med största sannolikhet blåst frispark, trots att det räckte med att ”stressa” fram misstaget.

Nonsens...

Jag föreslår att du kollar på situationen en gång till...

https://streamable.com/ym94q
Citera
2017-06-12, 00:20
Medlem
kristofferGs avatar
Ni förstår inte. Zlatan förstör lag han är med i genom att stanna upp spelet. Hans spelstil förstör för laget. Oavsett vad Janne säger till honom att göra kommer hans spelstil förstöra för laget.
Citera
2017-06-12, 01:07
Medlem
Signaturums avatar
Vad anser ni är det bästa resultatet mellan Frankrike - Holland?

I dagsläget ligger vi på samma poäng som Frankrike (leder på målskillnad), samt 3 poäng före Holland.
Vid fransk samt svensk vinst i nästa kvalmatch har vi 6 poäng ner till Holland med en match kvar inbördes vilket borde vara tillräckligt för att säkra play-off.
Sett till målen handlar det om att Sverige gör många, och Frankrike få - då behåller vi vår ledning vid vinst/vinst.

Oavgjort mellan Frankrike - Holland känns dock aningen bättre.
Vi får därmed en 2 poängs ledning över Frankrike och 5 ner till Holland vilket även detta bör vara tillräckligt för en säkrad play-off.

Självklart måste vi gå rent, vilket vi på pappret ser ut att kunna göra (bortser ifrån sista matchen mot Holland här).
Kvalfotboll är däremot aldrig lätt att förutspå, och jag har en skum magkänsla inför matchen mot Bulgarien.
Fötterna måste vara kvar på jorden, och trots vinsten mot Frankrike får vi inte bli övermodiga. Det är långt ifrån över i min bok.
Citera
2017-06-12, 01:29
Medlem
Cents4s avatar
Hur bra är Bulgarien egentligen? Har enbart sett matchen mot Holland, två försvarsmisstag förvisso av Oranje men man höll trots allt nollan mot spelare som Sneijder, Robben m.fl.

Känns som att det är lite vinna eller försvinna för bulgarerna, första målet lär vara avgörande i Vasil Levski stadion.
Citera
2017-06-12, 01:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Ni förstår inte. Zlatan förstör lag han är med i genom att stanna upp spelet. Hans spelstil förstör för laget. Oavsett vad Janne säger till honom att göra kommer hans spelstil förstöra för laget.

Är det därför PSG failade med att vinna ligan så fort han lämnade?
Citera
2017-06-12, 01:48
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Är det därför PSG failade med att vinna ligan så fort han lämnade?

Inter vann CL så fort Zlatan lämnade.
Citera
2017-06-12, 01:51
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Inter vann CL så fort Zlatan lämnade.

Sen dess har det gått desto sämre för Inter. Ibra var tillbaka i Italien två säsonger efter att ha lämnat, och då blev Inter bara tvåa efter fem raka titlar. Vilket lag var det som vann då? Ja just det, Milan. Vart var det Zlatan spelade? :thinking:

EDIT: Min poäng är helt enkelt att det är löjeväckande att påstå att Ibra "förstör" lagen han går till. Det enda man visar med ett sådant påstående är en total avsaknad av relevant kunskap.
Senast redigerad av Korder 2017-06-12 kl. 01:54.
Citera
2017-06-12, 02:07
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Sen dess har det gått desto sämre för Inter. Ibra var tillbaka i Italien två säsonger efter att ha lämnat, och då blev Inter bara tvåa efter fem raka titlar. Vilket lag var det som vann då? Ja just det, Milan. Vart var det Zlatan spelade? :thinking:

EDIT: Min poäng är helt enkelt att det är löjeväckande att påstå att Ibra "förstör" lagen han går till. Det enda man visar med ett sådant påstående är en total avsaknad av relevant kunskap.

Jag håller med dig på den punkten, det är ett barnsligt argument och stämmer inte.

Däremot det jag reagerade på var att ditt påstående om att PSG inte vann ligan för att Zlatan plötsligt lämnade. Det stämmer inte alls, hela PSG kollapsade ihop mentalt efter stortorsken mot Barcelona. Samtidigt hade man ett oerhört starkt Monaco som även nådde semifinal i CL. Lägg därtill en ny tränare i Unai Emery och ett helt nytt spelsystem. Det var många faktorer som gjorde att man inte vann.

Dessutom gjorde Cavani 35 mål men inte ens det räckte för att ta hem titeln. Jag ställer mig väldigt tveksam till om Zlatan hade gjort skillnad för PSG denna säsong.
Citera
2017-06-12, 02:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jag håller med dig på den punkten, det är ett barnsligt argument och stämmer inte.

Däremot det jag reagerade på var att ditt påstående om att PSG inte vann ligan för att Zlatan plötsligt lämnade. Det stämmer inte alls, hela PSG kollapsade ihop mentalt efter stortorsken mot Barcelona. Samtidigt hade man ett oerhört starkt Monaco som även nådde semifinal i CL. Lägg därtill en ny tränare i Unai Emery och ett helt nytt spelsystem. Det var många faktorer som gjorde att man inte vann.

Dessutom gjorde Cavani 35 mål men inte ens det räckte för att ta hem titeln. Jag ställer mig väldigt tveksam till om Zlatan hade gjort skillnad för PSG denna säsong.

Mitt argument var fortfarande att Ibra inte förstör lag. Argumentet var inte att han bär lag på egen hand.
Citera
2017-06-12, 02:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Ligan tappades knappast efter Barcatorsken...
Citera
2017-06-12, 02:17
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Mitt argument var fortfarande att Ibra inte förstör lag. Argumentet var inte att han bär lag på egen hand.

Med andra ord, han har hjälpt en del lag men han har även underlättat för en del lag när han har lämnat. Solklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in