2017-06-09, 14:33
Medlem
kristofferGs avatar
Tycker Durmaz har lyft sig under Janne. Han sög pung under Hamrén (vem gjorde inte det ) när han var tvungen att passa Zlatan eller Zengin hela tiden... Han förtjänar att starta.
Citera
2017-06-09, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Tycker Durmaz har lyft sig under Janne. Han sög pung under Hamrén (vem gjorde inte det ) när han var tvungen att passa Zlatan eller Zengin hela tiden... Han förtjänar att starta.

Han var bra i första matchen mot Frankrike, men det väl ingen som kommer ihåg det här.
Citera
2017-06-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han var bra i första matchen mot Frankrike, men det väl ingen som kommer ihåg det här.
Jag tycker mest att det är en svaghet att enbart fokusera på rutin istället för att fokusera lika mycket på form och matchtempo. Durmaz har suttit i frysboxen i månader och därför har jag svårt att se han kunna prestera mot världsstjärnor som Frankrike medan Claesson spelat kontinuerligt och därmed är i matchform. Rutin ska inte ständigt avgöra vilka som ska spela som det ofta är i Sverige utan saker som tempo och form är minst lika viktiga egenskaper.
Citera
2017-06-09, 16:31
Medlem
Vet nån vilket hotell Frankrike bor på?
Citera
2017-06-09, 17:19
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Förstår inte varför vissa "experter" på Flashback vill se Claesson. Det är ingen Emil Forsberg direkt. Durmaz har gjort det bra under Jannes ledning, över förväntan skulle jag vilja påstå. Han har även en tendens att höja sig mot bättre motstånd (Frankrike borta som du säger) så tror Janne har rätt bra koll på vilka som passar bäst efter motståndet.
Citera
2017-06-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Förstår inte varför vissa "experter" på Flashback vill se Claesson. Det är ingen Emil Forsberg direkt. Durmaz har gjort det bra under Jannes ledning, över förväntan skulle jag vilja påstå. Han har även en tendens att höja sig mot bättre motstånd (Frankrike borta som du säger) så tror Janne har rätt bra koll på vilka som passar bäst efter motståndet.

Inte nödvändigt att sarkastiskt kalla folk saker.

Sen fattar jag inte hur du inte kan förstå det?

Durmaz har haft någon få match under Janne där han vart helt okej. Men han har vart totalt iskall i klubben medans Claesson bara lyft sig och även gjorde det väldigt bra mot Portugal senast samt hans inhopp har vart pigga varje gång.

Är knappast svårt att förstå tankegången som har mycket logik i sig.

Personligen tycker jag Durmaz är så upp & ner. Men som ni säger har han vart okej under Janne och är bättre defensivt än Claesson än så jag köper helt att han startar.
Citera
2017-06-09, 17:47
Medlem
anteri17s avatar
Kombon av Forsbergs spelintelligens och Claessons genombrottskraft vore intressant. Risken med Durmaz är att vi kommer hota för lite från mittfältet. Kort sagt: i den här matchen tror jag typen Claesson är mer passande för Sverige än typen Durmaz. När man lägger till spelade minuter och grundkvalitet ändrar jag knappast åsikt.

Spelar Durmaz hoppas jag det blir bra ändå. Men då har vi bara Berg som ett djupledsgående hot framåt...
Citera
2017-06-09, 18:07
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Durmaz har haft någon få match under Janne där han vart helt okej. Men han har vart totalt iskall i klubben medans Claesson bara lyft sig och även gjorde det väldigt bra mot Portugal senast samt hans inhopp har vart pigga varje gång.

Helt okej är väl att underminera hans insatser i landslaget hittills. Jag tror inte att "få matcher där han har varit helt okej" hade genererat i en startplats mot ett stjärnspäckat Frankrike ikväll.
Citera
2017-06-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Helt okej är väl att underminera hans insatser i landslaget hittills. Jag tror inte att "få matcher där han har varit helt okej" hade genererat i en startplats mot ett stjärnspäckat Frankrike ikväll.

Personligen tycker jag inte han har vart bättre än så. Han har vart trygg. Men det har även Claesson vart samtidigt som han vart vassare framåt och spelat mer i klubb.

Men kan förstå Durmaz från start p.g.a defensivt.

Men att kalla folk "experter" sarkastiskt och tycka det är obegripligt att de vill hellre se Claesson tycker jag säger mer om din uppmärksamhet än deras.
Citera
2017-06-09, 19:22
Medlem
Claesson gjorde en fantastisk match mot Portugal senast, men mer än så kan jag inte minnas att jag sett honom. Tror att det är bristen på erfarenhet som låter honom börja på bänken. Tror dock att första bytet kommer bli på Durmaz och beroende på hur matchbilden ser ut så byter man in Seb/Claesson. Underläge = Claesson kryss/ledning = Seb för att stänga högerkanten så gott det går. Offensivt lär ju det mesta gå genom Forsberg hur som helst.

Hoppas Olsen visar upp den fina form han haft under den här säsongen med rekord i hållna nollor i Köpenhamn. Ska Sverige gå ur den här kampen med poäng gäller det att han lyfter sig ett par snäpp jämfört med förlustmatchen Frankrike borta. Hade han inte tappat bollen så hade vi haft poäng med oss...
Citera
2017-06-09, 20:29
Medlem
Seb spelar och har spelat mycket defensiv innermittfältare, han är inte tänkt att spela på högerkanten.
Citera
2017-06-09, 21:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kombon av Forsbergs spelintelligens och Claessons genombrottskraft vore intressant. Risken med Durmaz är att vi kommer hota för lite från mittfältet. Kort sagt: i den här matchen tror jag typen Claesson är mer passande för Sverige än typen Durmaz. När man lägger till spelade minuter och grundkvalitet ändrar jag knappast åsikt.

Spelar Durmaz hoppas jag det blir bra ändå. Men då har vi bara Berg som ett djupledsgående hot framåt...

Jimmie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in