2016-05-31, 19:41
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Marcus Rohden före Alex Fransson.

Längtar tills Janne tar över. Då lär det bli ordning och reda på landslaget.
Rohdén är ju inte aktuell för EM utan fyllde bara ut en plats då han ändå var avstängd i Allsvenskan.
Citera
2016-05-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Hamrén ska göra en "Van Gaal" och byta in Carlgren i slutminuterna.

På tal om Hamrén. Nu agerar han trummongo i senaste adidasreklamen.
Vad har jag nu missat?
Citera
2016-05-31, 19:45
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Håller med. Fullständigt absurt att se nationer som Österrike och Slovenien vara så mycket bättre på precis allt.

Den som tycker att det ser bra ut måste vara totalt jävla körd i huvudet. Vi har blivit ifrånkörda av mindre nationer de senaste fem åren något så inihelvete. Det är oroande.

Problemet ligger djupare än hos Hamrén enligt mig, även om mycket av det som går dåligt kan tillskrivas hans usla icke-existerande spelidé- Varje gång det kommer fram en "supertalang" från Allsvenskan/SE så blir denne bänkad eller floppar när den går utomlands. Simon Gustafsson, Hrgota Strandberg, Tankovic, Ajdarevic, Hallberg, han mittfältaren från U17-VM som spelade i Landskrona och sen gick till MFF m.m

Kolla bara Isak i AIK. Redan haussad som supertalang för att han har snubblat in 3-4 mål i Allsvenskan. Blir så trött på dessa epitet när majoriteten av dessa spelare sedan visar sig vara halvt mediokra och stora floppar ute i Europa.

VNL är en överraskning för mig. Dels för att han aldrig hypades som någon supertalang av hela media-Sverige och tv-experter (och spelade aldrig i Allsvenskan) och kunde i lugn och ro träna sig fram till speltid i Benfica.
Simon Gustafson har det ju ändå gått hyfsat för. Han är, tillsammans med Fransson, den mittfältare jag ser störst potential i. Nästa säsong tror jag han kan explodera på riktigt.
Citera
2016-05-31, 19:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad har jag nu missat?

Egentligen ingenting mer än ett gott skratt. Han lär inte ersätta Ulrich i Metallica.
Citera
2016-05-31, 20:13
Medlem
Vilka spelare kommer Janne Andersson att dumpa i höst? Vi vet ju att Isaksson, Källström och Antonsson slutar. Zlatan kommer med största sannolikhet att göra det, och jag har svårt att se äldre spelare som Jonas Olsson, Tobias Hysén och Per Nilsson satsa vidare. Men vilka ytterligare spelare kommer vi inte se mer? Zengin hoppas och tror jag att Janne kommer peta. Många klagar på Seb och Wernbloom, men jag tror att de kan fylla en roll iaf över kvalet som kommer. Kommer Martin Olsson ryka? Kommer Ola Toivonen och Pierre Bengtsson fortsatt stå utanför?
Citera
2016-05-31, 20:43
Medlem
bagarn29s avatar
Målvakter:
Andreas Isaksson, Kasimpasa
Robin Olsen, FC Köpenhamn
Patrik Carlgren, AIK
Försvarare:
Ludwig Augustinsson, FC Köpenhamn
Andreas Granqvist, Krasnodar
Pontus Jansson, Torino
Erik Johansson, FC Köpenhamn
Mikael Lustig, Celtic
Victor Nilsson-Lindelöf, Benfica
Martin Olsson, Norwich
Mittfältare:
Jimmy Durmaz, Olympiakos
Albin Ekdal, Hamburg
Emil Forsberg, RB Leipzig
Oscar Hiljemark, Palermo
Kim Källström, Grasshoppers
Sebastian Larsson, Sunderland
Pontus Wernbloom, CSKA Moskva
Erkan Zengin, klubblös
Oscar Lewicki, Malmö FF
Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic, PSG
Marcus Berg, Panathinaikos
John Guidetti, Celta Vigo
Emir Kujovic, IFK Norrköping

De fetade är de som jag tycker inte är aktuella efter EM. En del har redan sagt att de inte fortsätter i landslaget.
Citera
2016-05-31, 21:16
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Isaksson bevisade i går att han är vår bästa målvakt, trots dåligt med speltid i klubblag så var han en av Sveriges bästa.
Som alltid.

Han är en av de där spelarna som inte tycks behöva någon speltid i klubblaget för att ändå prestera när det kommer till landslagsmatcher.

Kan vi inte för en gångs skull lägga ner diskussionen om Isakssons vara eller icke vara som förstemålvakt i EM, om Anti-Isaksson-kommissionen ger bifall?
Citera
2016-05-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Målvakter:
Andreas Isaksson, Kasimpasa
Robin Olsen, FC Köpenhamn
Patrik Carlgren, AIK
Försvarare:
Ludwig Augustinsson, FC Köpenhamn
Andreas Granqvist, Krasnodar
Pontus Jansson, Torino
Erik Johansson, FC Köpenhamn
Mikael Lustig, Celtic
Victor Nilsson-Lindelöf, Benfica
Martin Olsson, Norwich
Mittfältare:
Jimmy Durmaz, Olympiakos
Albin Ekdal, Hamburg
Emil Forsberg, RB Leipzig
Oscar Hiljemark, Palermo
Kim Källström, Grasshoppers
Sebastian Larsson, Sunderland
Pontus Wernbloom, CSKA Moskva
Erkan Zengin, klubblös
Oscar Lewicki, Malmö FF
Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic, PSG
Marcus Berg, Panathinaikos
John Guidetti, Celta Vigo
Emir Kujovic, IFK Norrköping

De fetade är de som jag tycker inte är aktuella efter EM. En del har redan sagt att de inte fortsätter i landslaget.
Faktiskt väldigt intresserad hur du motiverar Granqvist, vår enda tydlig ledare i backlinjen. I mitt tycke är han lagkaptensmaterial i Jannes landslag.
Citera
2016-05-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Som alltid.

Han är en av de där spelarna som inte tycks behöva någon speltid i klubblaget för att ändå prestera när det kommer till landslagsmatcher.

Kan vi inte för en gångs skull lägga ner diskussionen om Isakssons vara eller icke vara som förstemålvakt i EM, om Anti-Isaksson-kommissionen ger bifall?
Han kan stå i brist på bättre alternativ, med tanke på att han verkar ha gjort någorlunda stabila insatser på sistone. Det var dock tio år sedan han var en bra målvakt, och han har gjort många tabbar och dåliga ingripanden genom åren, trots att han alltid hyllas för att "aldrig göra en dålig insats".
Citera
2016-05-31, 22:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Faktiskt väldigt intresserad hur du motiverar Granqvist, vår enda tydlig ledare i backlinjen. I mitt tycke är han lagkaptensmaterial i Jannes landslag.

Jag tycker att han är en bra spelare men han är lite långsam. Behöver du en ledare i backlinjen så har du Pontus. Pontus har dessutom en mycket bättre teknik.
Citera
2016-05-31, 23:24
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Han kan stå i brist på bättre alternativ, med tanke på att han verkar ha gjort någorlunda stabila insatser på sistone. Det var dock tio år sedan han var en bra målvakt, och han har gjort många tabbar och dåliga ingripanden genom åren, trots att han alltid hyllas för att "aldrig göra en dålig insats".

Walcotts mål i matchen mot England är en av de grövre tabbarna.
Citera
2016-05-31, 23:30
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Walcotts mål i matchen mot England är en av de grövre tabbarna.
Verkligen ingen tabbe. Bollen tar ju på Sebastian Larsson som gör att den helt ändrar riktning. Isaksson har ingen chans att nå den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in