2015-03-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ska du inte sluta kalla honom detta? Det är liksom varken roligt eller logiskt då inte en enda jävla bokstav stämmer.
Duger Penaltan?

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Kallar man Ronaldo för Penaldo så kan man kalla Zlatan för Ztraffan även om jag inte kommer göra det. Zlatan gör mer mål på straff procentuellt än Ronaldo.
Intressant, källa tack?
Senast redigerad av Hagoromo 2015-03-27 kl. 23:14.
Citera
2015-03-27, 23:14
Medlem
Helt jävla otroligt hur MFF lyckades bringa in 40 miljoner kr för Kiese Thelin, maken till en överskattad lirare är han. Han är långsam och besitter ingen vidare teknik, visserligen är han bra med huvudet men det är inte tillräckligt för att kompensera hans brister...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-03-27 kl. 23:16.
Citera
2015-03-27, 23:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Helt jävla otroligt hur MFF lyckades bringa in 40 miljoner kr för Kiese Thelin, maken till en överskattad lirare är han. Han är långsam och besitter ingen vidare teknik, visserligen är han bra med huvudet men det är inte tillräckligt för att kompensera hans brister...
Hur menar du när du säger att han är bra med huvudet?
Citera
2015-03-27, 23:19
Bannlyst
Fortfarande ingen tydlig spelide, ingen filosofi alls. Såhär kan vi slå blåbärsnationerna men inte mycket mer än så kan uträttas.
Citera
2015-03-27, 23:19
Medlem
J.R.s avatar
Hurra vi vann! Varför är inte alla här inne och jublar..?
Citera
2015-03-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur menar du när du säger att han är bra med huvudet?
Att han är duktig i nickduellerna b.la.
Citera
2015-03-27, 23:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hurra vi vann! Varför är inte alla här inne och jublar..?

Därför att det inte leder till någonting. Det är samma röra, nästan 6 år av Hamréns styre.

Men visst, kul att dem vann. Poäng är alltid trevligt. Men ändå, detta landslag kommer aldrig att vinna några matcher i något stort mästerskap. (Hoppas på ett Lex Flashback här).
Citera
2015-03-27, 23:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Därför att det inte leder till någonting. Det är samma röra, nästan 6 år av Hamréns styre.

Men visst, kul att dem vann. Poäng är alltid trevligt. Men ändå, detta landslag kommer aldrig att vinna några matcher i något stort mästerskap. (Hoppas på ett Lex Flashback här).
Såg ju likadant ut under Lagerbäck fast då hade det blivit 0-0 eller 0-1 om man räknar in samma målvaktstavla. Men jag kan hålla med om att vi inte vinner mot dom större lagen med dagens landslag men det kan ju änrda på sig med mer rutin på rätt spelare. Inte Hamréns fel var min poäng.
Senast redigerad av J.R. 2015-03-27 kl. 23:59.
Citera
2015-03-27, 23:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Såg ju likadant ut under Lagerbäck fast då hade det blivit 0-0 eller 0-1 om man räknar in samma målvaktstavla. Men jag kan hålla med om att vi inte vinner mot dom större lagen med dagens landslag men det kan ju ända på sig med mer rutin på rätt spelare. Inte Hamréns fel var min poäng.

Hade dock hellre sett att vi torskat varenda match så länge man såg en spelidé börja utskristallisera sig samt en satsning på nästa generations spelare såsom Forsberg, Helander, Pontus Jansson, Ekdal, Sam Larsson, Augustinsson m.fl än att vi ska hanka oss fram med Källström, Seb Larsson, Granqvist, Isaksson, Zengin m.fl.

Hade man iallafall kunnat se en positiv trend i spelet, formationer, spelarnas självförtroende och direktiv hade det varit positivt. Nu ser jag ingenting förutom en 2-0 seger mot Moldavien och ett fortsatt krampaktigt spel som ändå inte kommer göra någon glad i ett EM.
Citera
2015-03-28, 00:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Att han är duktig i nickduellerna b.la.
Har du något belägg för det, det jag har sett är inte imponerande.
Citera
2015-03-28, 00:46
Medlem
mycket skit om zlatan

citerar mig själv
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
den ende seplaren som e bra i sverige är zlatan
vem gjorde mål?
Senast redigerad av derauto 2015-03-28 kl. 00:51.
Citera
2015-03-28, 01:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hade dock hellre sett att vi torskat varenda match så länge man såg en spelidé börja utskristallisera sig samt en satsning på nästa generations spelare såsom Forsberg, Helander, Pontus Jansson, Ekdal, Sam Larsson, Augustinsson m.fl än att vi ska hanka oss fram med Källström, Seb Larsson, Granqvist, Isaksson, Zengin m.fl.

Hade man iallafall kunnat se en positiv trend i spelet, formationer, spelarnas självförtroende och direktiv hade det varit positivt. Nu ser jag ingenting förutom en 2-0 seger mot Moldavien och ett fortsatt krampaktigt spel som ändå inte kommer göra någon glad i ett EM.
Det här var dock ett stort steg framåt enligt mig. Det var en del nya med, och spelet var oändligt mycket bättre än det har varit den sista tiden. 4-4-2 kan vara en jävligt bra spelidé, så länge man har en idé med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in