2013-11-19, 16:59
Bannlyst
Jag ser två scenarion framför mig:

1. Det blir en rätt händelsefattig match i ungefär 60-65 minuter. Portugal måste inte gå framåt och Sverige vågar inte riktigt ösa på. Efter 60-65 minuter så måste ändå Sverige börja chansa lite och flyttar upp laget, vilket leder till att vi öppnar upp oss bakåt och Portugal kontrar sönder oss. Ridå ner.

2. Sverige tar ledningen ganska tidigt och lägger sig sen på försvar resten av matchen då 1-0 ändå är ett hyfsat resultat som tar matchen till förlängning. Detta leder till en liknande matchbild som den vi såg i fredags. Till slut orkar inte försvaret stå emot och kvitteringen är ett faktum. Antagligen är det Ronaldo som gör det igen. Ridå ner.

Jag kan tyvärr inte se något scenario framför mig där Sverige klarar detta. Det skulle väl isåfall va om man inte väljer att säkra hem efter ett eventuellt 1-0 mål utan rider på vågen och trycker ner portugiserna. Tyvärr tror jag att vi precis som jag beskriver i scenario 2 fegar och backar hem.

Hoppas verkligen att jag har fel!
Citera
2013-11-19, 17:02
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
matchen slutar ju för fan runt halv 11 (om det inte blir förlängning). man måste inte sova kl 9 varje dag bara för att man jobbar

Jo man måste sova 8h varje natt..
Citera
2013-11-19, 17:31
Medlem
Jag oroar mig för medias inverkan på folk idag. Varenda media öser på med "SÅ VÄNDER VI" och verkar totalt glömt bort hur andra halvlek såg ut och hur lite boll Sverige hade då. Folk verkar tro vi kan vända det här. Jag är mer realist och tippar på stryk

Taco vill inte slå en straff, men kommer säkert att göra det ändå om det är suddenstraffar. Missar han och Sverige förlorar så sparkar han i praktiken in sin fotbollspension.
Citera
2013-11-19, 17:37
Medlem
Jag har ett ganska tydligt scenario framför mig. Portugal gör 0-1 inom första kvarten och punkterar all spänning. Sverige gör 1-1 i 60:e men är aldrig riktigt nära. Istället kontrar Ronaldo in 2-1 i slutskedet. Tyvärr.
Citera
2013-11-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Portugal har väll rätt dåligt facit att spela borta matcher i kallare klimat, öppna taket , synd att det är den varmaste vintern på typ 50 år

Ronaldo borde väl vara van med kyla, han spelade trots allt på vintern i England....
Citera
2013-11-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vilka hejarramsor föredrar ni och vilka tycker ni att man ska helst köra imorgon under matchen? Såvitt jag vet är många trötta på "andra sidan är ni klara"

Portugal aint got no money, no jobs and no future
Citera
2013-11-19, 17:52
Medlem
Anon2s avatar
Jag fattar seriöst inte all denna intresse för fotboll som svenskar verkar ha, och all denna mediahype och uppståndelse.
För Sveriges landslag suger ju getpung för fan, är det verkligen så roligt att förlora?
Jag fattar inte.. det är som om alla i Spanien skulle vara skit taggade och intresserade när de försöker kvala in i ishockey VM men misslyckas förstås totalt.
Fan vad jag kommer skratta när Sverige förlorar idag, jävla idioter alltså.
Citera
2013-11-19, 17:59
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Jag fattar seriöst inte all denna intresse för fotboll som svenskar verkar ha, och all denna mediahype och uppståndelse.
För Sveriges landslag suger ju getpung för fan, är det verkligen så roligt att förlora?
Jag fattar inte.. det är som om alla i Spanien skulle vara skit taggade och intresserade när de försöker kvala in i ishockey VM men misslyckas förstås totalt.

Va bra, då vet vi.
Citera
2013-11-19, 18:23
Medlem
wikholms avatar
Citat:

Nödvändigt att hoppa in och gnälla i denna tråd?

Varför startar inte Svensson idag? Skulle hellre sett han än Elm faktiskt, var ett tag sen Elm gjorde en bra landskamp.
Citera
2013-11-19, 18:26
Bannlyst
Jag upplever portugiser som dumma, inte nödvändigtvis dåliga fotbollspelare, men dumma individer. Jag orkar inte skriva något utförligt, men den här matchbilden är vad jag tänkt mig ikväll:

Sverige går ut och vill bara försöka hålla så mycket boll som möjligt, knappt ett anfall efter första 45+tillägg, man "spelar feg". Zlatan är ursinnig, fantastiskt jävla skogstokig och hinner skriva ett helt kapitel till den nya boken som han nu har bestämt ska släppas. Vid halvtidsvilan har Sverige ändå lyckats vinna bollinnehavet, men fortfarande 0-0.

Zlatan har lugnat sig lite inför andra halvlek men inser ganska snabbt att han inte får några bollar att jobba med och kliver in i det ursinnigaste-modet ni kan tänka er - samtidigt som resterande svenskar fortfarande "spelar fega" - då portugiser inte fattar att vi bara låtsas för att sedan vakna ur dvalan och (valfri svensk spelare) spelar fram Z som smäller in både 1 och 2(!) snabba mål någonstans mellan den 70-80:e minuten.

Det är ju drömmen, ska nån göra det är det ju Zlatan. Rädda våran sommar? Känns ganska långtifrån, men jag hoppas innerligt.
Citera
2013-11-19, 18:40
Medlem
Citat:

Folk gillar väl fotboll, sen att det är landslaget gör att man måste titta, hoppas och heja, hur naivt det än må vara.
Citera
2013-11-19, 19:01
Medlem
Citat:

Ja för så jävla dåligt är landslaget, spelar oftast jämnt mot England, spelade oavgjort mot Tyskland i Berlin, vann mot Holland (förra året var det va?), och nu kvalar vi.

Jag tror tyvärr att det kommer bli 1-1, skönt att slippa den jävla orkestern idag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in