Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-01, 03:38
  #1
Medlem
Hej är 21 år och hade jättegärna flytta hem ifrån nu är de så att ja är arbetssökande och undrar om de finns stöd som man kan få för att flytta hemifrån (sinaföreldrar) har även funderat på att studera vidare
Citera
2020-05-01, 03:54
  #2
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugge1999
Hej är 21 år och hade jättegärna flytta hem ifrån nu är de så att ja är arbetssökande och undrar om de finns stöd som man kan få för att flytta hemifrån (sinaföreldrar) har även funderat på att studera vidare


CSN kan du söka
Citera
2020-05-01, 04:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugge1999
Hej är 21 år och hade jättegärna flytta hem ifrån nu är de så att ja är arbetssökande och undrar om de finns stöd som man kan få för att flytta hemifrån (sinaföreldrar) har även funderat på att studera vidare
För att flytta hemifrån? Nej, däremot kan du få bostadsbidrag av Försäkringskassan om du har flyttat ut. Om du har planer på att studera vidare så kan du som ovan nämnt nyttja CSN.
Citera
2020-05-01, 04:25
  #4
Medlem
Yllevantars avatar
Ta ett sidojobb och ställ dig i kö hos lokal hyresgästförening.
Citera
2020-05-04, 05:19
  #5
Medlem
beyonder1s avatar
Funderar lite över detta aswell, har nyss börjat få intresset utav att flytta hemifrån men har dessvärre inte ställt mig själv i kö någonstans förutom i en stad nära mig (har nog glömt o betalat avgiften för i år) Vart skulle ni rekommendera mig att ställa mig i? Plugg städer som Umeå eller? Tänker mig att det är bra att ställa sig i Stockholm nu eftersom att det tar så sjukt lång tid att få en bostad där...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback