2020-05-01, 03:31
Medlem
F5555s avatar
Nu är det ju 2020 så en VM inuti tails måste väl nån här ha kört?

Har inte påbörjat arbetet än men tar gärna era kommentarer.

Och ja, vill köra maskinen i tails och inte tvärtom. Vill ha övertaget som tails amnesia liknande systemet tillför.
Citera
2020-05-01, 04:08
Bannlyst
Vet inte hur 2020 är relevant men ja självklart kan du köra virtuella maskiner i Linux.
Citera
2020-05-01, 06:34
Medlem
F5555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Vet inte hur 2020 är relevant men ja självklart kan du köra virtuella maskiner i Linux.

Tack för det käre mr Eklund Har du first hand experience av det?

Kanske var aningen otydlig faktiskt men menar nätverksmässigt då frågan är om traffik från programvara ursprungligen utformad för windows kommer löpa genom tor eller inte.

Låt oss säga då att jag kör w7 på VM i tails, och tar nätverket från host alltså tails/tor. Går det att få exakt all traffik gå genom tor? Även windows bloatware osv. Förutsatt att jag har ett windows som har optimerade drivrutiner för just detta. Can it be done? Nån här som har gjort det?
Citera
2020-05-01, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F5555
Tack för det käre mr Eklund Har du first hand experience av det?

Kanske var aningen otydlig faktiskt men menar nätverksmässigt då frågan är om traffik från programvara ursprungligen utformad för windows kommer löpa genom tor eller inte.

Låt oss säga då att jag kör w7 på VM i tails, och tar nätverket från host alltså tails/tor. Går det att få exakt all traffik gå genom tor? Även windows bloatware osv. Förutsatt att jag har ett windows som har optimerade drivrutiner för just detta. Can it be done? Nån här som har gjort det?
Behövs inte särskilda drivrutiner, och du kan ju ställa in direkt i Windows om allt ska gå genom TOR. Hoppas inte att du ska installera en virtuell miljö bara för att få ta del av TOR i Windows?
Citera
2021-07-23, 03:03
Medlem
Försökte installera tails häromdagen på USB enhet, allting gick an förutom sista delen av själva installations prosessen, när jag väl skulle öppna själva tails på usb:n så Kommer ingen Enhet upp när jag ska boota den via BIOS inställningarna....
Någon som har en susning om vad jag kan göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in