Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Med den inledningen manifesterar och belyser du i vanlig ordning ditt och många andras problem i forumet - att blanda in personliga synpunkter som avviker från trådämnet - ett av de många problemen som gör att många forum blir nerlusade med irrelevanta trådar och inlägg utan större anknytning till forumet.
Jag har inga sådana problem, men du har uppenbarligen det eftersom du anser att vissa trådar skall få en mer framskjuten position på bekostnad av andra (man kan ju gissa vilka

) Det om något belyser väl dina personliga åsikter om hur forumet skall utformas? Och ett inlägg på ett diskussionsforum är väl avsett att belysa
inläggsskrivarens personliga åsikter, så länge man rimligtvis kan finna en koppling till trådens ämne?
Dock måste jag erkänna att jag naturligtvis föredrar att läsa t ex dina inlägg framför många andra. Inte för att jag delar dina unkna, gammel-feodala åsikter, men för att dom nästan alltid är välformulerade, innehållsrika och språkligt korrekta. Att dom sedan allt som oftast är rent komiska i sitt enögda såssehat är ju bara en bonus.

(no pun intended, så behåll cylinderhatten på nu.)
Citat:
Återigen en missuppfattning - det gäller inte främst att någon skall vara smakpolis, utan att forumet skulle omformas så att inläggen hamnade rätt.
Vilka kriterier skall iakttagas när man skall bedöma om ett inlägg "hamnat rätt" då? Dom tio mest besökta? Dom tio mest kommenterade? Dom tio med minst antal språkliga fel? Dom tio intressantaste ämnena? Eller kanske Nickep:s tio senaste inlägg? Som jag ser det finns det bara alternativet "dom tio intressantaste ämnena" som kan äga någon som helst relevans, och vem skall bedöma det? Och vem det nu i så fall blir, är inte det en smakpolis då?
Citat:
Viss medverkan krävs naturligtvis av MODERATOR men inte som smakpolis.Om en moderator har problem med att skilja agnarna från vetet i sådana fall, kanske han skall ägna sig åt annat!
Alltså, moderator skall till viss del medverka till att ditt förslag realiseras genom att bedöma vilka ämnen/trådar som har ett existensberättigande på "topplistan"? Men han/hon får inte applicera tycke och smak på sin bedömning? Har jag fatta dig rätt då? Och klarar han/hon inte av detta grannlaga uppdrag anses personen ifråga vara inkompatibel med sitt moderatoråtagande?
Citat:
Alltså vill du då att moderatorn skall agera smakpolis
Med den grundsynen skulle flashback knappast behöva uppdelning i delforum.

Du missuppfattade alltså helt avsikten med min tråd!
Jadu, den tolkningen av mitt inlägg var minst sagt "innovativ"

Jag tycker alltså inte att ditt förslag är genomförbart, för det finns inget rättvist och allmängiltigt sätt att bedöma trådars kvalitet utan att blanda in smak och tycke. Det du efterlyser (tror jag) är sådant som redan skall utföras av tjänstgörande moderator, alltså tillse att trådar och inlägg håller sig till forumets ämne, och thats it. Vad som därtill skall ske av kvalitets- och relevansbedömning ser jag som ytterst svårt att genomföra, men du får gärna tillrättavisa mig på den punkten.
Jag har ju tämligen omfattande (som f.d. moderator i forumet) erfarenhet av Inrikes Politik, och jag kan inte se annat än att du agerar med forumets bästa för ögonen. Dock vidhåller jag min åsikt att det du vill åstadkomma inte är genomförbart utan kvalitetsbedömning, och därför ej skall ske. Jag skulle iaf inte vilja befinna mig i sitsen att behöva "skilja agnarna från vetet" när jag skulle bedöma vilka trådar som förtjänar en plats på Nickep:s All Star Top Ten
Jag delar också din åsikt om vissa inlägg och skribenter, men att ta steget till att degradera dessa alster till dom djupa källarvalven luktar lite för mycket av elit-tänkande för att tilltala mig. Men förklara gäna utförligare hur du hade tänkt dig att proceduren skall kunna genomföras, i am all ears.