Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Vi kan väl säga så här: Orsaken till att Svanberg blev utmämnd till VD för Ericsson berodde främst pga hans verbala int
Relligens. Verbal intelligens är alltså något som du uppskattar. Så jag får väl ta och passa på att tacka för berömmet när jag ändå är igång. Nickep anser att jag har samma kapacitet som Svanberg...

Med tanke på att jag bara citerade rakt av ur din egen mening:
"...är begåvad med en stor verbal intrelligens..."
varur du nu förstärker det nya int
Relligens-begreppet, uppkommer den nya frågan om du med
R-et avsåg något särskilt och meningsfullt. Fortfarande återstår en vettig förklaring!?
Vad gäller din verbala förmåga kan jag inte påminna mig ha uttryckt den som "verbal intelligens" - ett uttryck som jag inte använder. I ditt opus enligt ovan framgår f.ö. inte den med särskild pregnans. Speciellt som du i en och samma mening lyckats med konststycket att "tillämpa" tautologi tre gånger:
"
Orsaken till att Svanberg blev utmämnd till VD för Ericsson
berodde främst
pga hans verbala int
Relligens."
Det förefaller som om du ännu inte gått färdig den "utmärkta" svenska skolans modersmålsundervisning."
Ja du... svårt det där med språk. Var det inte grekiska och latin som du ansåg nödvändiga för den som skulle kallas bildad. Anser du inte svenska språkets logik vara väl så viktig i dagens samhälle?
P.S.
Vad gäller deltagarna i inrikesforumet, har en del beklagat sig över deras verbala förmåga. Jag är dock av åsikten att den som visas upp i trådarna där, genomsnittligt faktiskt ligger långt över den som förekommer ute i samhället. Vad gäller ditt sätt att utrycka div. åsikter, som flertalet debattörer "ger dig på nöten för", anser jag det viktigast att du gör dig förstådd - inte att detta sker på fullödig svenska eller att dina åsikter måste vara tilltalande. Därför har jag tidigare aldrig påpekat språkliga brister, när de uppstår. Debatt i sakfrågor är en sak - språklig utformning eller personliga antydningar med div. invektiv inblandade en annn. I fallet ovan - när du ordade om din egen framstående språkdräkt - gick dock inte att undvika frestelsen!