2006-03-30, 23:56
Här är en bloggpost från Gylf.se: Är det pedofiler som väljer våra barns kläder? Notera den totala frånvaron av vederhäftiga länkar och bilder.
MVH
/Herr Lindholm
Citat:
Notera det sexistiska i att bara "gubbar" och inte "kärringar" kan vara pedofiler. (Jag skall nog akta mig för att bli pedofil, för jag vill för allt i världen inte bli flintis och få 30-40 kg övervikt.) Den antikapitalistiska retoriken får ni på köpet.
Någon frågade mig varför vuxna har ett behov av att klä upp sina barn som kopior av dem själva, dra på ungarna vuxenkläder i miniatyr. Skjorta, slips och finskor. Cowboyklänning och tofsar. Kjolar med bokstäverna s e x y på baksidan och behåar. Man kan säga att det beror på att vuxna vill förmänskliga de suspekta miniversionerna de nyss krystat ut ur sina underliv, för att lättare kunna relatera till de små liven. Man kan säga att det beror på att vuxna vill pressa in kidsen i könsrollsfacken as early as possible, och kläder är ju viktiga attribut för att göra just det. Man kan säga att det beror på att vuxna tycker det är gulligt att klä upp sina småglin till minikopior av dem själva, ge det en Alice-i-underlandet-känsla.
Man kan också säga att det beror på att barnklädeskedjorna styrs av pedofiler. Att de vill se småflickor i minikjolar, stringtrosor och behåar. Att de vill göra det mer ok för sig själva att tafsa på de små könen för att ungarna "ser ju ut som vuxna". Det är kanske en alltför skrämmande tanke. Att Lindex styrs av pedofiler, att HM styrs av pedofiler, att de flesta klädkedjor som gör barnkläder styrs av pedofiler. Jag vet, det är out there. Det låter som svammel, men finns det några rimligare förklaringar till varför man säljer stringtrosor till småbarn? Skulle inte tro det. Helt plötsligt verkar alla crazy konspirationsteorier behöva en andra tankeomgång. Jag tycker det är helt off att sälja sexualiserade klädesplagg till människor som inte ens utvecklat tuttar eller punghår. Det har aldrig och kommer aldrig finnas någon rimlig anledning till det.
Om det nu inte är så att det är slemmiga gubbar med ena handen innanför byxorna som beordrar barnarbetarna i u-länderna att sy upp miniversioner av senaste underklädeskollektionen för kvinnor. Bara för att rättfärdiga sina tankar och handlingar.
Och vi låter dem i såna fall göra det.
Är inte det en skrämmande tanke?
Man kan också säga att det beror på att barnklädeskedjorna styrs av pedofiler. Att de vill se småflickor i minikjolar, stringtrosor och behåar. Att de vill göra det mer ok för sig själva att tafsa på de små könen för att ungarna "ser ju ut som vuxna". Det är kanske en alltför skrämmande tanke. Att Lindex styrs av pedofiler, att HM styrs av pedofiler, att de flesta klädkedjor som gör barnkläder styrs av pedofiler. Jag vet, det är out there. Det låter som svammel, men finns det några rimligare förklaringar till varför man säljer stringtrosor till småbarn? Skulle inte tro det. Helt plötsligt verkar alla crazy konspirationsteorier behöva en andra tankeomgång. Jag tycker det är helt off att sälja sexualiserade klädesplagg till människor som inte ens utvecklat tuttar eller punghår. Det har aldrig och kommer aldrig finnas någon rimlig anledning till det.
Om det nu inte är så att det är slemmiga gubbar med ena handen innanför byxorna som beordrar barnarbetarna i u-länderna att sy upp miniversioner av senaste underklädeskollektionen för kvinnor. Bara för att rättfärdiga sina tankar och handlingar.
Och vi låter dem i såna fall göra det.
Är inte det en skrämmande tanke?
MVH
/Herr Lindholm