2020-04-30, 01:03
Medlem
Som rubriken lyder, har ett sprucket revben sen några veckor tillbaks, har inte tränat sen dess och nu börjar den psykiska ångesten komma ikapp i och med det.

Brukar springa en halv mil varannan dag vilket jag nu inte längre kan, det känns som att någon sticker en kniv i mig när jag försöker. Notera: Vill inte träna styrka, utan enbart kondition

Har någon tips på vad/vilka övningar man kan göra som tar på konditionen som fan utan att påfresta den övre delen av kroppen.

Tacksam för svar

mvh
Citera
2020-04-30, 01:15
Medlem
kalkryggars avatar
Hur vore det att sitta på en motionscykel och veva tramp?

Annars så är det ju en god idé att ta det lugnt medans skiten läker.
Citera
2020-04-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur vore det att sitta på en motionscykel och veva tramp?

Annars så är det ju en god idé att ta det lugnt medans skiten läker.

Bra idee, ska testa på det imorgon. Vet, borde ta det lugnt egentligen, däremot kryper ångesten och nojjorna ikapp om jag inte gör det

Tack för svar!
Citera
2020-04-30, 02:27
Medlem
Bucketshops avatar
Ditt gym borde väl ha en Peloton eller en vanlig spinningcykel. Kötta på den i 45 min ska du se att det ger dig minst lika mycket konditionsträning.
Citera
2020-04-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Som rubriken lyder, har ett sprucket revben sen några veckor tillbaks, har inte tränat sen dess och nu börjar den psykiska ångesten komma ikapp i och med det.

Brukar springa en halv mil varannan dag vilket jag nu inte längre kan, det känns som att någon sticker en kniv i mig när jag försöker. Notera: Vill inte träna styrka, utan enbart kondition

Har någon tips på vad/vilka övningar man kan göra som tar på konditionen som fan utan att påfresta den övre delen av kroppen.

Tacksam för svar

mvh

Det skall nog undvikas, iaf sånt som gör ont. Tänk på att du belastar revbenen genom att andas (slutar du andas går smärtan över på en kvart ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in