2020-04-29, 20:38
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/sveri...ll-matchfixni/
Ganska så sjuk händelse detta egentligen om han var en etablerad spelare i Allsvenskan, verkar det ju riktigt konstigt att riskera sin karriär för en skuld på 20 000 kronor.

I slutet av förra året greps en svensk fotbollstalang av polis, misstänkt för narkotikabrott. Spelaren, som är i 20-årsåldern och som har gjort flera säsonger i allsvenskan och som även har spelat i Sveriges ungdomslandslag, hade 33 gram kokain på sig vid gripandet, uppger Expressen.

I förhör erkänner han sig skyldig:

- Jag skulle hjälpa en vän med en skuld. Det var en viss summa kvar och jag skulle kunna göra den här summan på det här som var kvar. Summan som var kvar på skulden var 20 000 kronor, säger spelaren i polisförhöret enligt tidningen.

I förhören säger spelaren, som spelade i allsvenskan så sent som i fjol, att han uppmanades till matchfixning av personerna som driver in skulden – vilket skulle få skulden att ”försvinna snabbt”. Något som talangen inte gick med på.

- Jag ville inte och jag har inte heller spelat så mycket, säger han.

Expressen har varit i kontakt med spelarens klubb, som är ny inför den här säsongen, som är chockade över nyheten.

- Skämtar du med mig? Vi har inte hört någonting om det här. Chock! Det här är en chock. Vi pratar om en härlig och fin kille, lugn och sansad. En kille som vi tror på. Oj... det här var en käftsmäll, säger ordföranden i klubben till tidningen.
Citera
2020-04-29, 20:46
Medlem
Tråd finns här: (FB) Svensk fotbollstalang har gripits med 33 gram kokain

Den här tråden har dock bättre trådstart.
Citera
2020-04-29, 20:52
Bannlyst
Man ska inte umgås med såna där människor när man håller på o spelar fotboll.. Dom kommer vara runt dig som kuk-hungriga bögar och förstöra din karriär bara för att du inte är stark nog att säga emot dom.

Lämna luffarna bakom dig och sätt igång med o fortsätta spela.
Citera
2020-04-29, 21:57
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Man ska inte umgås med såna där människor när man håller på o spelar fotboll.. Dom kommer vara runt dig som kuk-hungriga bögar och förstöra din karriär bara för att du inte är stark nog att säga emot dom.

Lämna luffarna bakom dig och sätt igång med o fortsätta spela.
Bra exempel på hur det kan gå när man hänger med fel folk är väl den amerikanska fotbolls talangen Aaron Hernandez som var påväg mot toppen. Men åker fast och blir dömd för ett mord. Finns en hel Netflix serie för de som vill veta mer. https://www.netflix.com/search?q=aa&...28&jbp=0&jbr=0. vet att det är lite off topic.
Citera
2020-04-29, 22:09
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Bra exempel på hur det kan gå när man hänger med fel folk är väl den amerikanska fotbolls talangen Aaron Hernandez som var påväg mot toppen. Men åker fast och blir dömd för ett mord. Finns en hel Netflix serie för de som vill veta mer. https://www.netflix.com/search?q=aa&...28&jbp=0&jbr=0. vet att det är lite off topic.
Helt olikt detta fall, vilket du också märkt om du faktiskt sett dokumentären.

Enda liknelsen de emellan är väl att de på något sätt hanterat narkotika.
Citera
2020-04-30, 06:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style

Exakt. Det är inget ovanligt att kriminella tar chansen att få hänga med en av de coolaste och mest populära i skolan bara för att tjäna pengar på dem och kunna knyta nya kontakter.
Det är många unga män som får hela sina karriärer förstörda på just det här sättet bara för att de börjar lita på och hänga med helt fel "bros".
Citera
2020-04-30, 17:28
Medlem
feldgraus avatar
Händelsen (brottsfallet och vem det skulle vara) i sig diskuteras med fördel i tråden i ABoK-forumdelen. Eventuella följder som påverkar fotbollen på något sätt kan tas i relevant existerande tråd.

Jag håller tills vidare denna tråd öppen för vettig diskussion kring den inriktning tråden tagit, om fotbollsspelare och narkotika (och/eller matchfixning och/eller umgängeskrets) mer allmänt och justerar rubrik. Håll er till den diskussionen, annars blir det lås på. /Moderator

/feldgrau
Citera
2020-04-30, 17:31
Medlem
Carlos Strandberg är ju ett praktexemplar på fotbollsspelare som inte kan lämna sin bakgrund just bakom sig.

Spelaren i detta fallet tror jag aldrig hade kunnat etablera sig i någon allsvensk klubb.
Citera
2020-05-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Carlos Strandberg är ju ett praktexemplar på fotbollsspelare som inte kan lämna sin bakgrund just bakom sig.

Spelaren i detta fallet tror jag aldrig hade kunnat etablera sig i någon allsvensk klubb.
Känner faktiskt inte till situation gällande Carlos Strandberg, det kändes ju som han var ganska lovande fast nu har han gått ner sig riktigt mycket och spelar i Al Hazm...
Citera
2020-05-01, 12:28
Medlem
Halloween2s avatar
Aftonbladet brukar ibland ha plus artiklar med ”hur gick det med Zlatans tidigare klubb kamrater” nu överdriver dom säkert men står med då ”blev maffia boss”

Någon som har en aning om vem det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in