2020-04-29, 12:15
Bannlyst
Blixtrar när jag kollar på folk, det är som att hjärnan inte orkar med att registrera omgivningen?

Är detta ett vanligt symptom vid depression utmattning ångest?

Någon som vet nånting om det? Utveckla brainstorma tack.

mvh
Citera
2020-04-29, 12:32
Medlem
Medicin som du glömt/struntat i att ta?

Brain zap:
Citat:
Brain zaps are electrical shock sensations in the brain. They can happen in a person who is decreasing or stopping their use of certain medications, particularly antidepressants.
https://www.medicalnewstoday.com/articles/brain-zaps
Citera
2020-04-29, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Medicin som du glömt/struntat i att ta?

Brain zap:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/brain-zaps

Okej, nej jag vet vad du menar. Det här handlar om när jag kollar folk i ansiktet.
Citera
2020-04-29, 12:38
Medlem
F.d-Dramaqueens avatar
Äter du antidepressiva? Det gör jag och jag kan känna så ibland. När jag försökte minska ned så blev det mer och har läst någonstans om att det är vanligt vid utsättningssymptom - har ingen säker källa dock. Själv har jag tänkt att det kanske blir så när man inte tar pillret exakt samma tid varje dag? Ytterst obehagligt. Men jag har det någon gång ibland bara och kan inte se något samband med varför det händer vid respektive gång.. som du tex, att det händer när du tittar på någon.

Edit: ok ser nu att du inte tror det har med med att göra.
Citera
2020-04-29, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.d-Dramaqueen
Äter du antidepressiva? Det gör jag och jag kan känna så ibland. När jag försökte minska ned så blev det mer och har läst någonstans om att det är vanligt vid utsättningssymptom - har ingen säker källa dock. Själv har jag tänkt att det kanske blir så när man inte tar pillret exakt samma tid varje dag? Ytterst obehagligt. Men jag har det någon gång ibland bara och kan inte se något samband med varför det händer vid respektive gång.. som du tex, att det händer när du tittar på någon.

Edit: ok ser nu att du inte tror det har med med att göra.

Det förekommer endast blixtrar när jag är ute på stan bland folkmassor, när det gäller andra miljöer så är det inte så. Det kan vara somatiskt? Mycket stämmer inte märker jag iallafall. Obehagligt är det.
Senast redigerad av swe84 2020-04-29 kl. 13:03.
Citera
2020-04-29, 20:42
Medlem
Intressant. Detta brukar hända för mig när jag ligger och försöker sova. Om jag hör ett ljud t.ex. en dörr stängas eller åska så lyser det upp i mitt sinne. Är det samma sak fast en annan situation?
Citera
2020-04-29, 20:48
Medlem
nonameds avatar
Är du överansträngs och sovit dåligt så kan hjärnan lätt spela ett spratt på dig. Så ja du kan få synvillor vid utmattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in