• 1
  • 2
2020-04-27, 22:19
Medlem
Finns det kliniker som hjälper att avsluta ens liv?
UTAN sjukdomar. Enbart vilja och psykisk ohälsa i bakgrunden.

Jag har bara sett kliniker som hjälper patienter med cancer och andra sjukdomar.
Citera
2020-04-27, 22:22
Medlem
Nej inte i Sverige det få länder som har det
Citera
2020-04-27, 22:24
Medlem
Det förstår jag. Men utomlands?

Citat:
Ursprungligen postat av Legender
Nej inte i Sverige det få länder som har det
Citera
2020-04-27, 22:27
Medlem
Jesusfiskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547

Jag har bara sett kliniker som hjälper patienter med cancer och andra sjukdomar.

Man kan ju lämna in en ansökan till kliniken i Schweiz, dem beviljar ju olika i fall till fall.. Men psykisk ohälsa anses ofta inte som obotlig på samma sätt som cancer, ALS osv.. Känns mest obehagligt att du undrar.
Citera
2020-04-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusfiskar
Man kan ju lämna in en ansökan till kliniken i Schweiz, dem beviljar ju olika i fall till fall.. Men psykisk ohälsa anses ofta inte som obotlig på samma sätt som cancer, ALS osv.. Känns mest obehagligt att du undrar.

Finns det flera kliniker där? Eller bara en?
Inte minsta obehagligt. Vill helt enkelt inte längre. Noga i genomtänkt i snart 10 år.
Citera
2020-04-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547

Citat:
Ursprungligen postat av Jesusfiskar

Belgien är väl den trendigaste destinationen att resa till just nu och där accepterar man sedan några år även eutanasi för psykiska besvär, förutsatt att dessa besvär; 1) har konstaterats obotliga. 2) orsakar vad som betecknas som kroniskt "outhärdligt lidande" för patienten, samt, slutligen, att alla tillgängliga psykiatriska behandlingar har testats utan resultat.
Vidare måste personen som söker eutanasi ha träffat tre olika psykiatriker som samtliga var och en för sig har godkänt patientens önskan baserat på ovan kriterier.
Citera
2020-04-27, 22:53
Medlem
Varför? Ålder? Testat allt som går att testa innan du tar livet? Jag skulle nog testat alla droger först. Köpt 20 horor. Testat rida på en struts... Menar - Vad har du att förlora på det?
Citera
2020-04-27, 23:03
Medlem
10 år är ingen ovanlig tid att må piss. För att sedan se positivt på livet igen. Bryt mönstret och ekorrhjulet
Citera
2020-04-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Varför? Ålder? Testat allt som går att testa innan du tar livet? Jag skulle nog testat alla droger först. Köpt 20 horor. Testat rida på en struts... Menar - Vad har du att förlora på det?

Många eller säkert dom flesta, tror jag har säkert ekonomi brist vid sådana lägen.
Citera
2020-04-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Många eller säkert dom flesta, tror jag har säkert ekonomi brist vid sådana lägen.

Jo men väldigt många har kulor över till att åtminstone testa ovan innan man tar kål ppå sig själv
Citera
2020-04-27, 23:38
Medlem
Ts jag är i liknande situation som dig. Har tom gått så långt så att jag har mailat Dignitas i Schweiz. Jag fick svar. Det är inte omöjligt att få dödshjälp fast man är ung och har psykisk ohälsa. Dock så måste de se journaler om att man verkligen mår dåligt, har gjort det en längre tid, har depression, att alla behandlingsmetoder har prövats, att det inte finns något som hjälper osv. Sedan så är det svindyrt också. Kostar nog uppemot 100.000 kr, om inte mer.

Skulle dock kännas lite pinsamt när ens nära och kära får reda på att man tagit livet av sig den vägen. Fast egentligen vad spelar det för roll? Man kan ju ändå inte tänka när man är borta, men man vill ju inte lämna efter sig en konstig snackis. Åh andra sidan så är det nog det skönaste, mildaste sättet att dö på. Jag ser det ur två synvinklar.
Senast redigerad av FirstAidKit1 2020-04-27 kl. 23:41.
Citera
2020-04-28, 00:15
Medlem
Wigilantes avatar
Finns för betalning på darknet. Dock ej lagligt såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in