• 1
  • 2
2020-04-27, 17:08
Jag vet att i USA så finns det betalkort man kan köpa i affärer som man fyller på, ungefär som ett anonymt kontaktkort till telefonen. Vad jag förstått så finns inget liknande i Sverige, åtminstone inte i butiker.

Har försökt hitta nåt online, men inte hittat något. Någon som vet mer om detta? Finns det betalkort/bankkort man kan skaffa online eller i butik som man kan fylla på med och där själva kortet inte kan kopplas till ens namn?

Det handlar inte om något olagligt i mitt fall, även om jag förstår att de flesta som vill använda dessa kort gör det av sådana skäl. Jag vill helt enkelt ha min frihet och känna mig anonym

Tacksam för hjälp!
Citera
2020-04-27, 17:17
Avstängd
Vill du köpa en dildo eller porr dvd osv så ta ut kontanter som riktiga människor gör och köp från butiken. då ser inte frugan haha.
Citera
2020-04-27, 17:18
Medlem
Svenska staten jobbar stenhårt mot penningtvätt, finns inte en chans att dom skulle tillåta anonyma betalkort. Till och med dom anonyma kontantkorten kommer väl försvinna, om dom inte redan har det.
Citera
2020-04-27, 17:20
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
JFinns det betalkort/bankkort man kan skaffa online eller i butik som man kan fylla på med och där själva kortet inte kan kopplas till ens namn?

Något sådant får inte existera enligt EU.
Citera
2020-04-27, 17:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Till och med dom anonyma kontantkorten kommer väl försvinna, om dom inte redan har det.

Beslutet är taget. Gäller från senare under 2020
Citera
2020-04-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Något sådant får inte existera inom EU.

Kolla Netteller
Citera
2020-04-27, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vill du köpa en dildo eller porr dvd osv så ta ut kontanter som riktiga människor gör och köp från butiken. då ser inte frugan haha.

Handlar inte om något sådant, men tack för tipset.
Citera
2020-04-27, 17:45
Avstängd
Det finns i norge. men det blir jävligt dyrt för man kan max fylla på 2 lax eller åt sånt.
Citera
2020-04-27, 17:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur fungerar det med (elektroniska) presentkort? Tänker exempelvis på de man kan köpa i vissa ICA-butiker, som gäller på exempelvis Stadium och H&M?
Citera
2020-04-27, 17:49
Medlem
Citat:

Vad märkligt.
För man har givit de så kallade flyktingarna förbetalda bankkort som är anonyma.
Citera
2020-04-27, 17:50
Medlem
aYaLLas avatar
Har själv ett "bankkort" som är kopplat till Monero. Anonymt och bra.
Citera
2020-04-27, 17:56
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Finns det betalkort/bankkort man kan skaffa online eller i butik som man kan fylla på med och där själva kortet inte kan kopplas till ens namn?
Ja det är nog Paygoo som du är ute efter som finns hos olika kiosker och bensinstationer.
Senast redigerad av frank_pe 2020-04-27 kl. 18:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in