Citat:
Ursprungligen postat av
Okokko
Jag är deprimerad. Och jag kollar klipp på självmord, ser hur man gör och funderar över hur jag skulle kunna dö. Vet två alternativ som jag kan tänka mig.
Jag vet inte om jag kan och jag vet inte om jag vill. Känns som att jag övar tankarna men jag har inte bestämt något.
Egentligen vill jag att allt ska bli som vanligt igen, men jag vet att det inte kommer bli som förut efter det här.
Om jag berättar för min vårdkontakt om det så känns det som att ingenting kommer bli som vanligt igen någonsin. Då är jag över på den sidan på nåt sätt.
Är också rädd för att bli inlagd. Och då är jag verkligen över på den sidan.
Vad händer när man berättar?
Mina föräldrar fick reda på att jag inte mådde bra där de hittade knivar under min kudde som jag hade använt. Då sattes jag i kö för en psykolog men fick vänta ett år innan jag fick någon. Och då hade jag tagit mig ur det värsta själv. Under hela tiden pratade jag med mina närmsta vänner. Dock bara om självmord med två av dem. Den ena sa inget och för sökte bara få mig att må bättre, den andre blev bara arg och sa att hon tyckte att det var fegt.
Just nu skulle jag själv bara säga försök prata med någon, vemsomhelst för då kommer du få hjälp. Och även om det inte blir som vanligt kommer det bli bra och bättre fast bara på ett annat sätt.
Något annat som också är väldigt viktigt att tänka på är att du har bara ett liv, och om du avslutar det kan du aldrig leva igen. det finns inget mer efter det. Du kan aldrig ångra dig när du har gjort det. Och du kommer aldrig att få veta om det hade kunnat bli bättre. Jag vet att det är skitjobbigt och jag vet precis som många andra vad du går igenom men du måste försöka att se framåt!
Du får gärna skriva privat till mig om du vill prata!