• 1
  • 2
2020-04-25, 09:54
Medlem
Yockes avatar
Vilka tre personer är det ? Någon som vet ?

Från VK:

https://www.vk.se/2020-04-25/ungdoms...vetslos-i-snon

I början av mars rånades och misshandlades en ung man brutalt i Lycksele. Händelsen filmades och lades sedan ut på Snapchat. Brottsoffret lämnades kvar medvetslös i snön. Nu åtalas tre ungdomar misstänkta för rån och grov misshandel.

Vid 22-tiden den 1 mars i år ringde det på dörrens hos en man i Lycksele.

– Ingen var bakom dörren först sen kom killen uppifrån trappen i trapphuset. Jag öppnade dörren, killen var rädd och andades hårt. Han fick komma in i lägenheten. Han var skadad i ansiktet och hade inga skor på sig, berättade mannen som bodde i lägenheten för polisen.

Den utsatta killen berättade för mannen att han hade blivit misshandlad vid Ica Södermalm. Han fick sedan låna en mobiltelefon och larmade polisen.

När den misshandlade killen sedan förhördes av polisen berättade han att han legat avsvimmad i snön efter att ha blivit rånad och misshandlad av maskerade gärningsmän.

– Jag minns bara att jag tappade luften. Jag minns att slaget gjorde svinont. Jag vet inte om jag däckade av det eller av strypningen. Jag minns bara någon sa "din råtta" typ, berättade killen som är i 20-årsåldern.

Han fortsatte sedan berätta att han hade åkt till Lycksele för att få tillbaka pengar som en kille från Lycksele var skyldig honom.

– Vi sa hej och när jag skulle tända en cigg kom någon bakifrån. Jag tuppade av. Jag vaknade upp. Vet inte hur lång tid efteråt. Då var jag i utkanten av skogen. Det första jag tänkte var "spring". Sen sprang och slet jag i en dörr på måfå, berättade han för polisen.

Polisen: Vad tänker du är anledningen till att du blev överfallen?

– Jag vet inte varför de hoppade på mig. Det är därför jag fortfarande i chock. Jag fattade inte heller.

Den kille som han hade bestämt träff med angående skulden greps dagen efter av polisen. Han i sin tur berättade att det var den misshandlade killen som var skyldig honom pengar. Att han skulle ha deltagit i något rån eller misshandel nekade han till.

Efter att ha pressats av polisen i flera långa förhör erkände han till slut att han var på brottsplatsen och att det var han som filmade rånet och misshandeln och la ut det på Snapchat.

– Jag stod och väntade. Då hände det där. Dom kom upp bakom honom och höll fast honom. Dom sa att jag skulle filma. Jag kommer inte ihåg i detalj. De kom upp bakom honom och så blev det som det blev, säger han i förhör.

Polisen fick sedan fram namnen på de två andra misstänkta gärningsmännen som även de två inledningsvis nekade till all inblandning.

Efter flera husrannsakningar hos de misstänkta fick polisen tag på en grupp-konversation på Snapchat som de tre misstänkta haft med varandra efter händelsen.

Polisen: Kl. 22:46:55 skrev du "Han hosta blod och börja skaka" och sen två smileysar som skattar så de gråter. Vad säger du om det meddelandet?

– Det var en väldigt dum kommentar på så vis. Nu när jag tänker efter ångrar jag mig väldigt att jag ens deltog i konversationen. Jag hade tagit benzo så jag var ganska avtrubbad och kanske tänkte på ett annat sätt, berättade killen som hade filmat händelsen.

Den som misstänks ha varit mest aktivt i misshandeln och bland annat tagit strypgrepp, nekade i samtliga förhör att han skulle vara inblandad. Han berättade att det måste varit någon fejk-profil som skrivit de meddelandena som kom från honom i Snapchat-konversationen.

Han berättade dock att killen som utsattes för misshandeln även var skyldig honom pengar.

– Jag har frågat flera gånger efter pengarna, men han har sagt vänta varje gång. Han håller själv på med droger och ringer sen och sätter dit andra.

Den tredje och den yngste av de tre misstänkta gärningsmännen var mest ångerfull när han förhördes av polisen.

– Det gick så jävla snabbt. Jag ville inte va inblandad. Jag fick panik och halv-knuffade och slog honom. Jag hade såna jävla skuldkänslor, jag kunde inte sova och mådde skitdåligt, vad hade jag gjort?

Nu åtalas de tre unga killarna födda 2002, 2001 och 1999 tillsammans och i samförstånd för rån och grov misshandel.

"Brottet bör bedömas som grovt eftersom gärningen varit livsfarlig och då gärningsmännen visat särskild hänsynslöshet eller råhet genom att flera personer samtidigt angripit målsäganden som på grund av våldet inte har kunnat försvara sig samt målsäganden efter misshandeln lämnats medvetslös i snön", skriver åklagaren i åtalet.

Den misshandlade killen fick avslutningsvis frågor av polisen om det var så att han var skyldig gärningsmännen pengar.

– Jag tror inte det. Jag har varit skyldig på olika håll men har försökt att betala bort det.

En av de nu åtalade killarna är sedan tidigare dömd bland annat för den uppmärksammade skadegörelsen på Gammplatsen i Lycksele 2018.
Citera
2020-04-28, 19:26
Medlem
Vem är personen som blev spöad? Är den helt ren?
Citera
2020-05-01, 07:52
Medlem
Ahmed Hoss är en av gärningsmännen.
Citera
2020-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpilot
Gust*v Bertils*on, Os*ar *ia St*dling.
Citera
2020-05-09, 00:36
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Gust*v Bertils*on, Os*ar *ia St*dling.

Två av tre personrånare är alltså svenskar? Ovanligt fall.
Citera
2020-05-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Dom är svenskar alla 3
Citera
2020-05-09, 01:21
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Dom är svenskar alla 3

Ahmed Hoss låter inte så svenskt. Med svenskar syftar jag i det här fallet på etniska svenskar. Personrån begås till allra största del av första och andra generationens invandrarungdomar, så har det varit i många år.
Citera
2020-05-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ahmed Hoss låter inte så svenskt. Med svenskar syftar jag i det här fallet på etniska svenskar. Personrån begås till allra största del av första och andra generationens invandrarungdomar, så har det varit i många år.
Hans mor är ursvensk, hans far har vuxit upp i Sverige.
Idag kom domen. AH 2mån, OLS 3 mån, GB som är en av de största idioterna fick ungdomsvård för att han var inte 18
Citera
2020-06-18, 10:08
Medlem
Citat:
Han heter faktiskt Abed Hoss
Citera
2020-06-18, 10:24
Medlem
Citat:

Fast är det pundare så brukar det dyka upp en hel del med mer traditionellt svenska namn också.
Citera
2020-08-24, 15:22
Medlem
Någon som har länk till domen?
Citera
2020-09-03, 04:45
Medlem
Citat:
Norrlands inlandsorter har haft betydligt mer problem än vad folk tror. Minns när jag jag gick i högstadiet för ca 20 år sedan hur vissa knarkade och gjorde massa skit. Sen om det blivit mer med invandringen idag vet jag inte men lovar att det fanns mycket knark, fylla, och annat även utan massa invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in