2020-04-24, 12:59
Medlem
CityBangBangs avatar
Folk gnäller på att restauranger och krogar går omkull.. dessutom anser de sig vara tvungna att gå ut och dricka, snacka om slöseri med sin egna ekonomi..

.. igår åt jag blandad kompott med vita bönor i tomatsås, äpplebitar och lite delikatessköttbullar uppvärmt tillsammans samt kokta morötter, det var riktigt smarrigt gott. Fattades bara en pilsner från bolaget för typ 12-16:- för en flaska.. idag tänker jag koka ris också till ungefär samma kompott som igår, kanske provar jag med lite bananbitar också ;det går att leva gott på småpengar om man vill!

Kefir har jag upptäckt är underbart gott och som igår blandade jag resterande innehåll från en påse med blandade nötter, russin och lite torkade plommon; underbart gott när det är lite varmare

Annars är havregrynsgröt en underskattad maträtt som man kan använda både äpplen och päron till uppdelat i små bitar alternativt mos eller kräm av inte allt för dyr sort.

Mannagrynsgröt med russin i och rörsocker är också underbart gott samt blir rent himmelskt med lite fruktbitar i.. rena lyxen om man har på lite sylt av bra kvalitet.

Har ni bra förslag på billiga rätter som faktiskt kan göras riktigt goda med små medel.. i vilket fall som helst ska jag själv lära mig diverse små knep.
Citera
2020-04-24, 13:07
Medlem
Det är väl inte brist på mat?
Har du inga pengar?

Jag har levt på soc och samtidigt betalat av till kronofogden och numer är jag förtidspensionär, jag lever helt ok.

Rätter med rotfrukt är väl att föredra, kan jag tänka mig..
Köpte en massa cola och annan soda, potatisklyftor kebabkött och sås, samt två baguetter som jag åt med tre stycken ice caffelatte.
Senast redigerad av The13 2020-04-24 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in