Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-24, 00:36
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Är det tillåtet att man t ex registrerar sig med sitt personnummer eller för och efternamn åtminstone?

Jag tänker att det blir svårare för folk att anklaga en för att vara troll t ex då.

Och skulle man kunna tänka sig att göra en tråd där folk åtminstone säger vad dom heter i förnamn IRL så blir det lite mer personligt när man sen diskuterar med varandra typ:

Berra

Erik signing in

Jensa här

Olle.

Dom kallar mig Nils...

Tycker något går förlorat när man inte har riktiga namn, namnen säger ju ändå en del om personen, vilken generation han tillhör, om han är white trash, om det är en invandrare, om det är en tjej eller kille osv

Ja det var några funderingar jag hade så här på torsdagkvällen, ha det gott!
Citera
2020-04-24, 00:38
Medlem
Popetoterors avatar
Vem bryr sig vad du heter och bor i allmänhet, vill du spreta med din personliga inlägg så gör det
Citera
2020-04-24, 00:39
Medlem
Vem som helst får outa sig själv hur mycket den vill.

Börja gärna en sådan tråd för de som vill outa sig. Troligen inga problem alls.

Varför reggade inte du dig med ditt egna namn?
Senast redigerad av B.Dowie 2020-04-24 kl. 00:41.
Citera
2020-04-24, 00:40
Bannlyst
Så att de sedan kan bli jagade av svenska regimen, #jagärhär, EXPO och AFA för att de är oliktänkande och få sina liv förstörda?
Citera
2020-04-24, 00:43
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns journalister och författare här som är tydliga med vilka de är.
Citera
2020-04-24, 01:01
Medlem
Spritnotas avatar
Klart du får döpa ett konto efter ditt namn, eller skriva ut det i din signatur om du känner för det. Det du inte får göra är bryta mot 1.06.

Håller överlag inte med dig, tvärtom. Folk tenderar vara mer ärliga och raka under självvald pseudonym, när de inte behöver upprätthålla en fasad. Det går inte heller få det övertag ett bländvitt leende, en juristexamen och det perfekta Instagramlivet genererar utan att du egentligen bevisat att du har något intressant att komma med.

Är bara att ignorera de som baitar eller trollar. Fegisar som kompenserar total flathet utanför nätet genom att posta vidrigt hatiskt här är dessutom bara en bråkdel så många som de som enbart känner till Flashback ryktesvägen tror.
Citera
2020-04-24, 01:07
Bannlyst
Anledningen till att du vill veta mer om anonyma är för att DU får makt över den anonyma. Du får något att gå på. Vilket inte alltid gynnar den anonyma.

Men nu får du inte den makten och då är alla här på samma grunder vilket gör att folk kan prata istället för att vara i "ofrivillig styrd tystnad..."

Men det är väll frivilligt vad man vill berätta om sig själv.
Senast redigerad av Ritual666 2020-04-24 kl. 01:22.
Citera
2020-04-24, 01:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
.
Och skulle man kunna tänka sig att göra en tråd där folk åtminstone säger vad dom heter i förnamn IRL så blir det lite mer personligt när man sen diskuterar med varandra typ:
Men om man nu "åtminstone" (alltså endast) har personnamnet hur vet man att det är det riktiga namnet?
Citera
2020-04-24, 01:26
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Men om man nu "åtminstone" (alltså endast) har personnamnet hur vet man att det är det riktiga namnet?

Man får vädja till folks ärlighet.
Citera
2020-04-24, 01:34
Medlem
Citat:

Det är dock fortfarande anonyma personer som påstår något om sig själva som kanske är eller inte är sant. Och en hel del påstår saker om sig själva även i andra trådar.
Citera
2020-04-24, 01:51
Bannlyst
Citat:

Snälla... i ett land som Sverige med massa narcissister förväntar du dig att de ska vara ärliga?
Citera
2020-04-24, 02:33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Är det tillåtet att man t ex registrerar sig med sitt personnummer eller för och efternamn åtminstone?

Jag tänker att det blir svårare för folk att anklaga en för att vara troll t ex då.

Berra

Erik signing in

Jensa här

Olle.

Dom kallar mig Nils...

Tycker något går förlorat när man inte har riktiga namn, namnen säger ju ändå en del om personen, vilken generation han tillhör, om han är white trash, om det är en invandrare, om det är en tjej eller kille osv

Ja det var några funderingar jag hade så här på torsdagkvällen, ha det gott!
Just det, dem kallar mig, kungens Pnr finns ju ex. registrerat som användarnamn. Det är fullt legalt att iscensätta att man är en annan person på flashback, liksom det är lagligt att vara sin egen person på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in