• 1
  • 2
2020-04-24, 04:47
Medlem
Envarmsnopps avatar
00:36 är inte kväll det är natt

Anonymiteten är ju poängen
Senast redigerad av Envarmsnopp 2020-04-24 kl. 05:00.
Citera
2020-04-24, 05:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Är det tillåtet att man t ex registrerar sig med sitt personnummer eller för och efternamn åtminstone?

Jag tänker att det blir svårare för folk att anklaga en för att vara troll t ex då.

Och skulle man kunna tänka sig att göra en tråd där folk åtminstone säger vad dom heter i förnamn IRL så blir det lite mer personligt när man sen diskuterar med varandra typ:

Berra

Erik signing in

Jensa här

Olle.

Dom kallar mig Nils...

Tycker något går förlorat när man inte har riktiga namn, namnen säger ju ändå en del om personen, vilken generation han tillhör, om han är white trash, om det är en invandrare, om det är en tjej eller kille osv

Ja det var några funderingar jag hade så här på torsdagkvällen, ha det gott!

Självklart får du vara öpen med vem du är. Läs hela 1.06.

Dock får du inte hosta ens en bokstav eller fråga om någon annan.
Citera
2020-04-24, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det finns ju ett antal användare som har sina egna namn, typ den festlige Hannes.Muller (även om han just nu är avstängd). Han har ju själv skrivit & agerat så att iallafall jag är övertygad om att hans själv-outning är ärlig.

Sen har vi andra, som Carl Serung , som uppenbarligen inte är den riktiga Carl.

Men visst hade det varit kul om typ Stefan Löfven hade kunnat skriva under eget namn, men då vill man nog vara säker på att det inte är någon som trollar. Skall det funka så måste man nog ha någonslags "Verified User", där man blir kontrollerad av admin att man verkligen är den man utger sig för. Men som GlennStories skriver så kan själva införandet av en sådan funktion i förlängningen leda till lagkrav på att alla måste vara registrerade med sitt korrekta namn.

Så det är sannolikt bäst med fortsatt anonymitet.
Citera
2020-04-24, 14:04
Fixa så man måste logga in med mobilt bank-ID...
Då försvinner väl de flesta trollen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in