Citat:
Ursprungligen postat av
BINARY-CIS-PERSON
Jag förstår inte riktigt varför man vill ha barn.
Varför vill man ha barn?
Varför längtar man efter att få avkomma?
Barn är krävande, alltid sjuka, tjatiga, bångstyriga, skrikiga och otacksamma. Skall fostras, stimuleras, ha läxhjälp, materiella saker, tandläkarbesök, sjukbesök, fritids-idrotta, föräldramöten, mat, uppmärksamhet, passning och tillsyn. Med andra ord, barn är krävande och dyra fotbojor.
Hur resonerar du som vill ha/har barn?
Hur resonerar du som inte vill ha avkomma?
https://www.svtplay.se/video/2631479...l-inte-ha-barn
Frun sköter det mesta dagligt praktiska så det är inga sådana problem alls tycker jag.
Mina barn är lydiga (när det krävs, annars självgående), tjatar inte och är inte otacksamma. Så att det stör. Föräldrarmöten är kul. Kul att hjälpa till med läxor, jag menar man har ju glömt mycket av åk 3 i fysik B.
Mat? Där brukar jag laga lite större doser husmanskost som vi fryser in, pepparotskött igår t ex efter SvT:s Trädgårdsextra, sen beställer vi från Matkomfort varje vecka med färdiga såser som barnën får laga själva/hjälpa till (ofta), hämtmat från kvarterskrogen och Söndagsmiddag ute på krogen (på sommaren varje dag hihi).
Å detta med sporten är ju en höjdpunkt i tillvaron där hela familjen kan vara med på olika plan när man åker på tävlingar och bor på hotell från juni till augusti, ja tom tävlingar utanför Norden ibland. Inte dyrare än en Thailandresa - usch!
Fritiden. Eller att segla tillsammans och ha en skön middag i båten utanför NordKoster när solen går ner i västerhavet. Snacka om teamkänsla! Och att se hur de utvecklas wow! Det enda jag är besviken på är att de valt fel instrument, men där är vi inte överens jag och min fru. Vem fan tycker det är kul att höra orena toner från fioler??? Det tar ju för h-vete flera år innan ens blinka lilla stjärna går att stå ut med.
Barn...? Ja det är som att få uppleva sin egen ungdom också och det känns bra att kunna vara ett stöd och att ha uppfostrat två goda medborgare som klarar sig på egen hand och kommer att bidra till Sverige och bevarandet av våra anor. Materiella saker är inte så dyrt tycker jag. Vi lever rätt enkelt och satsar mer på att ha roligt. Men det där med barn kanske man inte fattar innan man är i klimakteriet och hux flux sitter man där med sina rakade ben och hängpattar och dricker kamomillte.