• 3
  • 4
2020-04-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Installera ett nytt OS vid sidan om.
Leta fram en HWID spoofer som passar dig.
Köp vilken random VPN som helst, se till att den är igång hela tiden PÅ NYA OSET BARA!!

Klart.
Starta datorn i main OS när du inte ska farma guld.
Starta farm OS när du ska farma, den kommer då ha annan HWID och startar direkt med annan IP.

Värt att notera att detta kan ge utslag på deras system (om de ens bryr sig, tvivlar..) om de kan märka av HWID spoofingen och att du kör via VPN.
Det är ju främst fuskare som kör det.

Men har du tänkt köra manuellt och sälja guld för att sedan göra ett nytt konto efter du sålt färdigt så spelar det ju ingen roll om de har ögonen på dig.

Bra idéer! Ja det kan vara suspekt om HWID:S är uppenbart spoofade. Jag bryr mig lite om accet blir bannat men det viktigaste är att man inte ska kunna härleda till mitt main acc och banna det genom att är samma HWID, IP och liknande.
Citera
2020-04-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Tradea inte över 400g i en och samma växling, utan typ 127g mot lite skit items, sen 223g mot lite skit items osv.

Har köpt guld förr och det är så de stora lirarna undviker blizzards algoritmer.

Bra tips, tackar! Hade tänkt undvika trading helt men detta kan ju faktiskt fungera. Hade tänkt köra AH-tvätt på guldet främst men då förlorar man ju 5% vilket suger.
Citera
2020-04-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Staff dig en begagnad laptop och farma guld på så slipper du oroa dig för det.

Du har säkert en liggandes redan.
Sitter faktiskt just nu på en laptop, min stationära är paj för tillfället. Så tyvärr är mitt main acc säkert kopplat till laptopens HWID:s redan :/
Citera
2020-04-24, 09:50
Medlem
Har varit grymma tips från många av er, tackar för det. Det säkraste är nog en virtual machine, spoofa HWID:s och MAC, samt VPN. Men det är lite obekvämt och blir svårt att streama på twitch genom det kanske. Tror ni det går att köra utan VM på Windows 10 bara och ha något program som spoofar HWID:s som man slår på tillsammans med VPN och byter MAC-adress när man ska in på guldsäljar-acc:et bara?
Citera
2020-04-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Nej. Som jag sa så går Classic guld för nästan 1 guld = 1 krona. Typ 75 öre per guld vilket är ganska bra. Hurvida det är bra eller dåligt val i livet är ju subjektivt. Om jag tycker det är kul att spela, varför inte tjäna lite pengar medans?

Men det jag är mer intresserad av är era idéer. Hur kommer man runt det faktum att Blizzard kanske bannar ens main acc?
Och vanliga kneg ger 150-160kr i timmen. Drar du in 150g i timmen? Isåfall kör på. Själv toppade jag runt 80g i timmen på DM North solo farm.
Citera
2020-04-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Och vanliga kneg ger 150-160kr i timmen. Drar du in 150g i timmen? Isåfall kör på. Själv toppade jag runt 80g i timmen på DM North solo farm.
Jag drar in över 200g i timmen. Men det här har ingenting med jobb att göra. Om ni måste veta så håller jag på med examensarbetet i den utbildning jag går. Efter jag är klar för dagen så lirar jag WoW. Jag älskar att farma guld på det sättet jag gör det. Är utmanande och avkopplande och något jag tycker om att göra motsvarande att andra kollar på netflix. Varför inte dra in lite extra cash nu under karantänen?
Citera
2020-04-27, 17:45
Moderator
memymos avatar
Tråd Öppnad igen!

Tänk på 1.01

Tråden handlar om hur man kommer förbi blizzards system om man blir bannad.

/MOD
Citera
2025-03-24, 12:24
Medlem
Hur gick det med det hela? 😁
Citera
2025-03-24, 15:12
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Folk som säljer guld är de som förstört spelet. Läser att priser på flaskor ligger på 400g styck.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in