2020-04-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Hur mycket guld kan man tjäna på en timme och vad får man det sålt för?
Jag drar in 200g/timme. Priser varierar men skrev om det tidigare i tråden
Citera
2020-04-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Detta är helt fel.

Det finns många reddittrådar som postats i veckan där folk blir bannade höger och vänster för att de bytt mycket guld(flera tusen) i en trade till kompisar. Eller för de köpt black lotus i bulk.

Blizz håller med andra ord på med olika filters för att komma åt guldsäljare. Så de bryr sig.
Om det händer så ofta, kan du inte länka till dessa "många reddittrådar som postas i veckan"

Att ge någon mycket guld är inte och kommer aldrig vara något man blir avstängd för.

återigen, håll låg profil.
Citera
2020-04-23, 22:06
Medlem
En hårdvaru-bann i sig är inget jag är rädd för. Det är om de bannar mitt nya account, kollar hårdvaran, bannar hårdvaran och ser att hårdvaran används av mitt main-acc också och därav även bannar mitt main acc.
Citera
2020-04-23, 23:44
Medlem
Kan det stämma att det oftast bannas på MAC adressen snarare än hårdvara?
Citera
2020-04-24, 01:25
Medlem
fjiskens avatar
Tradea inte över 400g i en och samma växling, utan typ 127g mot lite skit items, sen 223g mot lite skit items osv.

Har köpt guld förr och det är så de stora lirarna undviker blizzards algoritmer.
Citera
2020-04-24, 02:21
Medlem
Installera ett nytt OS vid sidan om.
Leta fram en HWID spoofer som passar dig.
Köp vilken random VPN som helst, se till att den är igång hela tiden PÅ NYA OSET BARA!!

Klart.
Starta datorn i main OS när du inte ska farma guld.
Starta farm OS när du ska farma, den kommer då ha annan HWID och startar direkt med annan IP.

Värt att notera att detta kan ge utslag på deras system (om de ens bryr sig, tvivlar..) om de kan märka av HWID spoofingen och att du kör via VPN.
Det är ju främst fuskare som kör det.

Men har du tänkt köra manuellt och sälja guld för att sedan göra ett nytt konto efter du sålt färdigt så spelar det ju ingen roll om de har ögonen på dig.
Citera
2020-04-24, 03:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Installera ett nytt OS vid sidan om.
Leta fram en HWID spoofer som passar dig.
Köp vilken random VPN som helst, se till att den är igång hela tiden PÅ NYA OSET BARA!!

Klart.
Starta datorn i main OS när du inte ska farma guld.
Starta farm OS när du ska farma, den kommer då ha annan HWID och startar direkt med annan IP.

Värt att notera att detta kan ge utslag på deras system (om de ens bryr sig, tvivlar..) om de kan märka av HWID spoofingen och att du kör via VPN.
Det är ju främst fuskare som kör det.

Men har du tänkt köra manuellt och sälja guld för att sedan göra ett nytt konto efter du sålt färdigt så spelar det ju ingen roll om de har ögonen på dig.
Det finns fusk i WoW, vadå för fusk? I övrigt så är blizzards(?) antibot-system rätt så adekvat, man behöver rätt mycket kunskap om det för att få en miner att hålla sig över ytan mer än några dagar. Gissningsvis, var så för ett tiotal år sedan i alla fall
Citera
2020-04-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det finns fusk i WoW, vadå för fusk? I övrigt så är blizzards(?) antibot-system rätt så adekvat, man behöver rätt mycket kunskap om det för att få en miner att hålla sig över ytan mer än några dagar. Gissningsvis, var så för ett tiotal år sedan i alla fall

Det är ett forum och jag väljer att hålla språket på en nivå som Åke, 59, kan följa.
Citera
2020-04-24, 08:15
Medlem
1) Skaffa en vm och ladda ner ett Linux distro Fixa typ ElementOS, Manjaro: Gaming Edition, eller liknande.
2) Spoofa din MAC adress, finns enkla guider för detta för Linux.
3) Ladda ner Lutris och sedan Battle.net för att kunna spela wow.
4) Använd VPN eller Proxy

Detta bör vara så ban proof som möjligt.
Citera
2020-04-24, 08:33
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Känns som det borde vara ganska safe, ja. Är bara moderkortet som skrämmer mig för jag vet att de kan tänkas ha tillgång till den informationen och har jobbat så mycket på mitt main-acc.

Men det stämmer nog som du säger att de har större fiskar att fånga, dock vill jag undersöka det här lite till. Har du sålt guld någon gång förut?

Staff dig en begagnad laptop och farma guld på så slipper du oroa dig för det.

Du har säkert en liggandes redan.
Citera
2020-04-24, 08:36
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Om det händer så ofta, kan du inte länka till dessa "många reddittrådar som postas i veckan"

Att ge någon mycket guld är inte och kommer aldrig vara något man blir avstängd för.

återigen, håll låg profil.

https://www.reddit.com/r/classicwow/...riend_2k_gold/
https://www.reddit.com/r/classicwow/...tly_from_bank/
https://www.reddit.com/r/classicwow/...n_removed_for/

Orkar inte söka fler men här är några. Det finns säkert 20 fler posts.
Citera
2020-04-24, 09:09
Moderator
memymos avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem