• 1
  • 2
2020-04-29, 23:19
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blitzkriegern
Haha ja det har du rätt i, det tog tid för dem att ta sig dit de är. Anledningen till att jag ställer så höga krav nu är för att det verkar som att de som inte tar tag i sina liv i min ålder, de blir bekväma och sen ångrar sig 30-40 eller tom senare när det är svårare att göra något åt det och det är något jag verkligen inte hade varit nöjd med.

Jag vill till Australien, men vill komma dit med bättre förutsättningar till att bygga ett bra liv, bättre än de jag har nu i alla fall.

Samtidigt kom jag och tänka på alla idrottsmän och liknande som har haft fantastiska liv där allt var hur bra som helst, de blev inbjudna överallt och deras liv var bara på en helt sjuk nivå. Sen så slutar de kanske spela, förlorar sina pengar och ska återgå till ett vanligt liv. Det är lite den baksmällan jag pratar om. Påstår inte att min skulle vara så illa, haha inte alls faktiskt, men vad jag undrar hur man går ifrån att älskat ha leva som man har gjort, till att sedan acceptera att man inte har det längre och har det som glada minnen istället, när man då egentligen helst hade velat leva på det sättet...

Livet är verkligen intressant för det finns så mycket man inte kunde ha räknat med som händer en...

Jag tycker namnet på din TS är bra för det handlar ju lite om en slags "baksmälla" efter att ha varit väldigt tillfreds med sin situation. Men mina slutgiltiga råd kan nu summeras med att inte ställa så höga krav på dig själv men att samtidigt arbeta för det du verkligen vill göra. Så vill du ha ett bra jobb i Australien eller något annat land så kämpa för det och kör hårt!

Hoppas allt går bra för dig!
Citera
2020-05-04, 09:43
Medlem
blitzkriegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag tycker namnet på din TS är bra för det handlar ju lite om en slags "baksmälla" efter att ha varit väldigt tillfreds med sin situation. Men mina slutgiltiga råd kan nu summeras med att inte ställa så höga krav på dig själv men att samtidigt arbeta för det du verkligen vill göra. Så vill du ha ett bra jobb i Australien eller något annat land så kämpa för det och kör hårt!

Hoppas allt går bra för dig!
Jag ställer väl någorlunda höga krav eftersom att jag känner i hela mig själv att jag vill ändra mina omständigheter. Som jag även nämnde så har jag kommit en bra bit på vägen, men när jag fick allt det som jag känner att jag har jobbat för men var tvungen att släppa det och gå tillbaka till det livet jag kom ifrån så blev det tråkigt.

Men jag känner också på något sätt att jag inte riktigt hade förtjänat det då, det kom lite för lätt och det är som de säger "easy come, easy go". Men hade gärna känt att jag levde livet fram tills dess att jag kan få allt det igen med men är inte riktigt säker på vad det innebär då den enda gången jag har känt att jag levde var där, med henne och det är inte riktigt möjligt här. Då är det enda jag kan jämföra med hur det var då och att detta ändå inte är vad jag vill så jag kan lika gärna gå in hårt för att få det så bra som möjligt sen. Ribban blev väldigt högt ställd i jämförelse haha...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in