Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamoln08
Okej, så man ger 16 år till nån som ”fått panik” och dödat en annan människa pågrund av panik då eller? Nä tror inte det.
Spelar de nån roll hur denna situation har startat? Hon hade väll ingen rätt att döda honom för det endå.
Om de nu ger en stark bild på att hon inte trivdes varför går man tillbaka då? Har du sett smsen i fupen? Där hon hotar honom, skriver han ska dö, osv. Allt han svarar är älskar dig, kan du lugna dig. Så de är väldigt tydligt vem som nog inte trivts riktigt. Och hade hon varit drogfri hade hon inte dödat honom för hon ”fått panik”
Jag tror att det sms underlaget är falskt. Jag tror inte att det var hon som skrivit meddelandena på hennes mobiltelefon.
Det är inte bevisat att hon gjort det. Därför tycker jag att en resning ska lämnas in och straffet åtminstone skall halveras.
Jag tror att Tim försökt strypa henne och hoppa/trampa ihjäl henne. Kanske för att hon berättat det fantastiska att hon är gravid.
Fängelsedomen bör göras om till ett mildare straff, pga hormoner och stressfaktor kan påverka barnet negativt. Våga inte göra abort på henne, då kan det hända att hon aldrig kan få barn mer.