Citat:
Ursprungligen postat av
sunny5
Om det nu är så förbannat synd om henne och fostret..... Vem väljer att supa då? Även om man misstänker att man är gravid så super man efter man gjort ett grav test..... Vad går du på? Du tycks inte vara verklighetsförankrad!!
Varför snäser du mot mig?
Det är givet att det är oansvarigt att dricka alkohol när man vet om att man är gravid men det är, åtminstone i mina ögon, än mer oansvarigt att misshandla och sparka sin gravida flickvän i magen.
Jag upplever inte att hon tycker synd om sig själv eller försöker utmåla sig själv som ett offer - tvärtom. Jag tycker snarare att det är märkligt att hon inte berättar i förhör att Tim har misshandlat henne psykiskt och fysiskt, eftersom det givetvis skulle kunna vara en förmildrande omständighet. Istället tiger hon som muren om detta, så till den milda grad att det till slut nästan blir patetiskt när polisen får överbevisa henne med foton av hennes skador osv.
Språkbruket som hon använder är också väldigt konstigt eftersom hon så uppenbart försvarar, förmildrar och förnekar allt som Tim har gjort mot henne men å andra sidan lägger full kraft i orden, när hon ska beskriva vad hon har gjort mot honom. Förutom de saker som jag nämnde i tidigare inlägg, beskriver hon t.ex Tims fasthållning runt hennes hals som att han "höll om" henne. Inte med ett enda ord nämner hon att hon var rädd under natten, vilket hon givetvis måste ha varit under hans angrepp.
Varför? Vad sysslade hennes försvarsadvokat med?
23 år gammal, gravid, ett uppenbart offer för en kvinnomisshandlare som hon tvingades försvara sig själv och sitt foster emot. Är det verkligen rätt att hon ska sitta i fängelse i 16 år och dessutom betala skadestånd på 350 000 kr till sin plågares familj? Nej, jag tycker inte det. Jag tycker att det luktar skunk det här.