2020-08-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Va du på plats när det hände?
Rykte som gick va nämligen att det vad en annan person där också.Men nu va det ett rykte vilket man inte kan ta så speciellt hårt på..
Eller vad säger du som va där?

Eftersom kvinnor alltid är oskyldiga offer i hennes värld måste hon fabricera en historia som helt saknar grund för att det ska passa hennes narrativ. Feminismen i sitt esse.
Citera
2020-08-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Eftersom kvinnor alltid är oskyldiga offer i hennes värld måste hon fabricera en historia som helt saknar grund för att det ska passa hennes narrativ. Feminismen i sitt esse.
Du har inte ens läst inlägget lol, håll käften.
Citera
2020-08-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Du har inte ens läst inlägget lol, håll käften.

Det är tydligt att någon fixerar sig vid kön. Det är inte jag.
BTW: Tim hade både alkohol och kokain i kroppen. Hur var det med henne, har du koll på det? Bara alkohol?
Citera
2020-08-16, 18:40
Avslutad
Har hon överklagat ??
Eller kan hon inte överklaga pga att hon tidigare sagt att hon står för det hon gjort.
Citera
2020-08-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Instämmer.
Jag reagerar på att hon använder sig av väldigt märkliga uttryck och ordval under förhöret, då hon ska beskriva Tims upprepade psykiska och fysiska våld mot henne. Det är mer regel än undantag att misshandlade kvinnor förminskar, förnekar och förringar våldet som deras manliga partners utsätter dem för och i det här fallet är det väldigt uppenbart. Förhöret med henne och det sätt på vilket hon förnekar och förminskar hans våld, tenderar till och med att nästan bli lite skrattretande. Varför gör hon det?

Antingen måste hon lida av någon form av gravt stockholmssyndrom, vilket i sig kanske inte är konstigt eftersom hon är gravid med Tims barn, står anklagad för mord på honom (skuld, skam) och som de flesta andra kvinnliga offer för mäns våld, normaliserar hans våld och försvarar relationen. Eller också handlar det om att hon har svårigheter att uttrycka sig på svenska språket. Hon beskriver saker på ett sätt som inte är normalt att uttrycka sig och då ställer man sig frågan om det handlar om språkförbistring eller om det är något som helt enkelt inte stämmer i fup:en. Det är även märkligt att hon väljer att inte läsa igenom och godkänna förhöret utan hänvisar till att det finns videoinspelat.

Oavsett vilket, fastställer man att hon inte har haft uppsåt att döda Tim. Man har heller inte kunnat påvisa något som motsäger hennes berättelse av händelseförloppet under mordnatten. Skulle man beskriva händelseförloppet på ren svenska, hade hennes version av vad som hände under natten tolkats på ett helt annat sätt.

Under mordnatten blev Tim återigen aggressiv och hotfull mot henne. Han tog ifrån henne hennes mobil (hon säger att hon "gav" den till honom?). Han slet ut nycklarna från ytterdörren för att markera att hon var inlåst (fast) med honom. Han gick till fysiskt angrepp mot henne, slängde ned henne på golvet i hallen och sparkade henne i sidan av magen (hon säger att han "trampade på" henne?). Vidare säger hon att han därefter "gick på" henne, vilket man nog får tolka som att han helt enkelt ställde sig på hennes liggande kropp och hoppade, alternativt trampade på henne med sin kroppstyngd. Hon säger att hon försökte försvara sig mot hans angrepp genom att "sparka" mot honom (notera att hon här använder ordet "sparka"). Hon säger att hon "gick" mot köket när hon kom loss och att Tim "gick" efter henne. Väldigt märkligt ordval. Sannolikt rusade/sprang hon mot köket i ett försök att komma undan hans våld och Tim sprang efter henne.

Hon kan inte meddela sig till någon utomstående eftersom han har beslagtagit hennes mobil. Han har låst in henne i lägenheten och gömt nycklarna. Han går till fysiskt angrepp mot henne (och mot fostret i hennes mage).

I det här läget skulle vilken människa som helst vara skräckslagen och frukta för sitt eget liv och i det här fallet, även för fostrets liv.

Fick för mig att hon tog graviditetstestet i häktet. Men kanske fått det bakom foten på en höger.
Citera
2020-08-16, 23:58
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Instämmer.
Jag reagerar på att hon använder sig av väldigt märkliga uttryck och ordval under förhöret, då hon ska beskriva Tims upprepade psykiska och fysiska våld mot henne. Det är mer regel än undantag att misshandlade kvinnor förminskar, förnekar och förringar våldet som deras manliga partners utsätter dem för och i det här fallet är det väldigt uppenbart. Förhöret med henne och det sätt på vilket hon förnekar och förminskar hans våld, tenderar till och med att nästan bli lite skrattretande. Varför gör hon det?

Antingen måste hon lida av någon form av gravt stockholmssyndrom, vilket i sig kanske inte är konstigt eftersom hon är gravid med Tims barn, står anklagad för mord på honom (skuld, skam) och som de flesta andra kvinnliga offer för mäns våld, normaliserar hans våld och försvarar relationen. Eller också handlar det om att hon har svårigheter att uttrycka sig på svenska språket. Hon beskriver saker på ett sätt som inte är normalt att uttrycka sig och då ställer man sig frågan om det handlar om språkförbistring eller om det är något som helt enkelt inte stämmer i fup:en. Det är även märkligt att hon väljer att inte läsa igenom och godkänna förhöret utan hänvisar till att det finns videoinspelat.

Oavsett vilket, fastställer man att hon inte har haft uppsåt att döda Tim. Man har heller inte kunnat påvisa något som motsäger hennes berättelse av händelseförloppet under mordnatten. Skulle man beskriva händelseförloppet på ren svenska, hade hennes version av vad som hände under natten tolkats på ett helt annat sätt.

Under mordnatten blev Tim återigen aggressiv och hotfull mot henne. Han tog ifrån henne hennes mobil (hon säger att hon "gav" den till honom?). Han slet ut nycklarna från ytterdörren för att markera att hon var inlåst (fast) med honom. Han gick till fysiskt angrepp mot henne, slängde ned henne på golvet i hallen och sparkade henne i sidan av magen (hon säger att han "trampade på" henne?). Vidare säger hon att han därefter "gick på" henne, vilket man nog får tolka som att han helt enkelt ställde sig på hennes liggande kropp och hoppade, alternativt trampade på henne med sin kroppstyngd. Hon säger att hon försökte försvara sig mot hans angrepp genom att "sparka" mot honom (notera att hon här använder ordet "sparka"). Hon säger att hon "gick" mot köket när hon kom loss och att Tim "gick" efter henne. Väldigt märkligt ordval. Sannolikt rusade/sprang hon mot köket i ett försök att komma undan hans våld och Tim sprang efter henne.

Hon kan inte meddela sig till någon utomstående eftersom han har beslagtagit hennes mobil. Han har låst in henne i lägenheten och gömt nycklarna. Han går till fysiskt angrepp mot henne (och mot fostret i hennes mage).

I det här läget skulle vilken människa som helst vara skräckslagen och frukta för sitt eget liv och i det här fallet, även för fostrets liv.

Om det nu är så förbannat synd om henne och fostret..... Vem väljer att supa då? Även om man misstänker att man är gravid så super man efter man gjort ett grav test..... Vad går du på? Du tycks inte vara verklighetsförankrad!!
Citera
2020-08-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunaknudan
Fick för mig att hon tog graviditetstestet i häktet. Men kanske fått det bakom foten på en höger.

Nej, som jag minns det från fupen så frågar FL henne om Tim visste om att hon var gravid och hon svarade ja. Och det kan ha ju inte ha vetat när hon satt i häktet eftersom han var död då.
Citera
2020-08-17, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunaknudan
Brukar de dela ut sådana där?
Citera
2020-08-17, 03:51
Medlem
Citat:
Tja, att hon är ett misshandelsoffer kan ingen argumentera emot, trots att hon gör det själv, iaf enligt Fup:en om den är korrekt. Tim, som missbrukar droger och alkohol, har utsatt henne för ren terror och plågat henne under hela relationen. Hon är ett klassiskt, kvinnligt misshandelsoffer på alla sätt och vis. Hon har skador som bevisar det. Hon har vittnen som har sett dem. Hon har bevis på att han har tvingat henne att installera en mobilapp så att han kan följa varje steg hon tar på en karta osv. Det är solklart att hon har försvarat sig själv mot hans angrepp under mordkvällen och det går att läsa mellan raderna, trots att förhören med henne är nedskrivna på ett väldigt märkligt sätt. Det är svårt att föreställa sig att en person skulle uttrycka sig på det sätt som hon påstås ha gjort. Det är även solklart att hon måste ha haft landets sämsta försvarsadvokat vid sin sida, Göran, Gunnar eller vad han nu heter.

Du har väldigt fel om du tror att polisen och domstolarna alltid står på kvinnors sida, det händer rätt sällan faktiskt. Det är allmänt känt att det inom hela rättsväsendet (advokater, polisen, domstolarna) råder en mycket unken kvinnosyn och att kunskapen om mäns våld och sexualbrott mot kvinnor och barn, är skrattretande undermålig.

Det här fallet skulle jag tro, handlar antingen om enskilda inblandade personer inom rättsväsendet som än en gång vill markera mot kvinnor som har mage att försvara sig med våld, mot sina kvinnomisshandlare. Eller också är det ett utslag av hela den korruption som pågår inom svenskt rättsväsende, där man driver en gemensam förövarvänlig agenda och inte drar sig för att ta till de mest odemokratiska metoder. Vi ser samma sak inom socialen.

Sluta dumma dig jag fattar finns killar som slår tjejer som fan!

Men jag känner denna varelsen själv o vet att Tim hamnade med fel brud o som jag ser så va han en toffel som inte kunde släppa f+++n
Jag e ingen dålig människa men jag skulle döda henne utan att tveka om jag skulle inte få fängelse, för hon Bara skadar samhället lika mycket som en rinkeby gangster o hon e kvinna!
Kvinnor som henne förkännar Bara stryk punkt slut!
Citera
2020-08-17, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Om det nu är så förbannat synd om henne och fostret..... Vem väljer att supa då? Även om man misstänker att man är gravid så super man efter man gjort ett grav test..... Vad går du på? Du tycks inte vara verklighetsförankrad!!

Varför snäser du mot mig?
Det är givet att det är oansvarigt att dricka alkohol när man vet om att man är gravid men det är, åtminstone i mina ögon, än mer oansvarigt att misshandla och sparka sin gravida flickvän i magen.

Jag upplever inte att hon tycker synd om sig själv eller försöker utmåla sig själv som ett offer - tvärtom. Jag tycker snarare att det är märkligt att hon inte berättar i förhör att Tim har misshandlat henne psykiskt och fysiskt, eftersom det givetvis skulle kunna vara en förmildrande omständighet. Istället tiger hon som muren om detta, så till den milda grad att det till slut nästan blir patetiskt när polisen får överbevisa henne med foton av hennes skador osv.

Språkbruket som hon använder är också väldigt konstigt eftersom hon så uppenbart försvarar, förmildrar och förnekar allt som Tim har gjort mot henne men å andra sidan lägger full kraft i orden, när hon ska beskriva vad hon har gjort mot honom. Förutom de saker som jag nämnde i tidigare inlägg, beskriver hon t.ex Tims fasthållning runt hennes hals som att han "höll om" henne. Inte med ett enda ord nämner hon att hon var rädd under natten, vilket hon givetvis måste ha varit under hans angrepp.

Varför? Vad sysslade hennes försvarsadvokat med?

23 år gammal, gravid, ett uppenbart offer för en kvinnomisshandlare som hon tvingades försvara sig själv och sitt foster emot. Är det verkligen rätt att hon ska sitta i fängelse i 16 år och dessutom betala skadestånd på 350 000 kr till sin plågares familj? Nej, jag tycker inte det. Jag tycker att det luktar skunk det här.
Citera
2020-08-17, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Sluta dumma dig jag fattar finns killar som slår tjejer som fan!

Men jag känner denna varelsen själv o vet att Tim hamnade med fel brud o som jag ser så va han en toffel som inte kunde släppa f+++n
Jag e ingen dålig människa men jag skulle döda henne utan att tveka om jag skulle inte få fängelse, för hon Bara skadar samhället lika mycket som en rinkeby gangster o hon e kvinna!
Kvinnor som henne förkännar Bara stryk punkt slut!

Skadar samhället? Hur menar du då? Hon jobbade ju som hotellreceptionist och verkade inte ha några större problem förrän Tim kom in i bilden?

Tim däremot, var drog- och alkoholmissbrukare, arbetslös, flera domar på sig (kriminell alltså), verkar inte ha haft någon egen lägenhet heller? Jag känner ingen av dem personligen men det är inte svårt att utläsa, bl.a av sms-konversationerna dem emellan, att Tim var manipulativ, vilket missbrukare oftast är. Jag undrar om det kan vara så att han kanske har lyckats manipulerat dig också?
Citera
2020-08-17, 05:29
Avslutad
Citat:
Skadar samhället? Hur menar du då? Hon jobbade ju som hotellreceptionist och verkade inte ha några större problem förrän Tim kom in i bilden?

Tim däremot, var drog- och alkoholmissbrukare, arbetslös, flera domar på sig (kriminell alltså), verkar inte ha haft någon egen lägenhet heller? Jag känner ingen av dem personligen men det är inte svårt att utläsa, bl.a av sms-konversationerna dem emellan, att Tim var manipulativ, vilket missbrukare oftast är. Jag undrar om det kan vara så att han kanske har lyckats manipulerat dig också?

Jag instämmer helt i det du säger.
Jag vill också för er alla påpeka att jag varit avstängd en vecka pga dubbla användarnamn (inte för att förvirra i tråden, anledningen att jag har 2 användarnamn är från något utanför denna tråden) , fortsättningsvis ska jag skriva med Massonite... Ni undrar .. ja Fiddleback är mitt andra användarnamn.

Ont. när man läser fupen om SOS samtalet när hon blir påtalad att titta efter var Tim blöder ifrån så svarar hon att hon inte vet.. Flera ggr så vet hon inte var hugget så olyckligt hamnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in