2020-04-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En psykos kommer enbart göra att hon slipper fängelse och får sitta av tiden på en rättspsykiatrisk klinik. Med utskrivningsprövning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Precis. . Då får hon vård. Och blir behandlad som en människa ska behandlas.
Hon kan dessutom bli utskriven inom loppet av några månader.

Citat:
Har aldrig hört talas om att en morddömd som dömts till RPV blivit utskriven efter några månader. Men visst - tror du det så.

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har von blivit "mord dömd" tror du?

Citat:
Visst det är skillnad på RPV med särskild utskrivningsprövning , förmodar att du talar om detta.
Som du ser i första av mig citerade inlägget så var det just det jag talade om. Jag var kanske lite luddig. Men som sagt - hon är ju de facto inte dömd. Utredningen har knappt börjat. Vi får väl se hur det slutar. Lär ta sin lilla tid.
Citera
2020-04-25, 16:28
Medlem
Citat:
Jag har personligt agg mot droger (jag hjälper narkotikapolisen). "typ en såndär infiltratör".

Om du nu har sådant agg mot droger så borde du ju säga att det var synd att hon inte tog sitt eget liv?
Ingen blir lurad att ta droger, om de inte drogas med en spetsad drink eller liknande.
23 år och får stå för sina egna val om hon valt att bruka droger.
Citera
2020-04-25, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Om du nu har sådant agg mot droger så borde du ju säga att det var synd att hon inte tog sitt eget liv?
Ingen blir lurad att ta droger, om de inte drogas med en spetsad drink eller liknande.
23 år och får stå för sina egna val om hon valt att bruka droger.
Har du hört talas om grupptryck , övertalning eller uttrycket .. en gång är inte farligt.
Precis så blir oftast både unga kvinnor och unga pojkar lurade in i drogvärlden.
Citera
2020-04-25, 16:39
Medlem
Citat:
En psykos kommer enbart göra att hon slipper fängelse och får sitta av tiden på en rättspsykiatrisk klinik. Med utskrivningsprövning.
Det är möjligt. Speciellt eftersom det här är hennes första brott.
Citera
2020-04-25, 16:41
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Har du hört talas om grupptryck , övertalning eller uttrycket .. en gång är inte farligt.
Precis så blir oftast både unga kvinnor och unga pojkar lurade in i drogvärlden.

Trams! Alla vet sedan barnsben att droger är skit, så kom inte med det.
Citera
2020-04-25, 16:47
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Trams! Alla vet sedan barnsben att droger är skit, så kom inte med det.
Läs en gång till .
Citera
2020-04-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Häktade brukar få ringa en närstående , tänk på det.
Man får inte ringa ens anhöriga om man sitter på restriktioner.Den enda man får prata med är advokaten
Citera
2020-04-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesina
Man får inte ringa ens anhöriga om man sitter på restriktioner.Den enda man får prata med är advokaten
Jo då. Det får man. Men åklagaren beslutar om det från gång till gånh.
Citera
2020-04-25, 17:05
Medlem
Citat:
Jo då. Det får man. Men åklagaren beslutar om det från gång till gånh.
Om hon nu har ringt så sitter det polis med under samtal för hon får inte prata om brottet, där av får hon restriktioner. Så nej hon har inte ringt och sagt att hon är skadad.
Domstolen kan ge åklagaren tillstånd att fatta beslut om den som häktats ska ha restriktioner. Det betyder att den häktades kontakter med omvärlden begränsas. Om åklagaren misstänker att bevis kan förstöras eller att utredningen av brottet hindras om klienten har kontakt med omvärlden kan restriktioner vara nödvändiga
Citera
2020-04-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesina
Om hon nu har ringt så sitter det polis med under samtal för hon får inte prata om brottet, där av får hon restriktioner. Så nej hon har inte ringt och sagt att hon är skadad.
Domstolen kan ge åklagaren tillstånd att fatta beslut om den som häktats ska ha restriktioner. Det betyder att den häktades kontakter med omvärlden begränsas. Om åklagaren misstänker att bevis kan förstöras eller att utredningen av brottet hindras om klienten har kontakt med omvärlden kan restriktioner vara nödvändiga

Med all respekt, du kan inte lära mig något om restriktioner. Ja, någon sitter med under samtalet. Ja, hon får ringa om åklagaren beviljar den ansökan. Och varje gång hon vill ringa får hon ansöka om det. Till skillnad från någon som sitter utan restriktioner. Det står åklagaren fritt att neka eller bevilja. Hon får även ta emot övervakade besök om åkl beviljar detta. Besöken kan avbrytas omg om det skulle krävas.
Citera
2020-04-25, 17:49
Medlem
Citat:

Och hon är/blir 23 år gammal, då tar man sina egna beslut.
Vill man testa något så gör man det. Vi snackar inte 15 åringar. Sen för att lägga till så är hon dansk, så jag chansar på att hon testat redan innan Sverige flytt.
Citera
2020-04-25, 18:07
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Dina ide'er har jag inte ens i tankarna , men hon kanske blir en enastående infiltratör åt polisen.
Blivit "ilurad droger" eller?
Ta dig i kragen eller lämna tråden!
Det kanske var tjejen som var svartsjuk? Han orkade inte med skiten längre och ville göra slut. Hon tyckte om inte hon fick honom så skulle ingen heller ha honom.. Nåja svar kommer så småningom. (utan infiltratörer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in