2020-04-22, 15:43
Medlem
Fråga gällande HCG och 12v Testo E 320 mg e5d kur..

Min fråga är när bör man ta HCG finns så mycket olika sätt som har läst allt från:

Ta HCG som en brygga för PCT alltså börja med HCG efter sista stick i 2 veckor tills PCT.
Ta HCG under vecka 6 i 2 veckor sen pause 2 veckor därefter HCG dem två sista veckorna av kuren.
TA HCG så fort bollarna börjar krympa sedan kör hela kuren 2 stick i veckan
Senast redigerad av Reekon 2020-04-22 kl. 16:16.
Citera
2020-04-28, 15:02
Medlem
Undrar över detta jag med. Det är verkligen blandade bud gällande hCG. Ytterligare ett bud är:

-250iu E4D med start 2 veckor efter första AAS-dosen till och med 2 veckor innan AAS lämnat kroppen, vilket i praktiken med Testo E innebär att du tar hCG sista gången nära inpå sista Testo E-dosen.

Detta bud är från någon endokrinolog vid namn Eric Potraz, som alltså rekommenderar användandet av hCG under 10 av 12 veckors kurande.
Citera
2020-04-28, 16:17
Medlem
fnyrrs avatar
Skulle säga att det finns inget svart och vitt här. Jag har testat att gå lite hårdare med hcg sista veckorna innan pct, det hjälpte absolut min återhämtning markant. Personligen får jag rätt otrevlig känsla från pung till ländryggen både när kulorna stänger ner helt, och när uppstarten kommer igång, det liksom strålar och drar. Lite likt dboltryck, från min erfarenhet vi är ju alla olika.

Hittade en i mitt tyckte bra studie om lågdos hcg under kur för att aldrig stänga ner helt, så denna metod kör jag nu. Funkat bra, men fick köra en letro sväng då ena bröstet överraskade mig totalt med lättare gyno. Så var vaksam på det om ni kör hcg.

Kan leta på studien senare om jag hinner.

Men summa kardemumma så finns det väl 2 läger i detta, ligg på 2v on 2v off i olika variationer, eller blast i slutet. Valet är erat
Citera
2020-04-28, 20:09
Medlem
Citat:
Hittade en i mitt tyckte bra studie om lågdos hcg under kur för att aldrig stänga ner helt, så denna metod kör jag nu. Funkat bra, men fick köra en letro sväng då ena bröstet överraskade mig totalt med lättare gyno. Så var vaksam på det om ni kör hcg.

Mer exakt hur är din metod? Dosering och frekvens, start och slut? Vore uppskattat om fiskade fram studien också!
Citera
2020-04-28, 21:14
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av southmountain25
Mer exakt hur är din metod? Dosering och frekvens, start och slut? Vore uppskattat om fiskade fram studien också!

Glömde ju poängen i förra inlägget, haha. Jag kör hcg 2 ggr veckan för att hela tiden ha lite produktion och slippa det där förbaskade trycket i ryggen/kulorna som jag annars får. Annars hade jag mycket väl kunnat köra blast metoden, den funkade bra för återhämtning också.

Kör inga galna doser här, max 500mg test ew och en oral ibland. Har då tagit antigen 1000 units hcg en gång i veckan med start v3, eller 500x2. Lägre än 500 upplevde jag inte gav tillräckligt, om det beror på underdoserat hcg eller så låter jag vara osagt.
Citera
2020-04-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Glömde ju poängen i förra inlägget, haha. Jag kör hcg 2 ggr veckan för att hela tiden ha lite produktion och slippa det där förbaskade trycket i ryggen/kulorna som jag annars får. Annars hade jag mycket väl kunnat köra blast metoden, den funkade bra för återhämtning också.

Kör inga galna doser här, max 500mg test ew och en oral ibland. Har då tagit antigen 1000 units hcg en gång i veckan med start v3, eller 500x2. Lägre än 500 upplevde jag inte gav tillräckligt, om det beror på underdoserat hcg eller så låter jag vara osagt.

Kör du utan pause då? 2 ggr i veckan under hela kuren?
Citera
2020-04-28, 21:25
Bannlyst
Jag brukar köra 1000 ug 2 stick i veckan efter första veckan av kuren.
Körde 500 ug i veckan förra kuren och kände när jag gick av att det var för lågt, 1000 ug i veckan genom hela kuren brukar va perfekt för mig, ökar även till 2000 ug sista 2 veckorna.
Citera
2020-04-28, 21:40
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reekon
Kör du utan pause då? 2 ggr i veckan under hela kuren?

Jag kör utan paus, vilket inte har varit rekomenderat av de flesta, iaf på svenska brädor. Men sett folk som kört non stop och så blev även för mig. Läs stora hcg tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in