2020-04-22, 01:56
Avstängd
Tycks aldrig riktigt tro på mig själv. Inte när det skiftar från självsäker till helt osäker.
Försöker att bara tänka positivt och det går men alltid tar något annat över och jag går djupt in i mig själv på något sätt. Slutar med mina projekt, det ena efter det andra för att det är, det är meningslöst.
Den känslan är påtaglig, tappar mig helt och det blir bara blankt i mig.

Kan sitta och må as bra på balkongen med någon dricka eller annat och påväg mot annat känna hur jag tappar hela min identitet typ, vet inte hur jag ska förklara.

Så har det alltid varit, pallar inte. Förstört så jävla många chanser på grund av min egna domare.
Citera
2020-04-22, 07:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Tycks aldrig riktigt tro på mig själv. Inte när det skiftar från självsäker till helt osäker.
Försöker att bara tänka positivt och det går men alltid tar något annat över och jag går djupt in i mig själv på något sätt. Slutar med mina projekt, det ena efter det andra för att det är, det är meningslöst.

Kan sitta och må as bra på balkongen med någon dricka eller annat och påväg mot annat känna hur jag tappar hela min identitet typ, vet inte hur jag ska förklara.

Så har det alltid varit, pallar inte. Förstört så jävla många chanser på grund av min egna domare.

Möjligen lägger du ribban för högt. Ta reda på din nivå och få erfarenheter utifrån den. Då har du en plattform och en början. Sätt inte igång projekt eller drömmer om något som du inte är säker på att klara av eller som är långt större än du tidigare har gjort. Lite som att säkra att man har soppa i bilen så att den inte stannar halvvägs.
Citera
2020-04-27, 11:16
Medlem
JordTraditionArvs avatar
Finns en bok av Olle Wadenström som handlar om detta. Den heter "att sluta älta och grubbla" rekommenderas.
Citera
2020-04-29, 09:09
Medlem
RedZoneBerserks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag

Jag skulle vilja föreslå en kontakt med psykvården, och någon sorts terapi.

Jag skulle behöva slippa människor för alltid i sådant fall.
Eremit 4-life.
Citera
2020-04-29, 22:31
Medlem
Inse att de negativa tankarna alltid är där och kommer alltid att vara där. Du kan inte bli av det med.
Det du kan göra är att ignorera det med din uppmärksamhet. Du behöver bara uppmärksamma när du uppmärksammar de negativa tankarna och snabbt tänka annat. T.ex. precis när du börjar tänka negativt och innan det börjar påverka ditt mående så bör du skifta din uppmärksamhet från det och dirigera om det mot antingen det neutrala det som inte får dig att känna nånting eller det positiva, det som får dig att må bra.

Lättare sagt än gjort för nybörjare men så är det ju i allting kunskaps relaterat och det är ingen skillnad här. Så börja med meditation och wim hoffs andning övningar. Det är en bra basgrund att bygga på. Resten får du inse själv för bara du kan göra det. Informationen finns redan ute på internet. Jag kan dela med mig det jag vet men det är sent och jag är full och känner mig som Cartman när han försöker delta i special olympics då han sätter på sig cykelhjälm och en stövel. Jag orkar helt enkelt inte -.-

Du är din egna lärare så lär dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in