2008-05-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aschaes
Nej, jag har rätt. Man måste testa sig om man utsatts för smittorisk.
Vad räknas som smittorisk då? Alla som någonsin haft sex har väl inte skyldighet att testa sig för HIV?
Citera
2008-05-29, 12:52
Medlem
Benzo_Manns avatar
skulle smittotillfället varit för 1,5 år sedan så är det högst osanolikt att du skulle få en primärinfektion nu, en sådan får man 1-3 v efter smittotillfället, sedan har man inte mycket symtom..

http://www.bms.se/hiv/

Mycket bra sida

och, klart du ska testa dig. Bara gå till vårdcentralen och det är gratis.
Att ha HIV idag är inte samma sak som på 80talet. Idag har dom inga åsikter att en HIV-p kvinna skulle skaffa barn tex.
Bromsmediciner mm har utvecklats på 25 år.

HIV testade mig för att jag ville vara säker, Har man panikångest med hypokondri så får man för sig allt möjligt ibland. och jag var neg. såklart.
Senast redigerad av Benzo_Mann 2008-05-29 kl. 12:56.
Citera
2008-05-29, 13:00
Medlem
ericmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedQueen
..., bara för några månader sedan hade ju något internetpeddo smittat ned en handfull unga tjejer.

Man hör om rätt många sådana exempel i media där HIV-galningen smittat ner x antal flickor på en relativt kort tid. Det jag inte riktigt förstår är att om risken för kvinnor att bli smittade av en HIV-positiv man är 0.1%, alltså 1 på 1000, borde inte han i teorin få ligga med fruktansvärt många damer under denna period då? Har hört att det beror lite på mängden HIV i blodet också, vilket kanske gör att sannolikheten att bli smittad höjs lite. Killen måste i alla fall vara en riktig Don Juan.
Citera
2008-06-28, 11:31
Medlem
Voffelstjernas avatar
Få hiv utan sex?

Hej.
Jag tänkte ha en disskusion om hur lätt det är att få hiv utan sex?
Det är genom blod och könsorgan som man kan bli smittad?

Jag hamnade i handgemäng med en svart man, nu har jag närkt att jag är riven på handen. Inga feta rivsår utan typ om man råkar dra in hande i ett buskage med hårda grenar. jag hällde sprit på dagen efter först, då sved det lite (alltså vad huden skadad)
Antagligen gjordes det med nagel.
Kommer jag få hiv nu?

Ps. Det kanske låter oseriöst, men jag är faktiskt lite orolig.
Citera
2008-06-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffelstjerna
Hej.

Jag hamnade i handgemäng med en svart man, nu har jag närkt att jag är riven på handen. Inga feta rivsår utan typ om man råkar dra in hande i ett buskage med hårda grenar. jag hällde sprit på dagen efter först, då sved det lite (alltså vad huden skadad)
Kommer jag få hiv nu?

Ehm... Så du utgår ifrån att den där mannen har HIV, bara för att han är svart?

Troll på hög nivå.
Citera
2008-06-28, 13:54
Medlem
svettiglanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voffelstjerna
Hej.

Kommer jag få hiv nu?

Skulle vilja poängtera att alla svarta inte har HIV/AIDS
Citera
2008-06-28, 14:31
Medlem
Eliza CTs avatar
HIV smittar om du kommer i kontakt med annan kroppsvätska och själv har sår. Var ni båda såriga så bör du kolla upp för att sedan kunna få tankarna bakom dej att du INTE är smittad.
Risken är MYCKET liten.
Mvh
Citera
2008-06-28, 14:36
Medlem
Robbadobbs avatar
Jag ska inte påpeka dina fördommar men men.
Det finns en anledning till att man blöder (förutom det uppenbara faktum att man skadat sej) och det är att blodet ska rinna ut ur kroppen och därför ta med sej allt skit ut som eventuellt kommit in. Och i en fistfight blir det bara lite blodiga knogar och kanske ett spräckt ögonbryn. Även om du slår hans redan blodiga ögonbryn med din redan blodiga knytnäve så är infektion inte ett faktum, snarare ett extremt undantag. Det är värre om du tex blir huggen av samma kniv som en hivsmittad man blivit huggen med strax innan för att såret blir så pass djupt att det inte kan blöda sej själv rent.
Jag skulle inte ödsla detta en tanke om jag var i din situation. Det tar ändå några månader för att kunna se om du är smittad så ta det lungt bara.
Jag har smaskat sönder hepatit c smittade pundare många gånger utan att bli smittad och jag har då fått öppna sår på knogar och armbågar och chansen att vårt blod har blandats har varit stor. Och hepatit är mycket smittsammare än HIV.
Jag har alltså testat mej för både HIV och hepatit.
Lycka till och sov gott
Citera
2008-06-28, 15:33
Medlem
Förutom trollningen så är det här en relativt värdefull tråd.
Svenskar har börjat bli oförsiktiga, använder inte kondom.
Det är dåligt med information, Sex IQ är lågt.

Det är inte så lätt att få AIDS/HIV som många tror.
Eller nja, "lätt" är väl relativt.
Men det är ju till och med liten chans att få HIV av vaginalt samlag, som kille.
Så det är ganska obefintligt att få HIV av ett skrapsår,
om inte människan hällde sitt blod/sperma över dig samtidigt...

Själv kommer jag säkert dö av cancer eller en bilolycka,
så jag bryr mig inte så mycket egentligen
Citera
2008-06-28, 19:36
Medlem
nej

risken är minimal
Citera
2008-06-30, 21:30
Medlem
Digums avatar
Anmäl dig som blodgivare så testar de dig på diverse olika trevliga sjukdomar, däribland HIV... Fast då gäller ju också att du inte varit i något skumt land senaste månaderna, haft sex med prostituerad/homosexuell umgänge... Men som sagt var, HIV kan ligga passivt ett tag innan det märks och då brukar det märkas genom förkylning och liknande då immunförsvaret är nere. (Hoppas jag har lite rätt här i alla fall). Och jag hoppas verkligen att denna mänsklighet kommer på någon lösning till skiten...
Citera
2008-07-13, 06:02
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Har du testat dig ännu då, Fellatio?

Nej, jag tankte att jag skulle ta och vanta en stund, det ska val ta 6 manader innan det syns. Kanske ar dags nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in