2007-10-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Varför tror du att jag är knarkare?

Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Ett klassiskt "Du är din avatar"-fel.

Ett klassiskt "dålig bakgrundsresearch"-fel, ditt nöt. Gör om, gör rätt. Man behöver inte gå mer än ett par tre sidor på inläggshistory på I_O_U för att inse att det är missbrukare. I.v. or not.
Citera
2007-10-29, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Varför tror du att jag är knarkare?

Alla livsnjutare knakar, säger du att du avskyr livet eller?!?!
Citera
2007-10-29, 21:55
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Ett klassiskt "dålig bakgrundsresearch"-fel, ditt nöt. Gör om, gör rätt. Man behöver inte gå mer än ett par tre sidor på inläggshistory på I_O_U för att inse att det är missbrukare. I.v. or not.

Oops. Skulle tydligen satt ett frågetecken istället för en punkt... Härligt förstainlägg btw.
Citera
2007-10-30, 21:51
Medlem
SanTiagos avatar
HIV-test

Så då har jag äntligen börjat leva igen. Efter att ha varit väldigt sjuk till och från (influensa i två omgångar) i lite mer än en månad.
Jag började med att gå till vårdcentralen och undersöka min otroligt svullna hals, provet visade ingenting och det enda som konstaterades var att jag hade en kraftig infektion i eller kring lymfkörtlarna.
Då var de dags igen tänkte jag och påbörjade min andra omgång med penicillin.
Ett par dagar sedan så kom HIV i mina tankar, speciellt då jag levt ett ganska promiskuöst liv i somras. Så iväg jag for och lämnade blodprov hos doktorn.
Det skall även skrivas att innan jag tog testet så checkade jag av vilka symtom som påvisas vid HIV. Eftersom jag var väldigt sjuk så stämde nästan "samtliga" symptom in!
Det tog sedan 6 otroligt långa dagar innan jag fick svar, vilket såklart påvisade att jag inte hade HIV!
Detta fick mig att tänka på att jag har hört om att dom i Frankrike kan lämna HIV-test och få svar samma dag. I USA ska dom tydligen kunna få svar efter en timma.

Varför har inte vi de typerna av tester här? Varför ligger vi efter i det här avseendet (om vi nu gör det)?
Det är ju helt barockt att man skall gå i nästan en vecka och inbilla sig mer och mer för var dag som går, att man är sjuk och väntar på sin dödsdom.
Citera
2007-10-30, 21:54
Medlem
Flärps avatar
Av vad jag förstår så måste man gå in och mäta antalet blodkroppar och bakterier i blodet för att kunna få svar snabbt om man har HIV eller inte, och detta ska tydligen kosta väldigt mycket pengar. Kanske det är anledningen?

Min källa är dock högst osäker då jag såg detta på Cityakuten.

Skönt att du inte var smittad, förresten Måste ha varit ett par skapligt jobbiga 6 månader.
Citera
2007-10-30, 21:58
Medlem
Nirps avatar
Fick du svaret på 6 dagar? Jag som trodde att det tog närmare 3 månader att få svar här i Sverige.
Citera
2007-10-30, 22:15
Medlem
SanTiagos avatar
Tack, men 6 långa dagar skrev jag ju. Mot slutet av tiden så var jag helt övertygad om att jag var smittad.
Det tar mellan 3-5 dagar att få svar idag. Om man är smittad så ringer dom tydligen och kallar ner en till doktorn efter 3 dagar.
Jag antar då att dom ser ganska snabbt om man är sjuk eller ej, men att dom behöver extra tid för att analysera ifall man har spår i blodet.
Ska också tillägga att jag började ringa doktorn efter 5 dagar och tjata men fick aldrig tag i doktorn utan endast sekreteraren.
Tillslut på dag 6 fick jag tag i doktorn som då sa att allt var ok.
Citera
2007-10-30, 22:15
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Jag har jobbat på lab på vårdcentral; om man skickade iväg HIV-test tidigt på förmiddagen brukade svaren komma samma dag. Det var inga specialprover utan det vanliga där man undersöker antikropppar.

Men det är klart om man ska få svaret via brev så tar det ett tag - läkaren måste diktera brevet, sekretaren skriva ut det, läkaren signera och så postgången.
Citera
2007-10-30, 22:18
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Jg har jobbat på lab på vårdcentral; om man skickade iväg HIV-test tidigt på förmiddagen brukade svaren komma samma dag. Det var inga specialprover utan det vanliga där man undersöker antikropppar.

Men det är klart om man ska på svaret via brev så tar det ett tag - läkaren måste diktera brevet, sekretaren skriva ut det, läkaren signera och så postgången.

På stället som jag gick gick till (ett läkarhus) så skickade dom iväg proverna innan klockan 11 varje morgon.
Citera
2007-10-30, 22:26
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Om provet skulle påvisa antikroppar mot HIV så måste det verifieras med en annan metod och då tar det längre tid innan man har definitivt svar.
Citera
2007-10-30, 22:29
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Om provet skulle påvisa antikroppar mot HIV så måste det verifieras med en annan metod och då tar det längre tid innan man har definitivt svar.
Fy tusan, så det är då dom säger att dom måste ta ett till prov, eller är det så att dom bara säger att dom behöver mer tid för att analysera det?

Men åter till konstaden kontra andra länder.
Ligger Sverige efter? Eller använder vi någon annan metod utav ett medvetet konstnadsmässigt skäl?
Citera
2007-10-31, 01:22
Medlem
I_O_Us avatar
Måste bara fråga. Alla får ju inte primärinfektions-symptom. Hur lång tid tar det då innan man börjar insjukna i diverse symtom? Får man inga öht? Vad jag förstår är HIV relativt symtomfritt efter själva primärinfektionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in