Så då har jag äntligen börjat leva igen. Efter att ha varit väldigt sjuk till och från (influensa i två omgångar) i lite mer än en månad.
Jag började med att gå till vårdcentralen och undersöka min otroligt svullna hals, provet visade ingenting och det enda som konstaterades var att jag hade en kraftig infektion i eller kring lymfkörtlarna.
Då var de dags igen tänkte jag och påbörjade min andra omgång med penicillin.
Ett par dagar sedan så kom HIV i mina tankar, speciellt då jag levt ett ganska promiskuöst liv i somras. Så iväg jag for och lämnade blodprov hos doktorn.
Det skall även skrivas att innan jag tog testet så checkade jag av vilka symtom som påvisas vid HIV. Eftersom jag var väldigt sjuk så stämde nästan "samtliga" symptom in!
Det tog sedan 6 otroligt långa dagar innan jag fick svar, vilket såklart påvisade att jag inte hade HIV!

Detta fick mig att tänka på att jag har hört om att dom i Frankrike kan lämna HIV-test och få svar samma dag. I USA ska dom tydligen kunna få svar efter en timma.
Varför har inte vi de typerna av tester här? Varför ligger vi efter i det här avseendet (om vi nu gör det)?
Det är ju helt barockt att man skall gå i nästan en vecka och inbilla sig mer och mer för var dag som går, att man är sjuk och väntar på sin dödsdom.