2014-01-09, 18:50
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
ca 15 % av den skandinaviska befokningen är immun mot HIV, går det att testa sig för det?

Källa?
Citera
2014-01-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Källa?
orkar inte googla igen
Citera
2014-01-09, 22:52
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
orkar inte googla igen

http://www.expressen.se/halsa/test-k...immun-mot-hiv/

?
Citera
2014-01-14, 19:45
Medlem
Stämmer det att sannolikheten ökar om mannen utför oralsex på andra delar än klitoris?
Citera
2015-12-01, 13:14
Medlem
Hiv test inte tydligt

Hej!
Tyvärr så kanske jag har öppnat upp en ny tråd i onödan.
Men har PANIK!

Så just nu bor jag i Spanien. Jag tänkte att jag skulle gå och testa mig för skoj skull för att se att jag är frisk. Samtidigt så bad jag om STD test. Tog blod prov och pisse prov. Efter 3 veckor så ringde dem och bad mig att komma in i kliniken. Dem sa till mig att ta Doxcycline 10 dagar 2 ggr per dag.
Och återkomma om 1 vecka för att göra ett nytt blod prov.
Jag frågade varför dem sa att sjävla Hiv testet inte var tydligt nog....
Så jag frågade dem varför ska jag ta Doxcycline, tyvärr så kunde inte hon svara på det.

Men nu är frågan hur f*n kan ett hiv test inte blir tydligt det var 4 månader sedan jag hade Sex och då hade jag kondom förutom på själva avsugningen jag fick.
Kan det vara så att jag har något annat.
Det svider bara lite i urinröret hela tiden känns som att gele ska komma ur ibland.
Citera
2015-12-01, 13:18
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoskele
Hej!
Tyvärr så kanske jag har öppnat upp en ny tråd i onödan.
Men har PANIK!

Så just nu bor jag i Spanien. Jag tänkte att jag skulle gå och testa mig för skoj skull för att se att jag är frisk. Samtidigt så bad jag om STD test. Tog blod prov och pisse prov. Efter 3 veckor så ringde dem och bad mig att komma in i kliniken. Dem sa till mig att ta Doxcycline 10 dagar 2 ggr per dag.
Och återkomma om 1 vecka för att göra ett nytt blod prov.
Jag frågade varför dem sa att sjävla Hiv testet inte var tydligt nog....
Så jag frågade dem varför ska jag ta Doxcycline, tyvärr så kunde inte hon svara på det.

Men nu är frågan hur f*n kan ett hiv test inte blir tydligt det var 4 månader sedan jag hade Sex och då hade jag kondom förutom på själva avsugningen jag fick.
Kan det vara så att jag har något annat.
Det svider bara lite i urinröret hela tiden känns som att gele ska komma ur ibland.

Är ingen läkare och blir gärna rättad på mitt resonemang. En googling ger att:

Citat:
Doxycyklin (Doxycycline) tillhör gruppen tetracyklin-antibiotika. Dessa mediciner motverkar bakteriella infektioner. Det verksamma ämnet doxycyklin hämmar tillväxten av proteiner i bakterien. Bakterierna kan sedan inte föröka sig och dör. Symptomen på en bakteriell infektion, såsom smärta och feber, avtar på så sätt efter ett par dagar.

Det kan således vara tänkbart att en infektion i kroppen gör att HIV-testet inte blir tydligt då det påverkar testmetoden.

Kroppen är som du kanske vet rätt så komplex och det är inte så att det är helt enkelt att ta reda på vad som finns i den, framförallt inte när man har infektioner i kroppen sen tidigare.
Citera
2015-12-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Är ingen läkare och blir gärna rättad på mitt resonemang. En googling ger att:

Det kan således vara tänkbart att en infektion i kroppen gör att HIV-testet inte blir tydligt då det påverkar testmetoden.

Kroppen är som du kanske vet rätt så komplex och det är inte så att det är helt enkelt att ta reda på vad som finns i den, framförallt inte när man har infektioner i kroppen sen tidigare.

Tack så mycket för ditt svar. Läste att Doxcycline används ofta till STD, och att jag har en sveda i urinröret gör mig inte precis lugnare. Det som gör mig mest rädd är ju att docktor inte berättade för mig vad som pågår speciellt när man måste göra Hiv testet igen.

F*n det kommer bli en jobbig månad. man har ju nästan sug på att hämta kniv och hugga av snorren och hoppas på det bästa. Fast det lär ju inte precis hjälpa en hehe.
Citera
2015-12-01, 13:38
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Det är du själv som är ett mongo som inte kan ta reda på ett normalt vis vad fan det är för piller de vill att du ska stoppa i dig och varför.

De tror du har en bakterieinfektion t.ex. klamydia eller gonorré. Du har inte nån HIV.
Citera
2015-12-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är du själv som är ett mongo som inte kan ta reda på ett normalt vis vad fan det är för piller de vill att du ska stoppa i dig och varför.

De tror du har en bakterieinfektion t.ex. klamydia eller gonorré. Du har inte nån HIV.

Jag är inte precis så glad att knappra på piller som jag inte vet exakt vad annledningen är.
Men jag googlade ganska mycket om sjävla doxcycline och det stog väldigt mycket om hiv.
Att bo i utomlands är ibland svårt. Hon som gav mig mina piller var inte precis så bra på engelska.
Så jag tror jag gör rätt i att käka mina piller med ett glat leende tills jag gör nästa blodprov.
Citera
2015-12-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoskele
Jag är inte precis så glad att knappra på piller som jag inte vet exakt vad annledningen är.
Men jag googlade ganska mycket om sjävla doxcycline och det stog väldigt mycket om hiv.
Att bo i utomlands är ibland svårt. Hon som gav mig mina piller var inte precis så bra på engelska.
Så jag tror jag gör rätt i att käka mina piller med ett glat leende tills jag gör nästa blodprov.

Men tack för ditt svar. =)
Citera
2015-12-01, 14:56
Medlem
Sebzors avatar
Var det en prostituerad som gav dig avsugningen?

Om du har fått ett litet sår på snoppen, exempelvis genom rakning så kan det ju smittas.
Att det har gått 4 månader spelar ingen roll, man ska vänta ett par månader innan ett HIV test kan synas. Har för mig att det är 6 månader dock.
Citera
2015-12-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Var det en prostituerad som gav dig avsugningen?

Om du har fått ett litet sår på snoppen, exempelvis genom rakning så kan det ju smittas.
Att det har gått 4 månader spelar ingen roll, man ska vänta ett par månader innan ett HIV test kan synas. Har för mig att det är 6 månader dock.

Det var en vanlig tjej. Såg helt normal ut. Men ibland kan kan skenet bedra en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in